23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2014/S 127-227006
Offentliggjort
07.07.2014
Udbudstype
Begrænset udbud

Anmodning om deltagelse

Til
22.08.2014 Kl. 12:00

Addresse
Region Hovedstaden, Center for Regional Udvikling - Enhed for Jordforurening
Kongens Vænge 2
Att: Mette Dahl
3400 Hillerød

Udbyder

Region Hovedstaden, Center for Regional Udvikling - Enhed for Jordforurening

Opdateringer

Annullering
(02.09.2014)

Uafsluttet procedure
Ordretildelingsproceduren er blevet afbrudt
Kontrakten kan blive genstand for en fornyet offentliggørelse

Indsamling og behandling af oplysninger for arealer med mulig forurening (Annulleret)


Region Hovedstaden, Center for Regional Udvikling - Enhed for Jordforurening

Tjenesteydelser
Direktiv 2004/18/EF

Del I: Ordregivende myndighed


I.1)

Navn, adresser og kontaktpunkt(er)


Region Hovedstaden, Center for Regional Udvikling - Enhed for Jordforurening
Kongens Vænge 2
Att: Mette Dahl
3400 Hillerød
DANMARK
Telefon: +45 38665641
Mailadresse: md@regionh.dk

Yderligere oplysninger fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)

Specifikationer og yderligere dokumenter (herunder dokumenter vedrørende den konkurrenceprægede dialog og et dynamisk indkøbssystem) fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)

Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)


I.2)

Type ordregivende myndighed

Regional eller lokal myndighed



I.3)

Hovedaktivitet

Generelle offentlige tjenester



I.4)

Kontrakt indgås på andre ordregivende myndigheders vegne

Den ordregivende myndighed indkøber på andre ordregivende myndigheders vegne: nej



Del II: Kontraktens genstand


II.1)

Beskrivelse


II.1.1)

Den ordregivende myndigheds betegnelse for kontrakten:

Indsamling og behandling af oplysninger for arealer med mulig forurening.



II.1.2)

Kontrakttype og leverings- eller udførelsessted for bygge/anlægsarbejdet, varerne eller tjenesteydelserne

Tjenesteydelser
Tjenesteydelseskategori nr. 12: Arkitektvirksomhed, rådgivende ingeniørvirksomhed og integreret ingeniørvirksomhed, byplanlægning og landskabsarkitektur, hermed beslægtet teknisk-videnskabelig konsulentvirksomhed, teknisk prøvning og analyse
NUTS-kode



II.1.3)

Oplysninger om offentlig kontrakt, rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem

Bekendtgørelsen vedrører udarbejdelse af en rammeaftale



II.1.4)

Oplysninger om rammeaftale

Rammeaftale med flere aktører
største antal deltagere i den påtænkte rammeaftale: 4

Rammeaftalens varighed
Varighed i år: 3

Anslået samlet værdi af indkøbene i hele rammeaftalens løbetid
Anslået værdi eksklusive moms: 30 000 000 DKK


II.1.5)

Kort beskrivelse af kontrakten eller indkøbet/indkøbene

Regionen skal i henhold til jordforureningsloven kortlægge arealer, hvor der er faktisk viden om aktiviteter, der kan være kilde til jordforurening på arealet. Nærværende udbud vedrører indkøb af tjenesteydelser bestående af indsamling, behandling og formidling af historiske og nuværende oplysninger for tidligere og nuværende mulige forurenende virksomheder, aktiviteter, installationer eller lignende, som kan have medført jord og/eller grundvandsforurening. Indsamling og behandlingen af oplysningerne sker med henblik på at finde dokumentation for tilstedeværelsen af aktiviteter, der kan medføre eller har medført jord og/eller grundvandsforurening, eller at kunne konkludere, at der ikke er fundet relevante oplysninger. Det indsamlede baggrundsmateriale vil indgår som grundlag for regionens vurdering af, om et areal skal kortlægges som muligt forurenet på vidensniveau 1 i henhold til lov om forurenet jord.



II.1.6)

CPV-glossaret (common procurement vocabulary)


90732400, 90732000, 90732500, 90733000, 90715200, 90715000


II.1.7)

Oplysninger om WTO-aftalen om offentlige indkøb


II.1.8)

Delaftaler

Kontrakten er opdelt i delaftaler: nej



II.1.9)

Oplysninger om alternative tilbud

Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej



II.2)

Kontraktens mængde eller omfang


II.2.1)

Samlet mængde eller omfang:

Indsamling af historiske oplysninger og udarbejdelse af historiske redegørelser og situationsplaner for ca. 2 000 lokaliteter.



