Fakta om udbudet
Anmodning om deltagelse
Addresse
KPF Arkitekter A/S
Sparregade 2
8800 Viborg
Att: Ole Øster
Udbyder
Midtjysk Boligselskab
Vindere
Hovedentreprenør:
(11.10.2016)
Jorton A/S
Opdateringer
I stedet for:
I.1) Navn, adresser og kontaktpunkt(er):
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er).
Læses:
I.1) Navn, adresser og kontaktpunkt(er):
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til: KPF Arkitekter A/S, Sparregade 2, 8800 Viborg, Danmark, att: Ole Øster.
Jorton A/S Egil Rasmussen A/S Enemærke & Petersen A/S Hustømrende A/S (erstattede konkursramte Bodilsen Totalbyg A/S) NCC Danmark A/S Raunstrup A/S STB Byg A/S
Renovering og miljøforbedring af afd. 39 for Midtjysk Boligselskab i Skanderborg (Rettet)
Midtjysk Boligselskab
Bygge- og anlægsarbejder
Direktiv 2004/18/EF
Del I: Ordregivende myndighed
I.1)
Navn, adresser og kontaktpunkt(er)
Midtjysk Boligselskab
Danmark
Poul la Cours Vej 1-29
Kontaktpunkt(er): KPF Arkitekter A/S
Att: Ole Øster
8660 Skanderborg
DANMARK
Telefon: +45 89992299
Mailadresse: om@kpf.dk
Fax: +45 86627120
Yderligere oplysninger fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)
Specifikationer og yderligere dokumenter (herunder dokumenter vedrørende den konkurrenceprægede dialog og et dynamisk indkøbssystem) fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)
I.2)
Type ordregivende myndighed
Andet: Midtjysk Boligselskab
I.3)
Hovedaktivitet
Boliger og offentlige faciliteter
I.4)
Kontrakt indgås på andre ordregivende myndigheders vegne
Den ordregivende myndighed indkøber på andre ordregivende myndigheders vegne: nej
Del II: Kontraktens genstand
II.1)
Beskrivelse
II.1.1)
Den ordregivende myndigheds betegnelse for kontrakten:
Renovering og miljøforbedring af afd. 39 for Midtjysk Boligselskab i Skanderborg.
II.1.2)
Kontrakttype og leverings- eller udførelsessted for bygge/anlægsarbejdet, varerne eller tjenesteydelserne
Bygge- og anlægsarbejder
Udførelse
Hovedleverings- eller hovedudførelsessted for bygge- eller anlægsarbejde, varer eller tjenesteydelser: NUTS kode DK021 — Østjylland.
NUTS-kode DK
II.1.3)
Oplysninger om offentlig kontrakt, rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Bekendtgørelsen vedrører en offentlig kontrakt
II.1.4)
Oplysninger om rammeaftale
II.1.5)
Kort beskrivelse af kontrakten eller indkøbet/indkøbene
Kortfattet projektbeskrivelse:
Projektet omfatter renovering i hovedentreprise af 145 boliger i Midtjysk Boligforenings afd. 39, beliggende på Poul la Cours vej i Skanderborg:
— Samtlige 145 boliger skal gennemgå en omfattende renovering af facader samt efterisolering og renovering af tagflader.
— I 132 af lejlighederne skal badeværelser og køkkener renoveres, hvoraf 60 boliger skal gøres tilgængelige.
— Til de 132 lejligheder skal 3 opgange gennemgå en let renovering og 10 opgange ombygges således at man får adgang til nye udvendige elevatorer.
— Udvendige fællesarealer skal opgraderes med nye belægninger, adgangsveje, opholdsarealer og beplantning mv.
II.1.6)
CPV-glossaret (common procurement vocabulary)
45000000
II.1.7)
Oplysninger om WTO-aftalen om offentlige indkøb
Dette udbud er omfattet af WTO-aftalen om offentlige indkøb: nej
II.1.8)
Delaftaler
Kontrakten er opdelt i delaftaler: nej
II.1.9)
Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2)
Kontraktens mængde eller omfang
II.2.1)
Samlet mængde eller omfang:
Som anført i punkt II.1.5. Projektet omfatter renovering af 145 boliger.
II.2.2)
Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af disse optioner: Omfanget af optionspriser vil fremgå nærmere af udbudsmaterialet.
II.2.3)
Oplysninger om forlængelse
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.3)
Kontraktens varighed eller frist for dens opfyldelse
Varighed i måneder: 26 (fra tildeling af kontrakten)
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
III.1)
Kontraktbetingelser
III.1.1)
Sikkerhedsstillelse og garantier, som forlanges:
Jf. AB 92. Ordregiver stiller ikke sikkerhed.
III.1.2)
De vigtigste finansierings- og betalingsvilkår og/eller henvisning til relevante bestemmelser herom:
Jf. AB 92. Betalingsvilkår vil fremgå nærmere af udbudsmaterialet.
III.1.3)
Retlig form, som kræves af den sammenslutning af økonomiske aktører, ordren tildeles:
Såfremt ordren tildeles en sammenslutning af økonomiske aktører (f.eks. et konsortium), skal deltagerne i sammenslutningen påtage sig solidarisk hæftelse og udpege en fælles befuldmægtiget.
