Fakta om udbudet
EU-nr
2014/S 234-411396
Offentliggjort
04.12.2014
Udbudstype
Offentligt udbud
Bestilling af materiale
Addresse
http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=134167&B=DNU
Indlevering af tilbud
Til
05.02.2015 Kl. 12:00
Addresse
http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=134167&B=DNU
Udbyder
Region Midtjylland, Projektafdelingen DNU
Vindere
F2-06-00 — DNU — VVS-forsyninger i terræn, etape 2
(03.09.2015)
Wicotec Kirkebjerg A/S
Jens Juuls Vej 13
8260 Viby J
F2-06-00 - DNU - VVS-forsyninger i terræn, etape 2
Region Midtjylland, Projektafdelingen DNU
Bygge- og anlægsarbejderDirektiv 2004/18/EF
Del I: Ordregivende myndighed
I.1)
Navn, adresser og kontaktpunkt(er)
Region Midtjylland, Projektafdelingen DNU
29190925
Hedeager 3
Att: Birgitte Møller
8200 Aarhus N
DANMARK
Telefon: +45 70275858
Mailadresse: bmjo@rg-dnu.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse for den ordregivende myndighed: http://www.dnu.rm.dk
Internetadresse for køberprofilen: http://eu.eu-supply.com/ctm/Supplier/CompanyInformation/Index/117682
Elektronisk adgang til oplysninger: http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=134167&B=DNU
Elektronisk indsendelse af bud og ansøgninger om deltagelse: http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=134167&B=DNU
Yderligere oplysninger fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)
Specifikationer og yderligere dokumenter (herunder dokumenter vedrørende den konkurrenceprægede dialog og et dynamisk indkøbssystem) fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)
I.2)
Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.3)
Hovedaktivitet
Sundhed
I.4)
Kontrakt indgås på andre ordregivende myndigheders vegne
Den ordregivende myndighed indkøber på andre ordregivende myndigheders vegne: nej
Del II: Kontraktens genstand
II.1)
Beskrivelse
II.1.1)
Den ordregivende myndigheds betegnelse for kontrakten:
F2-06-00 - DNU - VVS-forsyninger i terræn, etape 2.
II.1.2)
Kontrakttype og leverings- eller udførelsessted for bygge/anlægsarbejdet, varerne eller tjenesteydelserne
Bygge- og anlægsarbejder
Udførelse
Hovedleverings- eller hovedudførelsessted for bygge- eller anlægsarbejde, varer eller tjenesteydelser: Aarhus N.
NUTS-kode DK042
II.1.3)
Oplysninger om offentlig kontrakt, rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Bekendtgørelsen vedrører en offentlig kontrakt
II.1.4)
Oplysninger om rammeaftale
II.1.5)
Kort beskrivelse af kontrakten eller indkøbet/indkøbene
Nærværende kontrakt omhandler VVS forsyninger i terræn, etape 2, i forbindelse med byggeriet af Det Nye Universitetshospital DNU i Aarhus.
Arbejdet består i hovedtræk i etablering af:
— etablering af ca. 800 meter Ø50 til Ø160 brugsvandsledninger i jord inkl. kvarterventiler
— arbejder i forbindelse med sammenkobling til eksisterende brugsvandsledninger
— indføring af brugsvandsstik i bygninger
— etablering af ca. 1000 meter Ø160 sprinklerledning i jord inkl. kvartersventiler
— arbejder i forbindelse med sammenkobling til eksisterende sprinklerledninger
— indføring af sprinklerstik i bygninger
— etablering af ca. 2 000 meter DN200-DN500 hoved- og stikledninger i jord inkl. kvartersventiler til kølevand
— arbejder i forbindelse med sammenkobling til eksisterende køleledninger
— grave og reetableringsarbejde er ikke indeholdt i entreprisen.
II.1.6)
CPV-glossaret (common procurement vocabulary)
45000000, 45200000, 45230000, 45231000, 45231100
II.1.7)
Oplysninger om WTO-aftalen om offentlige indkøb
Dette udbud er omfattet af WTO-aftalen om offentlige indkøb: ja
II.1.8)
Delaftaler
Kontrakten er opdelt i delaftaler: nej
II.1.9)
Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2)
Kontraktens mængde eller omfang
II.2.1)
Samlet mængde eller omfang:
Der henvises til udbudsbekendtgørelsens pkt. II.1.5).
II.2.2)
Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af disse optioner: Etablering af brugsvands-, sprinkler- og kølestik til forum, partikelterapi og 3 forsyningsbygninger.
De 5 optioner omfatter hovedsagligt:
Option 1, Forum:
— Etablering af brugsvandsstik i jord inkl. kvartersventiler og indføring i bygning.
— Etablering af sprinklerstik i jord inkl. kvartersventiler og indføring i bygning.
— Etablering af kølevandsstik i jord inkl. Kvartersventiler og indføring i bygning.
