Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
Addresse
MOE A/S
Buddingevej 272
Att: Anders Valentin
2860 Søborg
Mail: avn@moe.dk
Anmodning om deltagelse
Addresse
MOE A/S
Buddingevej 272
Att: Anders Valentin
2860 Søborg
Udbyder
Nordvand A/S
Vindere
(01.06.2015)
Rambøll A/S
Hannemanns Allé 53
2300 København S
Opdateringer
I stedet for:
VI.3) Yderligere oplysninger:
Anmodning om prækvalifikation skal sendes eller afleveres i en original og en kopi i fysisk form samt på elektronisk form samt på elektronisk læsbart medie, til: MOE A/S, Buddingevej 272, 2860 Søborg, Att. Anders Valentin.
Kuverten skal tydeligt mærkes »Prækvalifikation, Kagså Kvalitetsprojekt«.
IV.3.3) Vilkår for adgang til specifikationer og yderligere dokumenter eller beskrivende dokumenterFrist for modtagelse af anmodninger om dokumenter eller for adgang til dokumenter:
19.12.2014 (13:00)
IV.3.4) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse:
22.12.2014 (12:00)
Læses:
VI.3) Yderligere oplysninger:
Spørgsmål og svar vedrørende udbuddet sendes til de virksomheder der har tilkendegivet deres interesse for udbuddet, ved afsendelse af en mail til avn@moe.dk
Anmodning om prækvalifikation skal sendes skriftligt eller afleveres i en original og en kopi i fysisk form samt på elektronisk form samt på elektronisk læsbart medie, til: MOE A/S, Buddingevej 272, 2860 Søborg, Att. Anders Valentin.
Kuverten skal tydeligt mærkes »Prækvalifikation, Kagså Kvalitetsprojekt«.
IV.3.3) Vilkår for adgang til specifikationer og yderligere dokumenter eller beskrivende dokumenterFrist for modtagelse af anmodninger om dokumenter eller for adgang til dokumenter:
5.1.2015 (13:00)
IV.3.4) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse:
8.1.2015 (12:00)
Rammeaftale vedrørende rådgivningsydelser - Kagså Kvalitetsprojekt
Nordvand A/S
Tjenesteydelser
Direktiv 2004/18/EF
Del I: Ordregivende myndighed
I.1)
Navn, adresser og kontaktpunkt(er)
Nordvand A/S
Ørnegårdsvej 17
Kontaktpunkt(er): Nordvand A/S
Att: Annette Kolte-Olsen
2820 Gentofte
DANMARK
Mailadresse: anko@nordvand.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse for den ordregivende myndighed: www.nordvand.dk
Yderligere oplysninger fås her: MOE A/S
Buddingevej 272
Att: Anders Valentin
2860 Søborg
DANMARK
Mailadresse: avn@moe.dk
Specifikationer og yderligere dokumenter (herunder dokumenter vedrørende den konkurrenceprægede dialog og et dynamisk indkøbssystem) fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til: MOE A/S
Buddingevej 272
Att: Anders Valentin
2860 Søborg
DANMARK
Mailadresse: avn@moe.dk
I.2)
Type ordregivende myndighed
Offentligt organ
I.3)
Hovedaktivitet
Andet: Afløb, regn- og spildevand
I.4)
Kontrakt indgås på andre ordregivende myndigheders vegne
Den ordregivende myndighed indkøber på andre ordregivende myndigheders vegne: ja
HOFOR Spildevand Herlev A/S
C/O Herlev Kommune, Herlev Bygade 90
2730 Herlev
DANMARK
Gladsaxe Spildevand A/S
Gladsaxe Rådhus, Rådhus Allé 1
2860 Søborg
DANMARK
Del II: Kontraktens genstand
II.1)
Beskrivelse
II.1.1)
Den ordregivende myndigheds betegnelse for kontrakten:
Rammeaftale vedrørende rådgivningsydelser — Kagså Kvalitetsprojekt.
II.1.2)
Kontrakttype og leverings- eller udførelsessted for bygge/anlægsarbejdet, varerne eller tjenesteydelserne
Tjenesteydelser
Tjenesteydelseskategori nr. 12: Arkitektvirksomhed, rådgivende ingeniørvirksomhed og integreret ingeniørvirksomhed, byplanlægning og landskabsarkitektur, hermed beslægtet teknisk-videnskabelig konsulentvirksomhed, teknisk prøvning og analyse
Hovedleverings- eller hovedudførelsessted for bygge- eller anlægsarbejde, varer eller tjenesteydelser: Ørnegårdsvej 17, 2820 Gentofte.
