23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2014/S 128-227928
Offentliggjort
08.07.2014
Udbudstype
Begrænset udbud

Anmodning om deltagelse

Til
12.08.2014 Kl. 12:00

Addresse
Boligforeningen 3B
Att: Ionee Skovgaard
Mail: iosk@3b.dk

Udbyder

Boligforeningen 3B

Hjortegården — storentreprise vedr. klimaskærm


Boligforeningen 3B

Bygge- og anlægsarbejder
Direktiv 2004/18/EF

Del I: Ordregivende myndighed


I.1)

Navn, adresser og kontaktpunkt(er)


Boligforeningen 3B
Havneholmen 21
Kontaktpunkt(er): Boligforeningen 3B, afd. 1018 Hjortegården
Att: Ionee Skovgaard
1561 København V
DANMARK
Telefon: +45 70207600
Mailadresse: iosk@3b.dk

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse for den ordregivende myndighed: http://www.3b.dk

Yderligere oplysninger fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)

Specifikationer og yderligere dokumenter (herunder dokumenter vedrørende den konkurrenceprægede dialog og et dynamisk indkøbssystem) fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)

Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)


I.2)

Type ordregivende myndighed

Andet: Almen boligorganisation



I.3)

Hovedaktivitet

Boliger og offentlige faciliteter



I.4)

Kontrakt indgås på andre ordregivende myndigheders vegne

Den ordregivende myndighed indkøber på andre ordregivende myndigheders vegne: nej



Del II: Kontraktens genstand


II.1)

Beskrivelse


II.1.1)

Den ordregivende myndigheds betegnelse for kontrakten:

Hjortegården — prækvalifikation, storentreprise vedr. klimaskærm.



II.1.2)

Kontrakttype og leverings- eller udførelsessted for bygge/anlægsarbejdet, varerne eller tjenesteydelserne

Bygge- og anlægsarbejder
Udførelse af bygge- eller anlægsarbejdet, uanset med hvilke midler, efter den ordregivende myndigheds specifikationer

NUTS-kode DK012


II.1.3)

Oplysninger om offentlig kontrakt, rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem


II.1.4)

Oplysninger om rammeaftale


II.1.5)

Kort beskrivelse af kontrakten eller indkøbet/indkøbene

Storentreprise på arbejder vedrørende klimaskærm.
Sagen vedrører renovering af en almen boligbebyggelse i Herlev fra 1975 bestående af rækkehuse med i alt 310 boliger og etagehuse med i alt 536 boliger. Der henvises desuden til yderligere materiale vedr. entreprisen — se under punkt VI.3).
Entreprisen vedrørende klimaskærm indeholder efterisolering og beklædning af gavle på etageboliger. Nye tage på rækkehuse og etageboliger, renovering af altaner på etageboliger, betonrenovering af parterreetage på etageboliger. Renovering af døre.
Projektet gennemføres med støtte fra Landsbyggefonden. Der er forventet byggestart i 2. kvartal 2015. Nærværende projekt udbydes i 3 parallelle storentrepriser på hhv.:
1) klimaskærm
2) badeværelser, installationer og ventilation og
3) udearealer.
Denne udbudsbekendtgørelse vedrører altså alene storentreprisen på klimaskærm.
Opgaven udbydes med en prøveblok og 2 etaper, hvor bygherre har mulighed for at standse samarbejdet efter prøveblok og efter etape 1.
Det er ordregivers ønske at etablere et tidligt samarbejde mellem bygherre, rådgiver, entreprenør og deres væsentlige leverandører om projekteringen og gennemførelsen, således at byggeprocessen løbende optimeres til gensidig økonomisk fordel for entreprenør og ordregiver.



II.1.6)

CPV-glossaret (common procurement vocabulary)


45210000, 45260000, 71500000


II.1.7)

Oplysninger om WTO-aftalen om offentlige indkøb

Dette udbud er omfattet af WTO-aftalen om offentlige indkøb: ja



II.1.8)

Delaftaler

Kontrakten er opdelt i delaftaler: nej



II.1.9)

Oplysninger om alternative tilbud

Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej



II.2)

Kontraktens mængde eller omfang


II.2.1)

Samlet mængde eller omfang:

Jf. punkt II.1.5).
Den anslåede værdi af arbejderne på klimaskærmen er angivet i et prisleje på mellem 100 og 200 000 000 DKK. Udsvinget skyldes, at der i renoveringsarbejderne er indeholdt en række muligheder for individuelle og kollektive tilvalg, som efter endelig prissætning skal godkendes af beboerne.
Anslået værdi eksklusive moms:
interval: mellem 100 000 000 og 200 000 000 DKK



II.2.2)

Oplysninger om optioner

Optioner: ja
Beskrivelse af disse optioner: Blandt de væsentligste optioner kan nævnes: Solceller på etageboliger, grønne tage på rækkehuse, facaderenovering i parterreetage.