Option 2, Dansk Center for Partikelterapi:
— Etablering af brugsvandsstik i jord inkl. kvartersventiler og indføring i bygning.
— Etablering af sprinklerstik i jord inkl. kvartersventiler og indføring i bygning.
— Etablering af kølevandsstik i jord inkl. Kvartersventiler og indføring i bygning.
Option 3, Køkken:
— Etablering af brugsvandsstik i jord inkl. kvartersventiler og indføring i bygning.
— Etablering af sprinklerstik i jord inkl. kvartersventiler og indføring i bygning.
— Etablering af kølevandsstik i jord inkl. afspærringsventil og indføring i bygning.
Option 4, Vaskeri:
— Etablering af brugsvandsstik i jord inkl. kvartersventiler og indføring i bygning.
— Etablering af kølevandsstik i jord inkl. afspærringsventil og indføring i bygning.
Option 5, Apotek:
— Etablering af brugsvandsstik i jord inkl. kvartersventiler og indføring i bygning.
— Etablering af kølevandsstik i jord inkl. afspærringsventil og indføring i bygning.
II.2.3)
Oplysninger om forlængelse
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.3)
Kontraktens varighed eller frist for dens opfyldelse
Påbegyndelse 1.4.2015. Færdiggørelse 31.12.2015
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
III.1)
Kontraktbetingelser
III.1.1)
Sikkerhedsstillelse og garantier, som forlanges:
Kontrakten vil indeholde krav om sikkerhedsstillelse i overensstemmelse med AB 92, § 6, hvori det kræves, at sikkerheden skal stilles med betryggende bank- eller sparekassegaranti, kautionsforsikring eller på anden betryggende måde.
III.1.2)
De vigtigste finansierings- og betalingsvilkår og/eller henvisning til relevante bestemmelser herom:
Betaling i henhold til kontrakten vil ske efter præsterede ydelser, jf. AB 92, § 22, stk. 4.
III.1.3)
Retlig form, som kræves af den sammenslutning af økonomiske aktører, ordren tildeles:
Såfremt tilbuddet afgives af en sammenslutning af virksomheder (konsortium), skal deltagerne påtage sig solidarisk ansvar samt udpege en befuldmægtiget, som DNU med bindende virkning for sammenslutningen kan indgå aftaler med.
Hvis flere byder i forening, skal der blandt disse udpeges en ansvarlig tilbudsgiver, der tegner for alle de bydende ved tilbuddet og efterfølgende.
Tilbuddet skal desuden indeholde oplysninger om, hvorvidt virksomhederne hæfter solidarisk og for hinandens forpligtigelser.
III.1.4)
Andre særlige vilkår
Der gælder særlige vilkår for opfyldelse af kontrakten: ja
Beskrivelse af de særlige vilkår: ILO konvention nr. 94 om arbejdsklausuler i offentlige kontrakter er gældende for byggesagen. Kontrakten vil derfor indeholde en bestemmelse, der sikre vedkommende arbejdere løn og andre arbejdsvilkår, der ikke er mindre gunstige end dem, der gælder i overenskomst m.v. for andet arbejde af samme art, jf. de nærmere regler i konventionens artikel 2.
Entreprenøren vil være underlagt Region Midtjyllands krav og retningslinjer omhandlende sociale klausuler i forbindelse med uddannelse. Disse krav og retningslinjer vil være angivet i udbudsmaterialet.
III.2)
Betingelser for deltagelse
III.2.1)
De økonomiske aktørers personlige forhold, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregister
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: Information: Såfremt tilbuddet afgives af et konsortium, skal oplysningerne om personlige forhold (Udbudsbekendtgørelsens punkt III.2.1) samt økonomisk og finansiel kapacitet (Udbudsbekendtgørelsens punkt III.2.2) og teknisk kapacitet (Udbudsbekendtgørelsen punkt III.2.3) afgives for alle deltagere i konsortiet.
A) Oplysning om tilbudsgivers/tilbudsgivernes navn, adresse, CVR-nr. og kontaktperson.
B) Tro og love erklæring vedrørende ubetalt gæld til det offentlige i henhold til lovbekendtgørelse nr. 336 af 13.5.1997.
III.2.2)
Økonomisk og finansiel kapacitet
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves: C) Tilbudsgiver skal vedlægge regnskab, eller revisorattesterede oplysninger, for det seneste regnskabsår, der dokumenterer en samlet omsætning indenfor VVS-anlæg i bygning og røranlæg i jord på minimum 10 000 000 DKK ekskl. moms.
D) Tilbudsgiver skal vedlægge regnskaber, eller revisorattesterede oplysninger, der dokumenterer en soliditetsgrad på minimum 15 % pro anno de seneste 3 regnskabsår.