NUTS-kode DK012
II.1.3)
Oplysninger om offentlig kontrakt, rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Bekendtgørelsen vedrører udarbejdelse af en rammeaftale
II.1.4)
Oplysninger om rammeaftale
Rammeaftale med en enkelt aktør
Rammeaftalens varighed
Varighed i år: 4
II.1.5)
Kort beskrivelse af kontrakten eller indkøbet/indkøbene
Kagsåen er et fælleskommunalt vandløb i grænsen mellem Herlev og Gladsaxe kommuner.
Kagsåen er i dag stærkt påvirket af spildevand. Når det regner kraftigt, løber der spildevand blandet med regnvand gennem 22 overløb fra afløbssystemet til åen.
Nordvand, HOFOR, Gladsaxe og Herlev kommuner har i samarbejde udarbejdet idéforslag til håndtering af regnvand i Kagsåens opland. Der er udarbejdet et forslag, hvor der dels etableres et rørbassin under den eksisterende å og dels et overfladeanlæg til håndtering af tag- og overfladevand og til håndtering af oversvømmelser i området.
I nærværende projekt ønskes ideforslaget yderligere bearbejdet, idet der ønskes gennemført et skitseprojekt og et myndighedsprojekt, hvor der forventes udført nedenstående:
— supplerende beregninger i de eksisterende MIKE FLOOD og MIKE Urban modeller
— geotekniske undersøgelser for fastlæggelse af metode for anlæg af basinledning; herunder jordartsbestemmelse, grundvandsundersøgelser og forureningsundersøgelser for jord og vand
— registrering af eksisterende anlæg i arbejdsområdet
— udarbejdelse af miljøscreening
— udarbejdelse af VVM redegørelse
— udarbejdelse af tillæg til spildevandsplanerne (statusændring for vandløb)
— skitseprojektering af anlæg til håndtering og rensning af overfladevand
— projektering af store ledninger og bassinanlæg
— landskabelig bearbejdning
— assistance ved udarbejdelse af kommuneplan tillæg
— interessent inddragelse (Borgere og interesseorganisationer).
II.1.6)
CPV-glossaret (common procurement vocabulary)
71311000, 71313000, 71332000, 71420000
II.1.7)
Oplysninger om WTO-aftalen om offentlige indkøb
Dette udbud er omfattet af WTO-aftalen om offentlige indkøb: ja
II.1.8)
Delaftaler
Kontrakten er opdelt i delaftaler: nej
II.1.9)
Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2)
Kontraktens mængde eller omfang
II.2.1)
Samlet mængde eller omfang:
Der skal udføres skitseprojektering af et rørbassin eller lign. på ca. 4 000 m³ og et overfladeanlæg til håndtering af tag- og overfladevand i Kagsåens trace på en strækning af ca. 2 km. Dertil omfatter projektet en del myndighedsbehandling og borgerkontakt.
II.2.2)
Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.3)
Oplysninger om forlængelse
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.3)
Kontraktens varighed eller frist for dens opfyldelse
Påbegyndelse 11.5.2015. Færdiggørelse 10.5.2019
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
III.1)
Kontraktbetingelser
III.1.1)
Sikkerhedsstillelse og garantier, som forlanges:
III.1.2)
De vigtigste finansierings- og betalingsvilkår og/eller henvisning til relevante bestemmelser herom:
III.1.3)
Retlig form, som kræves af den sammenslutning af økonomiske aktører, ordren tildeles:
Hvis en sammenslutning af aktører (f.eks. et konsortium) tildeles rammeaftalen, skal deltagere i sammenslutningen hæfte solidarisk for rammeaftalens opfyldelse over for Nordvand A/S. Sammenslutningen skal udpege en fælles befuldmægtiget, der med bindende virkning over for alle sammenslutningens deltagere kan indgå aftaler vedrørende rammeaftalen.
III.1.4)
Andre særlige vilkår
Der gælder særlige vilkår for opfyldelse af kontrakten: nej
III.2)
Betingelser for deltagelse
III.2.1)
De økonomiske aktørers personlige forhold, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregister
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: 1) Ansøgers navn, adresse, CVR-nummer (hvor et sådant haves), samt navn og e-mail adresse for kontaktperson.
