23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2014/S 130-231945
Offentliggjort
10.07.2014
Udbudstype
Begrænset udbud

Anmodning om deltagelse

Til
11.09.2014 Kl. 12:00

Addresse
Rambøll Danmark A/S
Danmarksgade 2A
Kontaktpunkt: Kent Grundell Hansen
7000 Fredericia
Mail: kegh@ramboll.dk

Udbyder

Boligkontoret Fredericia

Boligkontoret Fredericia - afdeling 307, Korskærparken - gennemførelse af den fysiske helhedsplan


Boligkontoret Fredericia

Bygge- og anlægsarbejder
Direktiv 2004/18/EF

Del I: Ordregivende myndighed


I.1)

Navn, adresser og kontaktpunkt(er)


Boligkontoret Fredericia
Vesterbrogade 4
7000 Fredericia
DANMARK

Yderligere oplysninger fås her: Rambøll Dannmark A/S
Danmarksgade 2A
Kontaktpunkt(er): Kent Grundell Hansen
7000 Fredericia
DANMARK
Mailadresse: kegh@ramboll.dk

Specifikationer og yderligere dokumenter (herunder dokumenter vedrørende den konkurrenceprægede dialog og et dynamisk indkøbssystem) fås her: Boligkontoret Fredericia
Vesterbrogade 4
7000 Fredericia
DANMARK
Internetadresse: http://www.boligfa.dk

Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til: Rambøll Danmark A/S
Danmarksgade 2A
Kontaktpunkt(er): Kent Grundell Hansen
7000 Fredericia
DANMARK
Mailadresse: kegh@ramboll.dk


I.2)

Type ordregivende myndighed

Offentligt organ



I.3)

Hovedaktivitet

Boliger og offentlige faciliteter



I.4)

Kontrakt indgås på andre ordregivende myndigheders vegne

Den ordregivende myndighed indkøber på andre ordregivende myndigheders vegne: nej



Del II: Kontraktens genstand


II.1)

Beskrivelse


II.1.1)

Den ordregivende myndigheds betegnelse for kontrakten:

Boligkontoret Fredericia — afdeling 307, Korskærparken — gennemførelse af den fysiske helhedsplan.



II.1.2)

Kontrakttype og leverings- eller udførelsessted for bygge/anlægsarbejdet, varerne eller tjenesteydelserne

Bygge- og anlægsarbejder
Udførelse
Hovedleverings- eller hovedudførelsessted for bygge- eller anlægsarbejde, varer eller tjenesteydelser: Fredericia.

NUTS-kode DK032


II.1.3)

Oplysninger om offentlig kontrakt, rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem

Bekendtgørelsen vedrører en offentlig kontrakt



II.1.4)

Oplysninger om rammeaftale


II.1.5)

Kort beskrivelse af kontrakten eller indkøbet/indkøbene

Nærværende udbud på bygge- og anlægsarbejder omfatter Boligkontoret Fredericia — afdeling 307, Korskærparken, Fredericia.
Udbuddet omfatter:
— renovering af 137 lejligheder (17 opgange) og ombygning af 54 lejligheder (6 opgange) til tilgængelige boliger
— renovering af udearealer.
Arbejderne udbydes i hovedentreprise efter forudgående prækvalifikation.



II.1.6)

CPV-glossaret (common procurement vocabulary)


45200000


II.1.7)

Oplysninger om WTO-aftalen om offentlige indkøb

Dette udbud er omfattet af WTO-aftalen om offentlige indkøb: nej



II.1.8)

Delaftaler

Kontrakten er opdelt i delaftaler: nej



II.1.9)

Oplysninger om alternative tilbud

Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej



II.2)

Kontraktens mængde eller omfang


II.2.1)

Samlet mængde eller omfang:

Arbejdet omfatter bygge- og anlægsarbejder I hovedentreprise I forbindelse med gennemførelse af den fysiske helhedsplan for Boligkontoret Fredericia — afdeling 307, Korskærparken.



II.2.2)

Oplysninger om optioner

Optioner: nej



II.2.3)

Oplysninger om forlængelse

Denne kontrakt kan forlænges: nej



II.3)

Kontraktens varighed eller frist for dens opfyldelse


Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger


III.1)

Kontraktbetingelser


III.1.1)

Sikkerhedsstillelse og garantier, som forlanges:

AB 92 er gældende for arbejderne.
Øvrige og supplerende krav vil fremgå af udbudsmaterialet.



III.1.2)

De vigtigste finansierings- og betalingsvilkår og/eller henvisning til relevante bestemmelser herom:

AB 92 er gældende for arbejderne.
Øvrige og supplerende krav vil fremgå af udbudsmaterialet.



III.1.3)

Retlig form, som kræves af den sammenslutning af økonomiske aktører, ordren tildeles:

Såfremt ordren tildeles en sammenslutning af virksomheder, skal deltagerne påtage sig en solidarisk hæftelse, og udpege en fælles befuldmægtiget.



III.1.4)

Andre særlige vilkår

Der gælder særlige vilkår for opfyldelse af kontrakten: nej



III.2)

Betingelser for deltagelse


III.2.1)

De økonomiske aktørers personlige forhold, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregister

Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: Prækvalifikationsansøgningen skal afleveres i 2 eksemplarer i papirudgave (1 original og 1 kopi).
Anmodningen skal indeholde:
a) Oplysning om hvilken virksomhed der søger prækvalifikation, firmanavn og adresse, CVR-nummer, telefonnummer, e-mailadresse samt navn på kontaktperson.
b) Kortfattet beskrivelse af virksomhedens ejermæssige og organisatoriske forhold.
c) Erklæring på tro og love om udelukkelsesgrunde efter artikel 45, stk. 1, i direktiv 2004/18/EF.
Såfremt flere virksomheder ansøger i fællesskab, skal oplysninger angives for alle virksomheder.



