23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2014/S 129-231023
Offentliggjort
09.07.2014
Udbudstype
Begrænset udbud

Bestilling af materiale

Addresse
www.aalborgforsyning.dk/kloak/licitationer-og-udbud.aspx

Anmodning om deltagelse

Til
01.09.2014 Kl. 13:00

Addresse
Aalborg Forsyning, Kloak A/S
Stigsborg Brygge 5, Postboks 169
Kontaktpunkt(er): Aalborg Forsyning, Kloak A/S
Att: Jesper Samsø Pedersen
9400 Nørresundby
Telefon: +45 77439213

Udbyder

Aalborg Forsyning, Kloak A/S

Opdateringer

Resultat
(14.01.2015)

Den 12.11.2014 er kontrakten blevet tildelt:
Frontmatec A/S
Østerbro 5
7800 Skive
Kontrakten forventes ikke at ville blive givet i underentreprise.

Rammeaftale for SRO-serviceydelser for Aalborg Forsyning, Kloak A/S (Resultat)


Aalborg Forsyning, Kloak A/S

Tjenesteydelser
Direktiv 2004/18/EF

Del I: Ordregivende myndighed


I.1)

Navn, adresser og kontaktpunkt(er)


Aalborg Forsyning, Kloak A/S
Stigsborg Brygge 5
Kontaktpunkt(er): Aalborg Forsyning, Kloak A/S
Att: Jesper Samsø Pedersen
9400 Nørresundby
DANMARK
Telefon: +45 77439213
Mailadresse: jp@aalborgforsyning.dk

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse for den ordregivende myndighed: http://www.aalborgforsyning.dk

Elektronisk adgang til oplysninger: http://www.aalborgforsyning.dk/kloak/licitationer-og-udbud.aspx

Yderligere oplysninger fås her: EnviDan A/S
Sommervej 31E, 4 et.
Kontaktpunkt(er): EnviDan A/S
Att: Hans Esbensen
8210 Aarhus V
DANMARK
Telefon: +45 60238355
Mailadresse: hse@envidan.dk

Specifikationer og yderligere dokumenter (herunder dokumenter vedrørende den konkurrenceprægede dialog og et dynamisk indkøbssystem) fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)

Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til: Aalborg Forsyning, Kloak A/S
Stigsborg Brygge 5, Postboks 169
Kontaktpunkt(er): Aalborg Forsyning, Kloak A/S
Att: Jesper Samsø Pedersen
9400 Nørresundby
DANMARK
Telefon: +45 77439213


I.2)

Type ordregivende myndighed

Ministerium eller en anden myndighed på nationalt plan eller forbundsplan, herunder regionale eller lokale afdelinger



I.3)

Hovedaktivitet

Generelle offentlige tjenester
Andet: Spildevandsforsyning



I.4)

Kontrakt indgås på andre ordregivende myndigheders vegne

Den ordregivende myndighed indkøber på andre ordregivende myndigheders vegne: nej



Del II: Kontraktens genstand


II.1)

Beskrivelse


II.1.1)

Den ordregivende myndigheds betegnelse for kontrakten:

Prækvalifikation for rammeaftale for SRO-serviceydelser for Aalborg Forsyning, Kloak A/S.



II.1.2)

Kontrakttype og leverings- eller udførelsessted for bygge/anlægsarbejdet, varerne eller tjenesteydelserne

Tjenesteydelser
Tjenesteydelseskategori nr. 12: Arkitektvirksomhed, rådgivende ingeniørvirksomhed og integreret ingeniørvirksomhed, byplanlægning og landskabsarkitektur, hermed beslægtet teknisk-videnskabelig konsulentvirksomhed, teknisk prøvning og analyse
Hovedleverings- eller hovedudførelsessted for bygge- eller anlægsarbejde, varer eller tjenesteydelser: Aalborg Forsyning, Kloak A/S.

