23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2014/S 234-411396
Offentliggjort
04.12.2014
Udbudstype
Offentligt udbud

Bestilling af materiale

Addresse
http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=134167&B=DNU

Indlevering af tilbud

Til
05.02.2015 Kl. 12:00

Addresse
http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=134167&B=DNU

Udbyder

Region Midtjylland, Projektafdelingen DNU

Vindere

F2-06-00 — DNU — VVS-forsyninger i terræn, etape 2

(03.09.2015)
Wicotec Kirkebjerg A/S
Jens Juuls Vej 13
8260 Viby J

F2-06-00 - DNU - VVS-forsyninger i terræn, etape 2


Region Midtjylland, Projektafdelingen DNU

Bygge- og anlægsarbejder
Direktiv 2004/18/EF

Del I: Ordregivende myndighed


I.1)

Navn, adresser og kontaktpunkt(er)


Region Midtjylland, Projektafdelingen DNU
29190925
Hedeager 3
Att: Birgitte Møller
8200 Aarhus N
DANMARK
Telefon: +45 70275858
Mailadresse: bmjo@rg-dnu.dk

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse for den ordregivende myndighed: http://www.dnu.rm.dk

Internetadresse for køberprofilen: http://eu.eu-supply.com/ctm/Supplier/CompanyInformation/Index/117682

Elektronisk adgang til oplysninger: http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=134167&B=DNU

Elektronisk indsendelse af bud og ansøgninger om deltagelse: http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=134167&B=DNU

Yderligere oplysninger fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)

Specifikationer og yderligere dokumenter (herunder dokumenter vedrørende den konkurrenceprægede dialog og et dynamisk indkøbssystem) fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)

Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)


I.2)

Type ordregivende myndighed

Regional eller lokal myndighed



I.3)

Hovedaktivitet

Sundhed



I.4)

Kontrakt indgås på andre ordregivende myndigheders vegne

Den ordregivende myndighed indkøber på andre ordregivende myndigheders vegne: nej



Del II: Kontraktens genstand


II.1)

Beskrivelse


II.1.1)

Den ordregivende myndigheds betegnelse for kontrakten:

F2-06-00 - DNU - VVS-forsyninger i terræn, etape 2.



II.1.2)

Kontrakttype og leverings- eller udførelsessted for bygge/anlægsarbejdet, varerne eller tjenesteydelserne

Bygge- og anlægsarbejder
Udførelse
Hovedleverings- eller hovedudførelsessted for bygge- eller anlægsarbejde, varer eller tjenesteydelser: Aarhus N.

NUTS-kode DK042


II.1.3)

Oplysninger om offentlig kontrakt, rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem

Bekendtgørelsen vedrører en offentlig kontrakt



II.1.4)

Oplysninger om rammeaftale


II.1.5)

Kort beskrivelse af kontrakten eller indkøbet/indkøbene

Nærværende kontrakt omhandler VVS forsyninger i terræn, etape 2, i forbindelse med byggeriet af Det Nye Universitetshospital DNU i Aarhus.
Arbejdet består i hovedtræk i etablering af:
— etablering af ca. 800 meter Ø50 til Ø160 brugsvandsledninger i jord inkl. kvarterventiler
— arbejder i forbindelse med sammenkobling til eksisterende brugsvandsledninger
— indføring af brugsvandsstik i bygninger
— etablering af ca. 1000 meter Ø160 sprinklerledning i jord inkl. kvartersventiler
— arbejder i forbindelse med sammenkobling til eksisterende sprinklerledninger
— indføring af sprinklerstik i bygninger
— etablering af ca. 2 000 meter DN200-DN500 hoved- og stikledninger i jord inkl. kvartersventiler til kølevand
— arbejder i forbindelse med sammenkobling til eksisterende køleledninger
— grave og reetableringsarbejde er ikke indeholdt i entreprisen.



II.1.6)

CPV-glossaret (common procurement vocabulary)


45000000, 45200000, 45230000, 45231000, 45231100


II.1.7)

Oplysninger om WTO-aftalen om offentlige indkøb

Dette udbud er omfattet af WTO-aftalen om offentlige indkøb: ja



II.1.8)

Delaftaler

Kontrakten er opdelt i delaftaler: nej



II.1.9)

Oplysninger om alternative tilbud

Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej



II.2)

Kontraktens mængde eller omfang


II.2.1)

Samlet mængde eller omfang:

Der henvises til udbudsbekendtgørelsens pkt. II.1.5).