III.2.3)
Teknisk kapacitet
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:
E) Tilbudsgiver skal vedlægge mindst 3 referencer fra de seneste 5 år, der dokumenterer erfaring med anlægsarbejder i hovedentreprise. Referencerne skal være afsluttede rørarbejder på hver minimum 2 000 000 DKK ekskl. moms. Referencerne skal vise erfaring med VVS-anlæg i terræn.
III.2.4)
Oplysning om reserverede kontrakter
III.3)
Specifikke vilkår for tjenesteydelseskontrakter
III.3.1)
Oplysninger om en bestemt profession
Udførelse af tjenesteydelsen er forbeholdt en bestemt profession: nej
III.3.2)
Medarbejdere, der skal udføre tjenesteydelsen
Juridiske personer bør anføre navne på og faglige kvalifikationer for de medarbejdere, der skal udføre tjenesteydelsen: nej
Del IV: Procedure
IV.1)
Type procedure
IV.1.1)
Type procedure
Offentlig
IV.1.2)
Grænse for, hvor mange økonomiske aktører der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
IV.1.3)
Reduktion af antallet af økonomiske aktører under forhandlingerne eller dialogen
IV.2)
Tildelingskriterier
IV.2.1)
Tildelingskriterier
Laveste pris
IV.2.2)
Oplysninger om elektronisk auktion
Der vil blive anvendt elektronisk auktion:: nej
IV.3)
Administrative oplysninger
IV.3.1)
Sagsnummer hos den ordregivende myndighed:
IV.3.2)
Har der været tidligere offentliggørelse(r) om samme kontrakt?
nej
IV.3.3)
Vilkår for adgang til specifikationer og yderligere dokumenter eller beskrivende dokumenter
Skal der betales for dokumenterne?: nej
IV.3.4)
Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
5.2.2015 - 12:00
IV.3.5)
Dato for afsendelse til udvalgte kandidater af opfordringer til at afgive bud eller at deltage
IV.3.6)
Sprog, der må benyttes ved afgivelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
dansk. tysk. engelsk.
IV.3.7)
Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
dage: 120 (fra den anførte dato for modtagelse af bud)
IV.3.8)
Åbning af bud
Der må være personer til stede under åbningen af bud: nej
Del VI: Supplerende oplysninger
VI.1)
Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2)
Oplysninger om EU-midler
Kontrakten vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
VI.3)
Yderligere oplysninger
Udbuddet gennemføres via. DNU‘s elektroniske udbudssystem, EU-supply: https://www.eu-supply.com/dnu.asp
Tilmelding til udbudsportalen er gratis.
Alt udbudsmaterialet findes på EU-Supply.
Afgivelse af tilbud skal ske ved at logge sig på EU-Supply og tilmelde sig udbuddet. Tilbud afgivet på anden måde vil ikke blive taget i betragtning. Tilbud skal afgives ved at oploade den efterspurgte dokumentation i »Bestemmelser om udbud og tilbud« til udbudsportalen. Dokumentationen for hvert krav i »Bestemmelserom udbud og tilbud« skal besvares ved at oploade besvarelsen for hvert krav i én samlet pdf-fil. Filerne skal navngives iht. spørgsmålenes navn og nummerering.
Brugerguide til udbudsportalen findes på udbudsportalens hjemmeside: https://www.eu-supply.com/dnu.asp Det er tilbudsgivers ansvar at læse brugerguiden.
Spørgsmål til udbudsmaterialet skal sendes skriftligt via beskedfunktionen på EU-Supply. Svar på spørgsmål vil herefter skriftligt og i anonymiseret form blive offentliggjort via EU-Supply til samtlige tilbudsgivere. Spørgsmål modtaget på anden måde vil ikke blive besvaret!
Tilbudsgiver kan være enten enkeltvirksomheder eller konsortier. Benævnelsen i denne udbudsbekendtgørelse af tilbudsgiver, økonomisk aktør og entreprenør, er synonymer for tilbudsgiver.
Nærværende udbudsbekendtgørelse er gældende, hvis der måtte være uoverensstemmelse mellem udbudsbekendtgørelsen og EU-Supply hvad angår kravene til og dokumentation for tilbudsgivers økonomiske og finansielle formåen samt tekniske og faglige kompetencer.
VI.4)
Klageprocedurer
VI.4.1)
Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
2100 København Ø
DANMARK
Mailadresse: klfu@erst.dk
Telefon: +45 35291000
Internetadresse: http://www.klfu.dk
VI.4.2)
Indgivelse af klager
Præcise oplysninger om klagefrist(er): Klager over prækvalifikation skal indgives inden 20 kalenderdage, regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt underretning til ansøgerne. Klager over udbud skal indgives inden 45 dage efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i stand still perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen. Klagen skal vedlægges et klagegebyr på 20 000 DKK.
VI.4.3)
Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om indgivelse af klager
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
DANMARK
Mailadresse: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk
VI.5)
Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
2.12.2014