NUTS-kode DK050


II.1.3)

Oplysninger om offentlig kontrakt, rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem

Bekendtgørelsen vedrører udarbejdelse af en rammeaftale



II.1.4)

Oplysninger om rammeaftale

Rammeaftale med en enkelt aktør

Rammeaftalens varighed
Varighed i måneder: 36

Anslået samlet værdi af indkøbene i hele rammeaftalens løbetid
Anslået værdi eksklusive moms:
interval: mellem 1 500 000 og 2 500 000 DKK


II.1.5)

Kort beskrivelse af kontrakten eller indkøbet/indkøbene

Indgåelse af rammeaftale mellem én SRO-leverandør, vedr. serviceydelser for eksisterende SRO-anlæg for følgende 3 driftsorganisationer under Aalborg Forsyning, Kloak A/S: Aalborg Renseanlæg Øst, Aalborg Renseanlæg Vest samt Aalborg Pumpestationer.
SRO-anlæggene består af Scada-anlæg (Frontmatec s System 2000), PLC-anlæg (hovedsageligt Allen Bradley og men også Siemens S7) på renseanlæg, samt Ørum & Jensen pumpestyringer på spildevandspumpestationer.
Serviceydelserne omfatter programmeringsydelser i forbindelse med bruger-/applikationsprogrammer på Scada- og PLC-anlæg til forsyningens 3 stk. SRO-anlæg og vedrører følgende arbejder i forbindelse med:
— Programmering af løbende tilpasninger i PLC-styringer på renseanlæggene.
— Programmering af løbende tilpasninger i Scada-anlæggene (System 2000) på renseanlæggene og for pumpestationer.
— Support ved fejlfinding i eksisterende PLC- og Scada-anlæg (System 2000).
— Årlig PLC-CPU og Stratix-firmware-opdateringer.



II.1.6)

CPV-glossaret (common procurement vocabulary)


42961000, 42961200


II.1.7)

Oplysninger om WTO-aftalen om offentlige indkøb

Dette udbud er omfattet af WTO-aftalen om offentlige indkøb: ja



II.1.8)

Delaftaler

Kontrakten er opdelt i delaftaler: nej



II.1.9)

Oplysninger om alternative tilbud

Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej



II.2)

Kontraktens mængde eller omfang


II.2.1)

Samlet mængde eller omfang:

Programmeringsydelser ifbm. løbende tilpasninger, fejlfinding og opdatering af følgende eksisterende SRO-anlæg:
— Frontmatec s System 2000 Scada-anlæg og Allen Bradley PLC-anlæg, henholdsvis Siemens S7 PLC-anlæg — for 2 spildevandsrenseanlæg.
— Frontmatec s System 2000 Scada-anlæg for ca. 234 spildevandspumpestationer.
Samt oprettelse af Scada overvågning for op til 8-10 nye pumpestationer pr. år.



II.2.2)

Oplysninger om optioner

Optioner: nej



II.2.3)

Oplysninger om forlængelse

Denne kontrakt kan forlænges: ja
Antal gange, der er mulighed for forlængelse: 2
Hvis der er tale om indkøbs- eller tjenesteydelseskontrakter, der kan forlænges: anslået tidsramme for efterfølgende kontakter:
måneder: 12 (fra tildeling af kontrakten)



II.3)

Kontraktens varighed eller frist for dens opfyldelse

Påbegyndelse 1.1.2015. Færdiggørelse 31.12.2017



Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger


III.1)

Kontraktbetingelser


III.1.1)

Sikkerhedsstillelse og garantier, som forlanges:

Der vil ved udbuddet blive stillet krav om garanti på 100 000 DKK ekskl. moms.



III.1.2)

De vigtigste finansierings- og betalingsvilkår og/eller henvisning til relevante bestemmelser herom:

Vil fremgå af udbudsmaterialet.



III.1.3)

Retlig form, som kræves af den sammenslutning af økonomiske aktører, ordren tildeles:

Kun enkeltfirmaer kan blive prækvalificeret, dog accepteres brug af maks. 2 underleverandører. Konsortier accepteres således ikke.



III.1.4)

Andre særlige vilkår

Der gælder særlige vilkår for opfyldelse af kontrakten: ja
Beskrivelse af de særlige vilkår: Vil fremgå af udbudsmaterialet.



III.2)

Betingelser for deltagelse


III.2.1)

De økonomiske aktørers personlige forhold, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregister

Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: 1) Der skal afleveres en underskrevet tro og love-erklæring om ingen ubetalt forfalden gæld til det offentlige.
2) Der skal afleveres en underskrevet erklæring om, at ansøger ikke er omfattet af nogen af de udelukkelsesgrunde der er angivet i artikel 45, stk. 1 og 2 i direktiv 2004/18/EF.