II.2.2)

Oplysninger om optioner

Optioner: ja
Beskrivelse af disse optioner: Etablering af brugsvands-, sprinkler- og kølestik til forum, partikelterapi og 3 forsyningsbygninger.
De 5 optioner omfatter hovedsagligt:
Option 1, Forum:
— Etablering af brugsvandsstik i jord inkl. kvartersventiler og indføring i bygning.
— Etablering af sprinklerstik i jord inkl. kvartersventiler og indføring i bygning.
— Etablering af kølevandsstik i jord inkl. Kvartersventiler og indføring i bygning.
Option 2, Dansk Center for Partikelterapi:
— Etablering af brugsvandsstik i jord inkl. kvartersventiler og indføring i bygning.
— Etablering af sprinklerstik i jord inkl. kvartersventiler og indføring i bygning.
— Etablering af kølevandsstik i jord inkl. Kvartersventiler og indføring i bygning.
Option 3, Køkken:
— Etablering af brugsvandsstik i jord inkl. kvartersventiler og indføring i bygning.
— Etablering af sprinklerstik i jord inkl. kvartersventiler og indføring i bygning.
— Etablering af kølevandsstik i jord inkl. afspærringsventil og indføring i bygning.
Option 4, Vaskeri:
— Etablering af brugsvandsstik i jord inkl. kvartersventiler og indføring i bygning.
— Etablering af kølevandsstik i jord inkl. afspærringsventil og indføring i bygning.
Option 5, Apotek:
— Etablering af brugsvandsstik i jord inkl. kvartersventiler og indføring i bygning.
— Etablering af kølevandsstik i jord inkl. afspærringsventil og indføring i bygning.



II.2.3)

Oplysninger om forlængelse

Denne kontrakt kan forlænges: nej



II.3)

Kontraktens varighed eller frist for dens opfyldelse

Påbegyndelse 1.4.2015. Færdiggørelse 31.12.2015



Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger


III.1)

Kontraktbetingelser


III.1.1)

Sikkerhedsstillelse og garantier, som forlanges:

Kontrakten vil indeholde krav om sikkerhedsstillelse i overensstemmelse med AB 92, § 6, hvori det kræves, at sikkerheden skal stilles med betryggende bank- eller sparekassegaranti, kautionsforsikring eller på anden betryggende måde.



III.1.2)

De vigtigste finansierings- og betalingsvilkår og/eller henvisning til relevante bestemmelser herom:

Betaling i henhold til kontrakten vil ske efter præsterede ydelser, jf. AB 92, § 22, stk. 4.



III.1.3)

Retlig form, som kræves af den sammenslutning af økonomiske aktører, ordren tildeles:

Såfremt tilbuddet afgives af en sammenslutning af virksomheder (konsortium), skal deltagerne påtage sig solidarisk ansvar samt udpege en befuldmægtiget, som DNU med bindende virkning for sammenslutningen kan indgå aftaler med.
Hvis flere byder i forening, skal der blandt disse udpeges en ansvarlig tilbudsgiver, der tegner for alle de bydende ved tilbuddet og efterfølgende.
Tilbuddet skal desuden indeholde oplysninger om, hvorvidt virksomhederne hæfter solidarisk og for hinandens forpligtigelser.



III.1.4)

Andre særlige vilkår

Der gælder særlige vilkår for opfyldelse af kontrakten: ja
Beskrivelse af de særlige vilkår: ILO konvention nr. 94 om arbejdsklausuler i offentlige kontrakter er gældende for byggesagen. Kontrakten vil derfor indeholde en bestemmelse, der sikre vedkommende arbejdere løn og andre arbejdsvilkår, der ikke er mindre gunstige end dem, der gælder i overenskomst m.v. for andet arbejde af samme art, jf. de nærmere regler i konventionens artikel 2.
Entreprenøren vil være underlagt Region Midtjyllands krav og retningslinjer omhandlende sociale klausuler i forbindelse med uddannelse. Disse krav og retningslinjer vil være angivet i udbudsmaterialet.



III.2)

Betingelser for deltagelse


III.2.1)

De økonomiske aktørers personlige forhold, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregister

Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: Information: Såfremt tilbuddet afgives af et konsortium, skal oplysningerne om personlige forhold (Udbudsbekendtgørelsens punkt III.2.1) samt økonomisk og finansiel kapacitet (Udbudsbekendtgørelsens punkt III.2.2) og teknisk kapacitet (Udbudsbekendtgørelsen punkt III.2.3) afgives for alle deltagere i konsortiet.
A) Oplysning om tilbudsgivers/tilbudsgivernes navn, adresse, CVR-nr. og kontaktperson.
B) Tro og love erklæring vedrørende ubetalt gæld til det offentlige i henhold til lovbekendtgørelse nr. 336 af 13.5.1997.



III.2.2)

Økonomisk og finansiel kapacitet

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves: C) Tilbudsgiver skal vedlægge regnskab, eller revisorattesterede oplysninger, for det seneste regnskabsår, der dokumenterer en samlet omsætning indenfor VVS-anlæg i bygning og røranlæg i jord på minimum 10 000 000 DKK ekskl. moms.
D) Tilbudsgiver skal vedlægge regnskaber, eller revisorattesterede oplysninger, der dokumenterer en soliditetsgrad på minimum 15 % pro anno de seneste 3 regnskabsår.