II.2.2)

Oplysninger om optioner

Optioner: nej



II.2.3)

Oplysninger om forlængelse

Denne kontrakt kan forlænges: nej



II.3)

Kontraktens varighed eller frist for dens opfyldelse


Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger


III.1)

Kontraktbetingelser


III.1.1)

Sikkerhedsstillelse og garantier, som forlanges:


III.1.2)

De vigtigste finansierings- og betalingsvilkår og/eller henvisning til relevante bestemmelser herom:


III.1.3)

Retlig form, som kræves af den sammenslutning af økonomiske aktører, ordren tildeles:

Såfremt ansøgeren er et konsortium eller en anden form for forpligtende samarbejde om ansøgningen og tilbudsgivningen (dvs. hvor flere virksomheder i fællesskab ansøger om prækvalifikation), skal samtlige deltagere i det pågældende konsortium eller det forpligtende samarbejde oplyses i ansøgningen, og alle deltagere skal afgive de oplysninger, der er specificeret i pkt. III.2). Oplysninger om referencer (jf. pkt. III.2) kan dog gives samlet for konsortiet/det forpligtende samarbejde. Hvis der ikke fremsendes den krævede dokumentation for et konsortiemedlem/medlem af det forpligtende samarbejde, vil der blive set bort fra oplysninger om det pågældende medlem ved prækvalifikationsbeslutningen.
Det skal anføres, hvem der optræder som repræsentant for parterne i samarbejdet og som med bindende virkning kan indgå aftaler på vegne af parterne. Derudover skal det pågældende konsortium eller forpligtende samarbejde under ét overholde mindstekravene i pkt. III.2.2) og pkt. III.2.3).
Deltagere i konsortiet eller det forpligtende samarbejde hæfter solidarisk for kontraktens opfyldelse.



III.1.4)

Andre særlige vilkår


III.2)

Betingelser for deltagelse


III.2.1)

De økonomiske aktørers personlige forhold, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregister

Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: Der kræves dokumentation for, at ansøgeren ikke er ramt af nogen af de i udbudsdirektivets art. 45, stk. 1 og 2, litra a-g, nævnte udelukkelsesgrunde, samt at ansøger ikke har forfalden gæld til det offentlige. Dokumentationen kan vedlægges i form af en tro- og love erklæring.

Skabelon til tro- og love erklæringen kan hentes på www.regionh.dk/menu/miljoe/jordforurening


III.2.2)

Økonomisk og finansiel kapacitet

Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: Erklæring om nøgletal for de seneste 3 regnskabsår med angivelse af omsætning, resultat før skat og egenkapital.
Hvis ansøgeren baserer sin opfyldelse af mindstekravene for økonomisk og finansiel kapacitet på underrådgiveres (eller andres) formåen, skal ovennævnte dokumentation for den økonomiske og finansielle kapacitet også vedlægges for disse underrådgivere (eller andre). Hvis ansøgeren selv opfylder mindstekravene, skal der ikke vedlægges dokumentation for underrådgiveres (eller andres) økonomiske og finansielle kapacitet.
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves: Der stilles krav om positivt resultat før skat beregnet som gennemsnit i de seneste 3 regnskabsår samt positiv egenkapital ved udgangen af seneste regnskabsår.



III.2.3)

Teknisk kapacitet

Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt:
1. Kortfattet beskrivelse af ansøgerens virksomhed med organisationsplan, fuldstændigt firmanavn, kontaktoplysninger, ejerforhold, CVR-nummer og ansvarlig kontaktperson. Vi opfordre til, at disse oplysninger maksimalt fylder 4 A4 sider.
2. Erklæring om antal ansatte, der beskæftiger eller tidligere har beskæftiget sig med indsamling og behandling af oplysninger om mulige forurenende aktiviteter (der kan medføre eller har medført jordforurening og/eller grundvandsforurening) inden for hvert af de sidste 3 år.
3. Referenceliste med op til 10 referencer for tilsvarende opgaver, som er løst inden for de seneste 3 år, eller som stadig er igangværende.
4. Hvis ansøgeren påtænker at basere sin opfyldelse af mindstekravene for teknisk kapacitet på en underrådgivers (eller andres) formåen, eller hvis underrådgiveres (eller andres) referencer indgår ved besvarelsen af pkt. 3, skal ovennævnte dokumentation for den tekniske kapacitet også vedlægges for disse underrådgivere (eller andre).
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:
Ansøgeren skal minimum have 3 referencer for tilsvarende opgaver inden for de seneste 3 år.



