Fakta om udbudet
EU-nr
2014/S 238-419149
Offentliggjort
10.12.2014
Udbudstype
Begrænset udbud
Anmodning om deltagelse
Til
16.01.2015 Kl. 11:00
Addresse
Ansøgning om prækvalifikation skal fremsendes elektronisk via Region Nordjyllands i-Binder portal.
Adgang til i-Binder portalen fås ved henvendelse til NIRAS, Gitte Krogh Vestergaard, gkv@niras.dk
Udbyder
Region Nordjylland, Koncern Økonomi
Vindere
(18.08.2015)
MOE A/S
Østre Havnegade 18, 1. th.
9000 Aalborg
Opdateringer
Yderligere supplerende oplysninger
Berigtigelser eller tilføjelser i det korresponderende udbudsmateriale.
Yderligere oplysninger findes i det korresponderende udbudsmateriale.
Totalrådgivning vedrørende Sygehusapotek Aalborg, sluseombygninger (Opdateret)
Region Nordjylland, Koncern Økonomi
TjenesteydelserDirektiv 2004/18/EF
Del I: Ordregivende myndighed
I.1)
Navn, adresser og kontaktpunkt(er)
Region Nordjylland, Koncern Økonomi
Niels Bohrs Vej 30
Att: Randi Holm
9220 Aalborg Ø
DANMARK
Telefon: +45 40189402
Mailadresse: randi.holm@rn.dk
Yderligere oplysninger fås her: NIRAS A/S
Vestre Havnepromenade 9
Att: John Karl Jensen
9000 Aalborg
DANMARK
Telefon: +45 96306465
Mailadresse: jnj@niras.dk
Specifikationer og yderligere dokumenter (herunder dokumenter vedrørende den konkurrenceprægede dialog og et dynamisk indkøbssystem) fås her: NIRAS A/S
Vestre Havnepromenade 9
Att: John Karl Jensen
9000 Aalborg
DANMARK
Telefon: +45 96306465
Mailadresse: jnj@niras.dk
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til: NIRAS A/S
Vestre Havnepromenade 9
Att: Gitte Krog Vestergaard (se punkt VI.3), da ansøgning skal afleveres i I-binder)
9000 Aalborg
DANMARK
I.2)
Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.3)
Hovedaktivitet
Generelle offentlige tjenester
Sundhed
I.4)
Kontrakt indgås på andre ordregivende myndigheders vegne
Den ordregivende myndighed indkøber på andre ordregivende myndigheders vegne: nej
Del II: Kontraktens genstand
II.1)
Beskrivelse
II.1.1)
Den ordregivende myndigheds betegnelse for kontrakten:
Totalrådgivning vedrørende Sygehusapotek Aalborg, sluseombygninger.
II.1.2)
Kontrakttype og leverings- eller udførelsessted for bygge/anlægsarbejdet, varerne eller tjenesteydelserne
Tjenesteydelser
Tjenesteydelseskategori nr. 12: Arkitektvirksomhed, rådgivende ingeniørvirksomhed og integreret ingeniørvirksomhed, byplanlægning og landskabsarkitektur, hermed beslægtet teknisk-videnskabelig konsulentvirksomhed, teknisk prøvning og analyse
Hovedleverings- eller hovedudførelsessted for bygge- eller anlægsarbejde, varer eller tjenesteydelser: Aalborg, Nordjylland.
NUTS-kode DK050
II.1.3)
Oplysninger om offentlig kontrakt, rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Bekendtgørelsen vedrører en offentlig kontrakt
II.1.4)
Oplysninger om rammeaftale
II.1.5)
Kort beskrivelse af kontrakten eller indkøbet/indkøbene
Region Nordjylland udbyder totalrådgivning i forbindelse med ombygning af sluseområder samt ændring af klassificering af disse områder i Sygehusapoteket, Region Nordjylland.