II.2.3)

Oplysninger om forlængelse

Denne kontrakt kan forlænges: nej



II.3)

Kontraktens varighed eller frist for dens opfyldelse

Varighed i måneder: 44 (fra tildeling af kontrakten)



Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger


III.1)

Kontraktbetingelser


III.1.1)

Sikkerhedsstillelse og garantier, som forlanges:

Iht. AB 92.



III.1.2)

De vigtigste finansierings- og betalingsvilkår og/eller henvisning til relevante bestemmelser herom:

Bestemmelser i AB 92 med ordregivers fravigelser og tilføjelser.



III.1.3)

Retlig form, som kræves af den sammenslutning af økonomiske aktører, ordren tildeles:

Deltagere i et evt. konsortium eller lignende sammenslutning skal påtage sig solidarisk hæftelse og direkte hæftelse over for ordregiver, og mindst én af konsortiedeltagerne skal have fuld prokura over konsortiet.



III.1.4)

Andre særlige vilkår

Der gælder særlige vilkår for opfyldelse af kontrakten: ja
Beskrivelse af de særlige vilkår: Entreprenøren skal sikre, at de ansatte, samt underleverandørers ansatte beskæftiget i Danmark med henblik på opgavens udførelse, har løn- og ansættelsesforhold i henhold til gældende overenskomst på området.
Overholder entreprenøren ikke denne forpligtelse, og medfører dette et berettiget krav fra de ansatte, kan bygherren tilbageholde vederlagt til entreprenøren med henblik på at tilgodese dette krav.



III.2)

Betingelser for deltagelse


III.2.1)

De økonomiske aktørers personlige forhold, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregister

Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: a) firmanavn, adresse, CVR-nummer, telefon, email adresse og kontaktperson
b) oplysning om ejerforhold
c) tro og love-erklæring om ubetalt gæld til det offentlige, jf. Finansministeriets lovbekendtgørelse nr. 336 af 13.5.1997
d) tro og love-erklæring om, at ansøger ikke er udelukket fra at afgive tilbud i henhold til Rådets direktiv 2004/18/EF med senere ændringer.
Anmodningsmaterialet skal sendes pr. email i pdf-format — hvis muligt i én sammenhængende.



III.2.2)

Økonomisk og finansiel kapacitet

Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: Ansøgeren skal fremsende oplysninger om følgende punkter e.-g. Hvis ansøgeren er et konsortium, skal alle deltagere i konsortiet fremsende oplysninger for punkterne e.-g.
e) Oplysninger om følgende økonomiske nøgletal:
1) virksomhedens samlede omsætning i de seneste 3 år — opdelt på egenproduktion og øvrige
2) soliditetsgrad
3) virksomhedens resultat før skat iht. det seneste regnskabsår
4) egenkapital iht. det seneste regnskabsår.
Oplysningerne e. 1-4 skal være behæftet med revisorerklæring eller egenerklæring. Såfremt ansøger har eksisteret i under 3 år, skal der vedlægges oplysninger for de afsluttede regnskabsår og for de anførte tal beregnes der ud fra de afsluttede regnskabsår, der er tilgængelige.
f) kopi af relevant gældende erhvervsansvarsforsikring
g) erklæring fra garantistiller om at garanti iht. AB 92 kan stilles uden forbehold.
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves: Mindstekrav til ansøgervirksomheden
— omsætning for sidste regnskabsår er 100 000 000 DKK eksl. moms
— soliditetsgraden for sidste regnskabsår er 15 %.



III.2.3)

Teknisk kapacitet

Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt:
h) Ansøgeren skal gøre rede for storentreprenørens medarbejdere de sidste 3 år med følgende:
Antal medarbejdere indenfor relevante kategorier — f.eks. entrepriseledere, formænd, håndværkere, assistenter og administrativt personale. Dette på skemaform på maksimalt 1 A4-side.
i) Entreprenøren skal vedlægge en beskrivelse af ansøgeres væsentligste erfaringer og kompetencer (med f.eks. proces og planlægning) samt referencer inden for lignende byggerier, der er maksimalt 5 år gamle. Punkt i. på maksimalt 7 A4-sider.



III.2.4)

Oplysning om reserverede kontrakter


III.3)

Specifikke vilkår for tjenesteydelseskontrakter


III.3.1)

Oplysninger om en bestemt profession


III.3.2)

Medarbejdere, der skal udføre tjenesteydelsen


Del IV: Procedure


IV.1)

Type procedure


IV.1.1)

Type procedure

Begrænset



IV.1.2)

Grænse for, hvor mange økonomiske aktører der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage

Forventet antal økonomiske aktører: 5
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal kandidater: Såfremt der modtages ansøgninger fra flere egnede end de efterspurgte 5, vil der blive foretaget en videregående udvælgelse. Ved valget af egnede ansøgere vil der blive lagt vægt på, hvilket deltagerfelt, der vil give den bedste konkurrence. Der vil herudover blive lagt vægt dels på erfaringer og referencer, men også interessen og ønsket om egenudvikling med følgende:
— erfaring med renovering af bygninger i drift/beboede lejemål
— anden erfaring og referencer som skønnes relevant i forhold til den konkret udbudte opgave.