III.1.4)
Andre særlige vilkår
Der gælder særlige vilkår for opfyldelse af kontrakten: ja
Beskrivelse af de særlige vilkår: De bydende skal ved afgivelse af tilbud opfylde ILO konvektion nr. 94, der sikre arbejdere i Danmark løn, arbejdstid og andre arbejdsvilkår, som ikke er mindre gunstige end dem, der er gældende for arbejder af samme art inden for vedkommende fag eller industri, i den egn hvor arbejdet udføres.
Tildeling vil ske med forbehold for myndighedernes godkendelse ved Skema B.
Projekt- og arbejdssproget er Dansk.
Partnerskabsaftale om Praktikpladser m.v. i almene boligområder mellem BL — Danmarks Almene Boliger og Dansk Byggeri skal følges af entreprenøren, og vil være en del af udbudsmaterialet.
III.2)
Betingelser for deltagelse
III.2.1)
De økonomiske aktørers personlige forhold, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregister
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: Følgende ønskes tilsendt, ordnet under faneblade som følger:
1. Firmanavn, adresse, kontaktperson, telefonnummer, mailadresse, CVR nummer.
2. Firmapræsentation, generel firmabeskrivelse, ejerforhold, evt. tilhørsforhold til andre virksomheder / moderselskaber o.lign.
3. Der skal afleveres Erklæring på tro og love-erklæring jf. Udbudsdirektivets artikel 45, stk. 1 og 2.
III.2.2)
Økonomisk og finansiel kapacitet
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: 4. Oplysninger om omsætning, egenkapital, resultat efter skat og soliditetsgrad for de seneste 3 regnskabsår. Økonomiske nøgletal skal være påtegnet af revisor.
5. Hvis regnskabsåret er afsluttet for mere end 6 måneder siden vedlægges erklæring fra virksomhedens ledelse, der beskriver om der er sket væsentlige ændringer i firmaets økonomiske kapacitet.
6. Oplysninger om virksomhedens erhvervsansvarsforsikring.
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves: 7. Hovedentreprenørens årlige omsætning de sidste tre år, skal have været min. 30 000 000 DKK ekskl. moms årligt.
III.2.3)
Teknisk kapacitet
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt:
8. Der afleveres i alt 5 referencer fra tilsvarende eller sammenlignelige projekter gennemført inden for de seneste 5 år.
Ved tilsvarende projekter menes hovedentrepriseopgaver, hvor der indgår de samme primære renoveringsarbejder som ved nærværende boligbyggeri. For hver reference ønskes som minimum oplyst lokalitet, bygherre, bygherrens kontaktperson med tlf. nr. og e-mail, emne, kort opgavebeskrivelse, entrepriseform, år og omfang / anlægssum.
Der afleveres bygherreudtalelse i forbindelse med 2 udvalgte referencer.
9. Karakterbog fra Byggeriets Evalueringscenter eller tilsvarende vedlægges.
10. Ansøger skal vedlægge virksomhedens arbejdsmiljøpolitik, herunder dokumentation for gældende arbejdsmiljøcertifikat, seneste arbejdsmiljøredegørelse, arbejdsmiljøorganisation og arbejdsmiljøledelsessystem.
III.2.4)
Oplysning om reserverede kontrakter
III.3)
Specifikke vilkår for tjenesteydelseskontrakter
III.3.1)
Oplysninger om en bestemt profession
III.3.2)
Medarbejdere, der skal udføre tjenesteydelsen
Del IV: Procedure
IV.1)
Type procedure
IV.1.1)
Type procedure
Begrænset
IV.1.2)
Grænse for, hvor mange økonomiske aktører der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
Forventet mindsteantal 5: og største antal 7
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal kandidater: Blandt de ansøgere, de har fremsendt alle oplysninger vil der blive udvalgt 5-7 hovedentreprenører, der opfordres til at afgive tilbud. Økonomiske og tekniske kapacitet vil blive vurderet ligeligt i udvælgelsen.
IV.1.3)
Reduktion af antallet af økonomiske aktører under forhandlingerne eller dialogen
IV.2)
Tildelingskriterier
IV.2.1)
Tildelingskriterier
Laveste pris
IV.2.2)
Oplysninger om elektronisk auktion
Der vil blive anvendt elektronisk auktion:: nej
IV.3)
Administrative oplysninger
IV.3.1)
Sagsnummer hos den ordregivende myndighed:
IV.3.2)
Har der været tidligere offentliggørelse(r) om samme kontrakt?
nej
IV.3.3)
Vilkår for adgang til specifikationer og yderligere dokumenter eller beskrivende dokumenter
IV.3.4)
Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
30.1.2015 - 12:00
IV.3.5)
Dato for afsendelse til udvalgte kandidater af opfordringer til at afgive bud eller at deltage
IV.3.6)
Sprog, der må benyttes ved afgivelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
dansk.
IV.3.7)
Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
IV.3.8)
Åbning af bud
Del VI: Supplerende oplysninger
VI.1)
Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2)
Oplysninger om EU-midler
Kontrakten vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
VI.3)
Yderligere oplysninger
VI.4)
Klageprocedurer
VI.4.1)
Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
2100 København Ø
DANMARK
Mailadresse: klfu@erst.dk
Telefon: +45 35291000
Internetadresse: http://www.klfu.dk
VI.4.2)
Indgivelse af klager
Præcise oplysninger om klagefrist(er): Klage over ikke at være prækvalificeret ved udbud efter udbudsproceduren begrænset udbud skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde til beslutningen.
VI.4.3)
Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om indgivelse af klager
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
DANMARK
Mailadresse: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk
VI.5)
Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
25.11.2014