23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2014/S 230-405291
Offentliggjort
28.11.2014
Udbudstype
Begrænset udbud

Anmodning om deltagelse

Til
30.01.2015 Kl. 12:00

Addresse
KPF Arkitekter A/S
Sparregade 2
8800 Viborg
Att: Ole Øster

Udbyder

Midtjysk Boligselskab

Vindere

Hovedentreprenør:

(11.10.2016)
Jorton A/S

Opdateringer

Rettelse
(27.01.2015)

I stedet for:

I.1) Navn, adresser og kontaktpunkt(er):

Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er).
Læses:
I.1) Navn, adresser og kontaktpunkt(er):

Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til: KPF Arkitekter A/S, Sparregade 2, 8800 Viborg, Danmark, att: Ole Øster.

Opdatering
(11.10.2016)

Jorton A/S Egil Rasmussen A/S Enemærke & Petersen A/S Hustømrende A/S (erstattede konkursramte Bodilsen Totalbyg A/S) NCC Danmark A/S Raunstrup A/S STB Byg A/S

Renovering og miljøforbedring af afd. 39 for Midtjysk Boligselskab i Skanderborg (Rettet)


Midtjysk Boligselskab

Bygge- og anlægsarbejder
Direktiv 2004/18/EF

Del I: Ordregivende myndighed


I.1)

Navn, adresser og kontaktpunkt(er)


Midtjysk Boligselskab
Danmark
Poul la Cours Vej 1-29
Kontaktpunkt(er): KPF Arkitekter A/S
Att: Ole Øster
8660 Skanderborg
DANMARK
Telefon: +45 89992299
Mailadresse: om@kpf.dk
Fax: +45 86627120

Yderligere oplysninger fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)

Specifikationer og yderligere dokumenter (herunder dokumenter vedrørende den konkurrenceprægede dialog og et dynamisk indkøbssystem) fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)

Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)


I.2)

Type ordregivende myndighed

Andet: Midtjysk Boligselskab



I.3)

Hovedaktivitet

Boliger og offentlige faciliteter



I.4)

Kontrakt indgås på andre ordregivende myndigheders vegne

Den ordregivende myndighed indkøber på andre ordregivende myndigheders vegne: nej



Del II: Kontraktens genstand


II.1)

Beskrivelse


II.1.1)

Den ordregivende myndigheds betegnelse for kontrakten:

Renovering og miljøforbedring af afd. 39 for Midtjysk Boligselskab i Skanderborg.



II.1.2)

Kontrakttype og leverings- eller udførelsessted for bygge/anlægsarbejdet, varerne eller tjenesteydelserne

Bygge- og anlægsarbejder
Udførelse
Hovedleverings- eller hovedudførelsessted for bygge- eller anlægsarbejde, varer eller tjenesteydelser: NUTS kode DK021 — Østjylland.

NUTS-kode DK


II.1.3)

Oplysninger om offentlig kontrakt, rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem

Bekendtgørelsen vedrører en offentlig kontrakt



II.1.4)

Oplysninger om rammeaftale


II.1.5)

Kort beskrivelse af kontrakten eller indkøbet/indkøbene

Kortfattet projektbeskrivelse:
Projektet omfatter renovering i hovedentreprise af 145 boliger i Midtjysk Boligforenings afd. 39, beliggende på Poul la Cours vej i Skanderborg:
— Samtlige 145 boliger skal gennemgå en omfattende renovering af facader samt efterisolering og renovering af tagflader.
— I 132 af lejlighederne skal badeværelser og køkkener renoveres, hvoraf 60 boliger skal gøres tilgængelige.
— Til de 132 lejligheder skal 3 opgange gennemgå en let renovering og 10 opgange ombygges således at man får adgang til nye udvendige elevatorer.
— Udvendige fællesarealer skal opgraderes med nye belægninger, adgangsveje, opholdsarealer og beplantning mv.



II.1.6)

CPV-glossaret (common procurement vocabulary)


45000000


II.1.7)

Oplysninger om WTO-aftalen om offentlige indkøb

Dette udbud er omfattet af WTO-aftalen om offentlige indkøb: nej



II.1.8)

Delaftaler

Kontrakten er opdelt i delaftaler: nej



II.1.9)

Oplysninger om alternative tilbud

Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej



II.2)

Kontraktens mængde eller omfang


II.2.1)

Samlet mængde eller omfang:

Som anført i punkt II.1.5. Projektet omfatter renovering af 145 boliger.



II.2.2)

Oplysninger om optioner

Optioner: ja
Beskrivelse af disse optioner: Omfanget af optionspriser vil fremgå nærmere af udbudsmaterialet.



II.2.3)

Oplysninger om forlængelse

Denne kontrakt kan forlænges: nej



II.3)

Kontraktens varighed eller frist for dens opfyldelse

Varighed i måneder: 26 (fra tildeling af kontrakten)



Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger


III.1)

Kontraktbetingelser


III.1.1)

Sikkerhedsstillelse og garantier, som forlanges:

Jf. AB 92. Ordregiver stiller ikke sikkerhed.



III.1.2)

De vigtigste finansierings- og betalingsvilkår og/eller henvisning til relevante bestemmelser herom:

Jf. AB 92. Betalingsvilkår vil fremgå nærmere af udbudsmaterialet.



III.1.3)

Retlig form, som kræves af den sammenslutning af økonomiske aktører, ordren tildeles:

Såfremt ordren tildeles en sammenslutning af økonomiske aktører (f.eks. et konsortium), skal deltagerne i sammenslutningen påtage sig solidarisk hæftelse og udpege en fælles befuldmægtiget.