IV.1.3)

Reduktion af antallet af økonomiske aktører under forhandlingerne eller dialogen


IV.2)

Tildelingskriterier


IV.2.1)

Tildelingskriterier

Det økonomisk mest fordelagtige bud vurderet på grundlag af de kriterier, der er anført i specifikationerne, i opfordringen til at afgive bud eller til at forhandle eller i det beskrivende dokument



IV.2.2)

Oplysninger om elektronisk auktion

Der vil blive anvendt elektronisk auktion:: nej



IV.3)

Administrative oplysninger


IV.3.1)

Sagsnummer hos den ordregivende myndighed:


IV.3.2)

Har der været tidligere offentliggørelse(r) om samme kontrakt?


Vejledende forhåndsmeddelelse

Bekendtgørelsens nummer i EUT: 2014/S 23-035113 af 1.2.2014


IV.3.3)

Vilkår for adgang til specifikationer og yderligere dokumenter eller beskrivende dokumenter


IV.3.4)

Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse

12.8.2014 - 12:00



IV.3.5)

Dato for afsendelse til udvalgte kandidater af opfordringer til at afgive bud eller at deltage

26.8.2014



IV.3.6)

Sprog, der må benyttes ved afgivelse af bud eller ansøgninger om deltagelse

Ethvert officielt EU-sprog



IV.3.7)

Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud


IV.3.8)

Åbning af bud


Del VI: Supplerende oplysninger


VI.1)

Oplysninger om gentagelse

Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej



VI.2)

Oplysninger om EU-midler

Kontrakten vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej



VI.3)

Yderligere oplysninger

Tekniske dialogmøder:

Der i forlængelse af den i punkt IV.3.2) nævnte vejledende forhåndsmeddelelse været afholdt en række tekniske dialogmøder, hvor interesserede entreprenører har kunnet give deres meninger til kende forud for dette udbud. Indhold og referater fra de 3 møder kan downloades fra 3b s hjemmeside på http://www.3b.dk/om_3b/om3b/udbud/fremtidssikring_af_hjortegaarden_i_herlev/
Sociale klausuler:
Bygherre har en målrettet uddannelses- og beskæftigelsespolitik og bruger derfor sociale klausuler i de udbudskontrakter, hvor det er muligt og relevant. Formålet med klausulerne er, at storentreprenøren tager et aktivt medansvar som led i udførelsen af opgaven. De sociale klausuler kan indeholde krav om, at virksomheden har eller vil indføre en skriftlige formuleret personalepolitik for ansættelser på den udbudte opgave.
Personalepolitikken skal f.eks. fremme praktik- og uddannelsespladser, integration og fastholdelse af ansatte der har nedsat arbejdsevne eller ansættelse af ledige m.m.
Serviceattest:
For den valgte tilbudsgiver skal der inden kontraktindgåelsen afgives en serviceattest. Serviceattesten må ikke være ældre end 6 måneder på tidspunktet for kontraktindgåelsen. For konsortier skal erklæring og serviceattest afgives for alle deltagere.
Anmodning om spørgsmål:

Anmodning om prækvalifikation sendes på mail til Boligforeningen 3B att.: Ionee Skovgaard, mail: 3b@3b.dk og mærkes »Renovering af Hjortgården — storentreprise klimaskærm«. Besvarelsen af punkterne a-i, skal være i én samlet mail på maksimalt 15 MB (gerne i én pdf. fil).

Eventuelle spørgsmål skal sendes til Ionee Skovgaard på iosk@3b.dk. Spørgsmål skal stilles senest d. 15.5. 2014.


VI.4)

Klageprocedurer


VI.4.1)

Organ med ansvar for klageprocedurerne


Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinje Allé 17
2100 København Ø
DANMARK
Mailadresse: klfu@eogs.dk
Internetadresse: http://www.klfu.dk


VI.4.2)

Indgivelse af klager

Præcise oplysninger om klagefrist(er): I henhold til lov nr. 492 af 12.5.2010 om håndhævelse af udbudsreglerne m.v. (med senere ændringer) gælder følgende klagefrister:
Klage over ikke at være prækvalificeret ved udbud efter udbudsproceduren begrænset udbud skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen jf. lovens § 7, stk. 1.
I andre tilfælde skal klager være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 kalenderdage efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået kontrakten Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort jf. lovens § 7, stk. 2, nr. 1.



VI.4.3)

Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om indgivelse af klager


Konkurrence- og Forbrugsstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
DANMARK
Mailadresse: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk


VI.5)

Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:

3.7.2014

Send til en kollega

0.062