2) Tro og love-erklæring om at ansøgeren/konsortiedeltagere ikke er omfattet af udelukkelsesgrunde i Udbudsdirektivet (direktiv nr. 2004/18/EF) art. 45, stk. 1 og 2.
3) Tro og love-erklæring vedrørende gæld til det offentlige fra ansøger.
Såfremt ansøgeren er et konsortium eller en sammenslutning, skal erklæringen eller dokumentationen fremlægges for hver deltager i konsortiet/sammenslutningen.
Formularer til brug for erklæringer kan rekvireres hos Moe A/S att. Anders Valentin, e-mail: avn@moe.dk
III.2.2)
Økonomisk og finansiel kapacitet
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: 1) Oplysning om ansøgers samlede omsætning i de seneste tre afsluttede regnskabsår.
2) Oplysning om ansøgers soliditet (egenkapital som procentdel af de samlede aktiver) på baggrund af de seneste tre afsluttede regnskabsår.
3) Ledelses- eller revisionserklæring om, at der ikke siden seneste regnskabsaflæggelse er sket væsentlige ændringer i ansøgers økonomiske situation. Såfremt der er sket væsentlige ændringer i ansøgers økonomiske situation siden seneste regnskabsaflæggelse, skal ansøger vedlægge en redegørelse herom i sin prækvalifikationsanmodning.
Såfremt ansøger ikke kan fremlægge ovennævnte oplysninger (1)-(3) vedrørende sin finansielle og økonomiske kapacitet (f.eks. fordi ansøger er etableret inden for de sidste 3 år), skal ansøger vedlægge anden relevant og egnet dokumentation for sin finansielle og økonomiske kapacitet (f.eks. revisorerklæring).
Såfremt ansøgeren er et konsortium eller en sammenslutning, skal ovennævnte oplysninger (1)-(3) fremlægges for hver deltager i konsortiet/sammenslutningen.
Såfremt ansøger baserer sig på andre enheders formåen (underleverandører eller andre virksomheder i samme koncern som ansøger) skal ansøger godtgøre, at ansøger kan råde over de ressourcer, der er nødvendige for rammeaftalens udførelse, f.eks. ved en erklæring, eller ved at fremlægge dokumentation for disse enheders tilsagn om at stille de nødvendige ressourcer til rådighed. Såfremt ansøger baserer sig på andre enheders formåen, skal ansøger fremlægge oplysninger som nævnt i nr. (1) og (3) for den/de gældende enheder.
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves: Det er et mindstekrav, at ansøgeren kan dokumentere en positiv egenkapital i som minimum det seneste regnskabsår.
Såfremt ansøgeren er et konsortium eller anden sammenslutning af virksomheder, skal samtlige deltagere opfylde ovenstående mindstekrav.
III.2.3)
Teknisk kapacitet
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt:
4) Reference liste, over de betydeligste tilsvarende eller lignede leverancer af tjenesteydelser, som ansøgeren har udført i løbet af de sidste tre år indenfor de områder, som kontrakten vedrører med angivelse af omtrentligt kontraktbeløb, tidspunkt for levering af ydelse, navn på den offentlige eller private modtager samt eventuel kontaktperson, som Nordvand A/S har mulighed for at kontakte. Listen må maksimalt indeholde 15 referencer i alt.
5) Oplysninger om de generelle uddannelsesmæssige og faglige kvalifikationer hos ansøgers medarbejdere. Der ønskes ikke CV er eller lignende beskrivelser af konkrete medarbejders kompetencer. Derimod ønskes en oversigt i skemaform over antallet af medarbejdere, som ansøger råder over, indenfor hvert af områderne: Hydraulisk modellering, herunder MIKE FLOOD, Geoteknik, Spildevandsplanlægning, Projektering af store ledninger og bassinanlæg, Natur- og Miljøplanlægning og Landskabsarkitekur, fordelt på antallet af medarbejdere med lang, mellemlang og kort uddannelse inden for hvert område.