III.1.4)

Andre særlige vilkår

Der gælder særlige vilkår for opfyldelse af kontrakten: ja
Beskrivelse af de særlige vilkår: De bydende skal ved afgivelse af tilbud opfylde ILO konvektion nr. 94, der sikre arbejdere i Danmark løn, arbejdstid og andre arbejdsvilkår, som ikke er mindre gunstige end dem, der er gældende for arbejder af samme art inden for vedkommende fag eller industri, i den egn hvor arbejdet udføres.
Tildeling vil ske med forbehold for myndighedernes godkendelse ved Skema B.
Projekt- og arbejdssproget er Dansk.
Partnerskabsaftale om Praktikpladser m.v. i almene boligområder mellem BL — Danmarks Almene Boliger og Dansk Byggeri skal følges af entreprenøren, og vil være en del af udbudsmaterialet.



III.2)

Betingelser for deltagelse


III.2.1)

De økonomiske aktørers personlige forhold, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregister

Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: Følgende ønskes tilsendt, ordnet under faneblade som følger:
1. Firmanavn, adresse, kontaktperson, telefonnummer, mailadresse, CVR nummer.
2. Firmapræsentation, generel firmabeskrivelse, ejerforhold, evt. tilhørsforhold til andre virksomheder / moderselskaber o.lign.
3. Der skal afleveres Erklæring på tro og love-erklæring jf. Udbudsdirektivets artikel 45, stk. 1 og 2.



III.2.2)

Økonomisk og finansiel kapacitet

Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: 4. Oplysninger om omsætning, egenkapital, resultat efter skat og soliditetsgrad for de seneste 3 regnskabsår. Økonomiske nøgletal skal være påtegnet af revisor.
5. Hvis regnskabsåret er afsluttet for mere end 6 måneder siden vedlægges erklæring fra virksomhedens ledelse, der beskriver om der er sket væsentlige ændringer i firmaets økonomiske kapacitet.
6. Oplysninger om virksomhedens erhvervsansvarsforsikring.
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves: 7. Hovedentreprenørens årlige omsætning de sidste tre år, skal have været min. 30 000 000 DKK ekskl. moms årligt.



III.2.3)

Teknisk kapacitet

Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt:
8. Der afleveres i alt 5 referencer fra tilsvarende eller sammenlignelige projekter gennemført inden for de seneste 5 år.
Ved tilsvarende projekter menes hovedentrepriseopgaver, hvor der indgår de samme primære renoveringsarbejder som ved nærværende boligbyggeri. For hver reference ønskes som minimum oplyst lokalitet, bygherre, bygherrens kontaktperson med tlf. nr. og e-mail, emne, kort opgavebeskrivelse, entrepriseform, år og omfang / anlægssum.
Der afleveres bygherreudtalelse i forbindelse med 2 udvalgte referencer.
9. Karakterbog fra Byggeriets Evalueringscenter eller tilsvarende vedlægges.
10. Ansøger skal vedlægge virksomhedens arbejdsmiljøpolitik, herunder dokumentation for gældende arbejdsmiljøcertifikat, seneste arbejdsmiljøredegørelse, arbejdsmiljøorganisation og arbejdsmiljøledelsessystem.



III.2.4)

Oplysning om reserverede kontrakter


III.3)

Specifikke vilkår for tjenesteydelseskontrakter


III.3.1)

Oplysninger om en bestemt profession


III.3.2)

Medarbejdere, der skal udføre tjenesteydelsen


Del IV: Procedure


IV.1)

Type procedure


IV.1.1)

Type procedure

Begrænset



IV.1.2)

Grænse for, hvor mange økonomiske aktører der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage

Forventet mindsteantal 5: og største antal 7
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal kandidater: Blandt de ansøgere, de har fremsendt alle oplysninger vil der blive udvalgt 5-7 hovedentreprenører, der opfordres til at afgive tilbud. Økonomiske og tekniske kapacitet vil blive vurderet ligeligt i udvælgelsen.



IV.1.3)

Reduktion af antallet af økonomiske aktører under forhandlingerne eller dialogen


IV.2)

Tildelingskriterier


IV.2.1)

Tildelingskriterier

Laveste pris



IV.2.2)

Oplysninger om elektronisk auktion

Der vil blive anvendt elektronisk auktion:: nej



IV.3)

Administrative oplysninger


IV.3.1)

Sagsnummer hos den ordregivende myndighed:


IV.3.2)

Har der været tidligere offentliggørelse(r) om samme kontrakt?

nej



IV.3.3)

Vilkår for adgang til specifikationer og yderligere dokumenter eller beskrivende dokumenter


IV.3.4)

Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse

30.1.2015 - 12:00



IV.3.5)

Dato for afsendelse til udvalgte kandidater af opfordringer til at afgive bud eller at deltage


IV.3.6)

Sprog, der må benyttes ved afgivelse af bud eller ansøgninger om deltagelse

dansk.



IV.3.7)

Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud


IV.3.8)

Åbning af bud


Del VI: Supplerende oplysninger


VI.1)

Oplysninger om gentagelse

Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej



VI.2)

Oplysninger om EU-midler

Kontrakten vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej



VI.3)

Yderligere oplysninger


VI.4)

Klageprocedurer


VI.4.1)

Organ med ansvar for klageprocedurerne


Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
2100 København Ø
DANMARK
Mailadresse: klfu@erst.dk
Telefon: +45 35291000
Internetadresse: http://www.klfu.dk


VI.4.2)

Indgivelse af klager

Præcise oplysninger om klagefrist(er): Klage over ikke at være prækvalificeret ved udbud efter udbudsproceduren begrænset udbud skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde til beslutningen.



VI.4.3)

Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om indgivelse af klager


Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
DANMARK
Mailadresse: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk


VI.5)

Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:

25.11.2014

Send til en kollega

0.047