III.2.2)

Økonomisk og finansiel kapacitet

Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: 1) Årsregnskab for de seneste 3 regnskabsår, eller revisorattesteret erklæring med oplysning om virksomhedens økonomiske nøgletal for de 3 regnskabsår omfattende nettoomsætning, resultat før skat, aktiver, egenkapital, soliditetsgrad, overskudsgrad og likviditetsgrad.



III.2.3)

Teknisk kapacitet

Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt:
1) Dokumentation for virksomhedens erfaring, de seneste 3 år, med programmering af styring og overvågning af spildevandsanlæg i samtlige af følgende SRO-systemer:
a) Erfaring i programmering af Frontmatec s System 2000 scada-software i forbindelse med:
— SRO-overvågning af spildevandsrenseanlæg
— SRO-overvågning af pumpestationer.
b) Erfaring i PLC-programmering af styring og overvågning af spildevandsrenseanlæg i:
— Allen Bradley PLC-udstyr.
c) Erfaring i PLC-programmering af styring og overvågning af spildevandsrenseanlæg i:
— Siemens S7 PLC-udstyr.
d) Erfaring i programmerings-samspillet mellem Frontmatec s System 2000 scada-software
og:
— Allen Bradley PLC-udstyr/-programmer
— Siemens S7 PLC-udstyr/-programmer
— Ørum & Jensen PS4-system pumpestationsautomatik.
e) Erfaring i firmware opgradering af:
— Allen Bradley PLC-udstyr
— Siemens S7 PLC-udstyr
— Allen Bradley Stratix switch-udstyr.
2) Oplysning om hvorvidt, og i givet fald hvor stor en del af kontrakten, ansøger eventuelt agter at lade udføre i underentreprise til underleverandører.
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:
Det er et minimumskrav at ansøgning om prækvalifikation vedlægges erklæring og dokumentation for:
— At ansøger for alle ovennævnte. pkt. a), b), c), d) og e) programmeringsydelser, har programmører med i erfaring i disse, og som ansøgeren stiller til rådighed for opgaverne.
— At ansøger for alle ovennævnte. pkt. a), b), c) og d) programmeringsydelser, har programmører, som har minimum 1-2 års erfaring med disse, og som ansøgeren stiller til rådighed for opgaverne.
— At ansøger har mindst 2 programmører, som hver især har minimum 1-2 års erfaring i såvel alle disciplinerne nævnt under stk. a) som stk. b), som stk. c) og som stk. d), og som ansøgeren stiller til rådighed for opgaverne.
Dokumentationen for ovennævnte vedlægges med referencer med oplysning om klientkontakt og udførelsesperioden, samt med CV er for de pågældende personer.
Såfremt virksomheden dokumenterer, at have flere end 2 (men maksimalt 4) personer med ovennævnte erfaring og som ansøgeren stiller til rådighed for opgaverne, vil dette blive vægtet positivt.
Referencer, der gælder andre anvendelser og fabrikater af Scada-anlæg og PLC-anlæg end de i nærværende pkt. 1) nævnte anvendelser og systemer accepteres ikke, for opfyldelse af de konditionsmæssige krav.



III.2.4)

Oplysning om reserverede kontrakter


III.3)

Specifikke vilkår for tjenesteydelseskontrakter


III.3.1)

Oplysninger om en bestemt profession

Udførelse af tjenesteydelsen er forbeholdt en bestemt profession: nej



III.3.2)

Medarbejdere, der skal udføre tjenesteydelsen

Juridiske personer bør anføre navne på og faglige kvalifikationer for de medarbejdere, der skal udføre tjenesteydelsen: nej



Del IV: Procedure


IV.1)

Type procedure


IV.1.1)

Type procedure

Begrænset



IV.1.2)

Grænse for, hvor mange økonomiske aktører der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage

Forventet antal økonomiske aktører: 5
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal kandidater: I forbindelse med udbud af rammeaftalen vil der maksimalt blive prækvalificeret og budopfordret 5 ansøgere. Såfremt mere end 5 ansøgere opfylder ordregivers krav til egnethed for rammeaftalen, udvælger ordregiver de 5 ansøgere, som vurderes at være bedst egnet til at løse opgaver af den art, der er påtænkt udført under rammeaftalen. Udvælgelsen vil ske på baggrund af en vurdering af de mest relevante referencer, set i forhold til den udbudte opgave, jf. punkt II.1.5). I forbindelse med vurderingen af en ansøgers egnethed til at løfte opgaven, vil ordregiver lægge vægt på, at de af ansøgeren udleverede referencer illustrerer erfaring med løsning af lignende opgaver, som angivet under punkt II.1.5).