III.2.2)

Økonomisk og finansiel kapacitet

Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: d) Revisorpåtegnet erklæring om ansøgers økonomiske nøgletal for de seneste 3 regnskabsår. Erklæringen skal indeholde oplysninger om omsætning, resultat efter skat og egenkapital.
Såfremt flere virksomheder ansøger i fællesskab, skal oplysninger angives for alle virksomheder.



III.2.3)

Teknisk kapacitet

Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt:
e) Referencer fra sammenlignelige entrepriser fra de seneste 5 år, med beskrivelse af entreprisen, og med angivelse af entreprisesum samt bygherre.
f) Oplysning om ansøgers årlige gennemsnitlige antal beskæftigede gennem de seneste 3 år.
g) Nøgletal eller karakterblad fra godkendt evaluator. Såfremt ansøger ikke kan levere nøgletal eller karakterblad, kan der leveres tilsvarende dokumentation i form af udfyldt blanket fra en af de godkendte evaluatorer (kundetilfredshedsmåling). Alternativt underskrevet udtalelse fra kunde/bygherre med reference til konkret entreprise.
Såfremt flere virksomheder ansøger i fællesskab, skal oplysninger angives for alle virksomheder.



III.2.4)

Oplysning om reserverede kontrakter


III.3)

Specifikke vilkår for tjenesteydelseskontrakter


III.3.1)

Oplysninger om en bestemt profession


III.3.2)

Medarbejdere, der skal udføre tjenesteydelsen


Del IV: Procedure


IV.1)

Type procedure


IV.1.1)

Type procedure

Begrænset



IV.1.2)

Grænse for, hvor mange økonomiske aktører der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage

Forventet antal økonomiske aktører: 6
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal kandidater: Udvælgelse af ansøgere (forventeligt 6), der opfordres til at afgive bud, vil ske ved en samlet vurdering af ansøgers personlige forhold jævnfør pkt. III.2.1), ansøgers økonomiske kapacitet, jævnfør pkt. III.2.2) samt ansøgers tekniske kapacitet, jævnfør pkt. III.2.3). I forbindelse med udvælgelsen vil der blive lagt vægt på referencer og karakterblad.



IV.1.3)

Reduktion af antallet af økonomiske aktører under forhandlingerne eller dialogen


IV.2)

Tildelingskriterier


IV.2.1)

Tildelingskriterier

Det økonomisk mest fordelagtige bud vurderet på grundlag af de kriterier, der er anført i specifikationerne, i opfordringen til at afgive bud eller til at forhandle eller i det beskrivende dokument



IV.2.2)

Oplysninger om elektronisk auktion

Der vil blive anvendt elektronisk auktion:: nej



IV.3)

Administrative oplysninger


IV.3.1)

Sagsnummer hos den ordregivende myndighed:


IV.3.2)

Har der været tidligere offentliggørelse(r) om samme kontrakt?

nej



IV.3.3)

Vilkår for adgang til specifikationer og yderligere dokumenter eller beskrivende dokumenter

Skal der betales for dokumenterne?: nej



IV.3.4)

Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse

11.9.2014 - 12:00



IV.3.5)

Dato for afsendelse til udvalgte kandidater af opfordringer til at afgive bud eller at deltage

25.9.2014



IV.3.6)

Sprog, der må benyttes ved afgivelse af bud eller ansøgninger om deltagelse

dansk.



IV.3.7)

Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud


IV.3.8)

Åbning af bud


Del VI: Supplerende oplysninger


VI.1)

Oplysninger om gentagelse

Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej



VI.2)

Oplysninger om EU-midler

Kontrakten vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej



VI.3)

Yderligere oplysninger


VI.4)

Klageprocedurer


VI.4.1)

Organ med ansvar for klageprocedurerne


Klagenævnet for Udbud, Erhvervs- og Selskabsstyrelsen
Kampmannsgade 1
1780 København V
DANMARK
Telefon: +45 33307600
Internetadresse: http://www.klfu.dk


VI.4.2)

Indgivelse af klager

Præcise oplysninger om klagefrist(er): Senest samtidigt med indgivelse af klage til klagenævnet for Udbud skal klager skriftligt underrette indklagede om den påståede overtrædelse, og om klagen indbringes for klagenævnet.
Klage over udbudsproceduren skal indgives til klagenævnet for udbud i henhold til fristerne i §7 i lov nr. 492 af 12.5.2010 om håndhævelse af udbudsreglerne med videre.
Der gælder en klagefrist på 30 kalenderdage for klager over ikke at være blevet prækvalificeret.
Klagefristen regnes fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, jævnfør lovens § 7, stk. 1.
Klager over, at ordregiveren har indgået kontrakt, skal være afgivet inden for 6 måneder. Klagefristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort i Den Europæiske Unions Tidende, jævnfør lovens § 7, stk. 2, nr. 1.



VI.4.3)

Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om indgivelse af klager


Konkurrencestyrelsen, Center for Jura og Udbud
Nyrupsgade 30
1780 København V
DANMARK
Telefon: +45 33326144
Internetadresse: http://www.kd.dk


VI.5)

Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:

7.7.2014

Send til en kollega

0.078