III.2.4)

Oplysning om reserverede kontrakter


III.3)

Specifikke vilkår for tjenesteydelseskontrakter


III.3.1)

Oplysninger om en bestemt profession


III.3.2)

Medarbejdere, der skal udføre tjenesteydelsen


Del IV: Procedure


IV.1)

Type procedure


IV.1.1)

Type procedure

Begrænset



IV.1.2)

Grænse for, hvor mange økonomiske aktører der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage

Forventet mindsteantal 7: og største antal 9
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal kandidater: Ordregiver vil blandt de konditionsmæssige ansøgere med den tilstrækkelige økonomiske og finansielle kapacitet, jf. pkt. III.2.2), udvælge de ansøgere, der har de mest relevante referencer og mest relevante tekniske kapacitet, jf. pkt. III.2.3), på baggrund af ansøgerens oplysninger.



IV.1.3)

Reduktion af antallet af økonomiske aktører under forhandlingerne eller dialogen


IV.2)

Tildelingskriterier


IV.2.1)

Tildelingskriterier

Det økonomisk mest fordelagtige bud vurderet på grundlag af de kriterier, der er anført i specifikationerne, i opfordringen til at afgive bud eller til at forhandle eller i det beskrivende dokument



IV.2.2)

Oplysninger om elektronisk auktion

Der vil blive anvendt elektronisk auktion:: nej



IV.3)

Administrative oplysninger


IV.3.1)

Sagsnummer hos den ordregivende myndighed:

14002419



IV.3.2)

Har der været tidligere offentliggørelse(r) om samme kontrakt?

nej



IV.3.3)

Vilkår for adgang til specifikationer og yderligere dokumenter eller beskrivende dokumenter

Skal der betales for dokumenterne?: nej



IV.3.4)

Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse

22.8.2014 - 12:00



IV.3.5)

Dato for afsendelse til udvalgte kandidater af opfordringer til at afgive bud eller at deltage


IV.3.6)

Sprog, der må benyttes ved afgivelse af bud eller ansøgninger om deltagelse

dansk.



IV.3.7)

Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud


IV.3.8)

Åbning af bud


Del VI: Supplerende oplysninger


VI.1)

Oplysninger om gentagelse

Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej



VI.2)

Oplysninger om EU-midler

Kontrakten vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej



VI.3)

Yderligere oplysninger


VI.4)

Klageprocedurer


VI.4.1)

Organ med ansvar for klageprocedurerne


Klagenævnet for Udbud
Dahlerup Pakhus, Langelinie Allé 17
2100 København Ø
DANMARK
Mailadresse: klfu@erst.dk
Telefon: +45 35291000


VI.4.2)

Indgivelse af klager

Præcise oplysninger om klagefrist(er): For klage over manglende prækvalifikation er fristen 20 kalenderdage, regnet fra dagen efter den dag, hvor den ordregivende myndighed har afsendt underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen, jf. håndhævelseslovens § 7, stk. 1.
Klage over øvrige forhold skal indgives inden 45 kalenderdage efter, at den ordregivende myndighed har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at den ordregivende myndighed har indgået en kontrakt, jf. håndhævelseslovens § 7, stk. 2, nr. 1. Fristen regnes fra den dag, hvor bekendtgørelsen blev offentliggjort.
Samtidig med Klagers fremsendelse af klage til Klagenævnet for Udbud skal klageren underrette ordregiveren om, at der er indgivet klage til Klagenævnet for Udbud. Dette kan lettest ske ved, at klageren sender eller mailer en kopi af klagen med bilag til ordregiveren. Klageren skal samtidig sende en kopi af sin underretning af ordregiveren til Klagenævnet for Udbud.



VI.4.3)

Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om indgivelse af klager


Erhvervsstyrelsen
Dahlerup Pakhus, Langelinie Allé 17
2100 København Ø
DANMARK
Telefon: +45 35291000


VI.5)

Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:

1.7.2014

Send til en kollega

0.047