Såfremt ansøger baserer sig på andre enheders formåen (underleverandør eller andre virksomheder i samme koncern som ansøger) skal ansøger godtgøre, at ansøger kan råde over de ressourcer, der er nødvendige for rammeaftalens udførelse, f.eks. ved en erklæring, eller ved at fremlægge dokumentation for disse enheders tilsagn om at de stiller de nødvendige ressourcer til rådighed. Såfremt ansøger baserer sig på andre enheders tekniske formåen, skal ansøgningen tilsvarende indeholde en beskrivelse af de pågældende enheders tekniske kapacitet i den udstrækning ansøger ønsker at basere sig derpå.
III.2.4)
Oplysning om reserverede kontrakter
III.3)
Specifikke vilkår for tjenesteydelseskontrakter
III.3.1)
Oplysninger om en bestemt profession
Udførelse af tjenesteydelsen er forbeholdt en bestemt profession: nej
III.3.2)
Medarbejdere, der skal udføre tjenesteydelsen
Juridiske personer bør anføre navne på og faglige kvalifikationer for de medarbejdere, der skal udføre tjenesteydelsen: nej
Del IV: Procedure
IV.1)
Type procedure
IV.1.1)
Type procedure
Begrænset
IV.1.2)
Grænse for, hvor mange økonomiske aktører der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
Forventet mindsteantal 5: og største antal 6
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal kandidater: Nordvand A/S vil blandt egnede ansøgere udvælge de 5-6 ansøgere, som vurderes bedst at kunne varetage opgaven. Denne vurdering vil ske på baggrund af følgende objektive kriterier:
— teknisk kapacitet (se afsnit II.2.3)), udfra a) ansøgeres referencer, b) antal og de generelle uddannelsesmæssige og faglige kvalifikationer hos ansøgers medarbejdere og c) antal medarbejdere inden for de relevante områder.
IV.1.3)
Reduktion af antallet af økonomiske aktører under forhandlingerne eller dialogen
Anvendelse af etapeopdelt procedure for gradvis at reducere det antal løsninger, der skal drøftes, eller tilbud, der skal forhandles nej
IV.2)
Tildelingskriterier
IV.2.1)
Tildelingskriterier
Det økonomisk mest fordelagtige bud vurderet på grundlag af de kriterier, der er anført i specifikationerne, i opfordringen til at afgive bud eller til at forhandle eller i det beskrivende dokument
IV.2.2)
Oplysninger om elektronisk auktion
Der vil blive anvendt elektronisk auktion:: nej
IV.3)
Administrative oplysninger
IV.3.1)
Sagsnummer hos den ordregivende myndighed:
IV.3.2)
Har der været tidligere offentliggørelse(r) om samme kontrakt?
nej
IV.3.3)
Vilkår for adgang til specifikationer og yderligere dokumenter eller beskrivende dokumenter
Frist for modtagelse af anmodninger om dokumenter eller for adgang til dokumenter: 19.12.2014 - 13:00
Skal der betales for dokumenterne?: nej
IV.3.4)
Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
22.12.2014 - 12:00
IV.3.5)
Dato for afsendelse til udvalgte kandidater af opfordringer til at afgive bud eller at deltage
23.1.2015
IV.3.6)
Sprog, der må benyttes ved afgivelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
dansk.
IV.3.7)
Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
IV.3.8)
Åbning af bud
Der må være personer til stede under åbningen af bud: nej
Del VI: Supplerende oplysninger
VI.1)
Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2)
Oplysninger om EU-midler
Kontrakten vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
VI.3)
Yderligere oplysninger
Anmodning om prækvalifikation skal sendes eller afleveres i en original og en kopi i fysisk form samt på elektronisk læsbart medie, til: MOE A/S, Buddingevej 272, 2860 Søborg, Att. Anders Valentin.
Kuverten skal tydeligt mærkes »Prækvalifikation, Kagså Kvalitetsprojekt«.
VI.4)
Klageprocedurer
VI.4.1)
Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for Udbud
Kampmannsgade 1
1780 København V
DANMARK
Mailadresse: klfu@klfu.dk
Telefon: +45 33307700
Internetadresse: http://www.klfu.dk
VI.4.2)
Indgivelse af klager
Præcise oplysninger om klagefrist(er): Klager over prækvalifikation skal indgives inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt underretning til ansøgere, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen.
Andre klager over udbuddet skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 6 måneder regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om tildeling af kontrakt.
VI.4.3)
Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om indgivelse af klager
Konkurrence- og Forbrugsstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
DANMARK
Mailadresse: kfst@kfst.dk
Internetadresse: http://www.kfst.dk
VI.5)
Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
21.11.2014