III.2.3)

Teknisk kapacitet

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:
E) Tilbudsgiver skal vedlægge mindst 3 referencer fra de seneste 5 år, der dokumenterer erfaring med anlægsarbejder i hovedentreprise. Referencerne skal være afsluttede rørarbejder på hver minimum 2 000 000 DKK ekskl. moms. Referencerne skal vise erfaring med VVS-anlæg i terræn.



III.2.4)

Oplysning om reserverede kontrakter


III.3)

Specifikke vilkår for tjenesteydelseskontrakter


III.3.1)

Oplysninger om en bestemt profession

Udførelse af tjenesteydelsen er forbeholdt en bestemt profession: nej



III.3.2)

Medarbejdere, der skal udføre tjenesteydelsen

Juridiske personer bør anføre navne på og faglige kvalifikationer for de medarbejdere, der skal udføre tjenesteydelsen: nej



Del IV: Procedure


IV.1)

Type procedure


IV.1.1)

Type procedure

Offentlig



IV.1.2)

Grænse for, hvor mange økonomiske aktører der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage


IV.1.3)

Reduktion af antallet af økonomiske aktører under forhandlingerne eller dialogen


IV.2)

Tildelingskriterier


IV.2.1)

Tildelingskriterier

Laveste pris



IV.2.2)

Oplysninger om elektronisk auktion

Der vil blive anvendt elektronisk auktion:: nej



IV.3)

Administrative oplysninger


IV.3.1)

Sagsnummer hos den ordregivende myndighed:


IV.3.2)

Har der været tidligere offentliggørelse(r) om samme kontrakt?

nej



IV.3.3)

Vilkår for adgang til specifikationer og yderligere dokumenter eller beskrivende dokumenter

Skal der betales for dokumenterne?: nej



IV.3.4)

Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse

5.2.2015 - 12:00



IV.3.5)

Dato for afsendelse til udvalgte kandidater af opfordringer til at afgive bud eller at deltage


IV.3.6)

Sprog, der må benyttes ved afgivelse af bud eller ansøgninger om deltagelse

dansk. tysk. engelsk.



IV.3.7)

Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud

dage: 120 (fra den anførte dato for modtagelse af bud)



IV.3.8)

Åbning af bud

Der må være personer til stede under åbningen af bud: nej



Del VI: Supplerende oplysninger


VI.1)

Oplysninger om gentagelse

Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej



VI.2)

Oplysninger om EU-midler

Kontrakten vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej



VI.3)

Yderligere oplysninger


Udbuddet gennemføres via. DNU‘s elektroniske udbudssystem, EU-supply: https://www.eu-supply.com/dnu.asp
Tilmelding til udbudsportalen er gratis.
Alt udbudsmaterialet findes på EU-Supply.
Afgivelse af tilbud skal ske ved at logge sig på EU-Supply og tilmelde sig udbuddet. Tilbud afgivet på anden måde vil ikke blive taget i betragtning. Tilbud skal afgives ved at oploade den efterspurgte dokumentation i »Bestemmelser om udbud og tilbud« til udbudsportalen. Dokumentationen for hvert krav i »Bestemmelserom udbud og tilbud« skal besvares ved at oploade besvarelsen for hvert krav i én samlet pdf-fil. Filerne skal navngives iht. spørgsmålenes navn og nummerering.

Brugerguide til udbudsportalen findes på udbudsportalens hjemmeside: https://www.eu-supply.com/dnu.asp Det er tilbudsgivers ansvar at læse brugerguiden.
Spørgsmål til udbudsmaterialet skal sendes skriftligt via beskedfunktionen på EU-Supply. Svar på spørgsmål vil herefter skriftligt og i anonymiseret form blive offentliggjort via EU-Supply til samtlige tilbudsgivere. Spørgsmål modtaget på anden måde vil ikke blive besvaret!
Tilbudsgiver kan være enten enkeltvirksomheder eller konsortier. Benævnelsen i denne udbudsbekendtgørelse af tilbudsgiver, økonomisk aktør og entreprenør, er synonymer for tilbudsgiver.
Nærværende udbudsbekendtgørelse er gældende, hvis der måtte være uoverensstemmelse mellem udbudsbekendtgørelsen og EU-Supply hvad angår kravene til og dokumentation for tilbudsgivers økonomiske og finansielle formåen samt tekniske og faglige kompetencer.


VI.4)

Klageprocedurer


VI.4.1)

Organ med ansvar for klageprocedurerne


Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
2100 København Ø
DANMARK
Mailadresse: klfu@erst.dk
Telefon: +45 35291000
Internetadresse: http://www.klfu.dk


VI.4.2)

Indgivelse af klager

Præcise oplysninger om klagefrist(er): Klager over prækvalifikation skal indgives inden 20 kalenderdage, regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt underretning til ansøgerne. Klager over udbud skal indgives inden 45 dage efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i stand still perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen. Klagen skal vedlægges et klagegebyr på 20 000 DKK.



VI.4.3)

Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om indgivelse af klager


Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
DANMARK
Mailadresse: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk


VI.5)

Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:

2.12.2014

Send til en kollega

0.094