IV.1.3)

Reduktion af antallet af økonomiske aktører under forhandlingerne eller dialogen


IV.2)

Tildelingskriterier


IV.2.1)

Tildelingskriterier

Laveste pris



IV.2.2)

Oplysninger om elektronisk auktion

Der vil blive anvendt elektronisk auktion:: nej



IV.3)

Administrative oplysninger


IV.3.1)

Sagsnummer hos den ordregivende myndighed:


IV.3.2)

Har der været tidligere offentliggørelse(r) om samme kontrakt?

nej



IV.3.3)

Vilkår for adgang til specifikationer og yderligere dokumenter eller beskrivende dokumenter

Skal der betales for dokumenterne?: nej



IV.3.4)

Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse

1.9.2014 - 13:00



IV.3.5)

Dato for afsendelse til udvalgte kandidater af opfordringer til at afgive bud eller at deltage


IV.3.6)

Sprog, der må benyttes ved afgivelse af bud eller ansøgninger om deltagelse

dansk.
Andet: Dansk.



IV.3.7)

Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud


IV.3.8)

Åbning af bud


Del VI: Supplerende oplysninger


VI.1)

Oplysninger om gentagelse

Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej



VI.2)

Oplysninger om EU-midler

Kontrakten vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej



VI.3)

Yderligere oplysninger

Der er tale om et begrænset udbud, hvilket indebærer, at virksomheder, der ønsker at deltage i udbudsprocessen, først skal anmode om prækvalifikation.

Alle der ønsker at anmode om prækvalifikation, skal gå ind på følgende hjemmeside og hente/downloade et ansøgeroplysningsskema (for krævede ansøgeroplysninger): http://www.aalborgforsyning.dk/kloak/licitationer-og-udbud.aspx
Oplysningsskemaet, skal udfyldes og afleveres ved anmodning om prækvalifikation på SRO-rammeaftalen.

Såfremt ansøger har spørgsmål til prækvalifikationen eller til prækvalifikationsmaterialets indhold skal ansøger, senest 6 dage før ansøgningsfristen, via e-mail henvende sig til EnviDan A/S att.: Hans Esbensen (hse@envidan.dk) og mærke henvendelsen »Prækvalifikation for rammeaftale for SRO-serviceydelser for Aalborg Forsyning, Kloak A/S«, hvorefter spørgsmålet vil blive anonymiseret og offentliggjort på ordregivers hjemmeside senest 4 dage før ansøgningsfristen.
Anmodningen om prækvalifikation skal udarbejdes på baggrund af de i del III.2) angivne betingelser for deltagelse. Ansøgende virksomheder skal således afgive samtlige i pkt. III.2.1), III.2.2) og III.2.3) angivne oplysninger, erklæringer mv. for at komme i betragtning som eventuel tilbudsgiver.
Anmodning om prækvalifikation skal afleveres på papirformat, i en lukket kuvert, på følgende adresse:
Aalborg Forsyning, Kloak A/S
Stigsborg Brygge 5
Postboks 169
9400 Nørresundby
Att.: Jesper Samsø Pedersen
Mærket: Prækvalifikationsansøgning vedr. udbud af SRO-service
Frist for modtagelse af anmodning om prækvalifikation fremgår af pkt. IV.3.4).
Forventet tidsplan for udbuddet er september-november 2014.
Al kommunikation, såvel mundtligt som skriftligt, i forbindelse med rammeaftalens ydelser, skal være på dansk.


VI.4)

Klageprocedurer


VI.4.1)

Organ med ansvar for klageprocedurerne


Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
2100 København Ø
DANMARK
Mailadresse: klfu@erst.dk
Telefon: +45 35291000
Internetadresse: http://www.klfu.dk


VI.4.2)

Indgivelse af klager

Præcise oplysninger om klagefrist(er): I henhold til lov nr. 492 af 12.5.2010 om håndhævelse af udbudsreglerne mv. (med senere ændringer) gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud. Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag hvor ordregiver har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1. Klage over indgåelse af rammeaftale skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 6 måneder efter, at ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor underretningen er blevet fremsendt, jf. lovens § 7, stk. 2 nr. 1. Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 3, stk. 1.



VI.4.3)

Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om indgivelse af klager


Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
DANMARK
Mailadresse: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk


VI.5)

Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:

4.7.2014

Send til en kollega

0.062