Rådgivningen skal omfatte totalrådgivning (arkitekt og ingeniør) i forbindelse med programmering (herunder brugermøder), projektering til fagentrepriseudbud. Rådgivningen omfatter ligeledes opfølgning, tilsyn og byggeledelse indtil byggeriets afslutning.
Der skal gives option på validering.
De eksisterende faciliteter er placeret på Porsvej, Aalborg hhv. Medicinerhuset, Aalborg Universitetshospital. Der skal udføres en ny indretning af de eksisterende renrum inkl. tilhørende installationer, herunder indretning af nye personsluser.
Alt nødvendig dokumentation for ombygningen skal udføres i henhold GMP, så Sygehusapoteket efter ombygningen fortsat har status Maintain state of validation . Der skal udarbejdes en VMP plan og nødvendige URS. Ved idriftsættelse skal der udføres SAT, DQ, IQ og OQ. Som afslutning skal eksisterende SOP opdateres og der skal om nødvendigt udarbejdes nye SOP.
Sygehusapoteket skal være i drift under ombygningen, så der skal udarbejdes de nødvendige ændringsager for denne proces. Der skal udarbejdes en detaljeret tidsplan som tager hensyn til både den fysiske udførelsen samt godkendelsen af de enkelte protokoller.
De eksisterende bygninger danner rammen for ombygningen. Der er ikke planlagt udvidelse af de fysiske rammer.
II.1.6)
CPV-glossaret (common procurement vocabulary)
71000000, 71200000, 71300000
II.1.7)
Oplysninger om WTO-aftalen om offentlige indkøb
Dette udbud er omfattet af WTO-aftalen om offentlige indkøb: ja
II.1.8)
Delaftaler
Kontrakten er opdelt i delaftaler: nej
II.1.9)
Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2)
Kontraktens mængde eller omfang
II.2.1)
Samlet mængde eller omfang:
Der henvises til II.1.5).
II.2.2)
Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af disse optioner: Validering af ombygninger.
II.2.3)
Oplysninger om forlængelse
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.3)
Kontraktens varighed eller frist for dens opfyldelse
Varighed i måneder: 36 (fra tildeling af kontrakten)
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
III.1)
Kontraktbetingelser
III.1.1)
Sikkerhedsstillelse og garantier, som forlanges:
Der forlanges ikke sikkerhedsstillelse.
III.1.2)
De vigtigste finansierings- og betalingsvilkår og/eller henvisning til relevante bestemmelser herom:
Vil fremgå af udbudsmaterialet.
III.1.3)
Retlig form, som kræves af den sammenslutning af økonomiske aktører, ordren tildeles:
Såfremt der afgives tilbud i konsortium, skal de deltagende virksomheder hæfte solidarisk for kontraktens opfyldelse overfor bygherren. Der skal desuden udpeges en fælles befuldmægtiget, som bygherren, med bindende virkning for alle sammenslutningens deltagere, kan indgå aftaler med.
III.1.4)
Andre særlige vilkår
Der gælder særlige vilkår for opfyldelse af kontrakten: ja
Beskrivelse af de særlige vilkår: Opgaven skal udføres med brugerinddragelse i overensstemmelse med vilkår gældende for offentlige myndigheder.
III.2)
Betingelser for deltagelse
III.2.1)
De økonomiske aktørers personlige forhold, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregister
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: 1) Beskrivelse af ansøger, herunder CVR. nr., ejerforhold og kontaktoplysninger samt præsentation af totalrådgiverteamet (totalrådgiver og eventuelle underrådgiver(e)).
2) Erklæring på tro og love om at ansøger ikke har ubetalt, forfalden gæld til offentlige myndigheder, jf. lovbekendtgørelse nr. 336 af 13. maj 1997 om begrænsning af skyldneres muligheder for at deltage i offentlige udbudsforretninger. Erklæring må højest være 1 måned gammel på tidspunktet for ansøgningsfristens udløb.
3) Erklæring på tro- og love om at ansøger ikke er omfattet af udelukkelsesgrundene i Udbudsdirektivets (Rådets Direktiv 2004/18/EF) art. 45, stk. 1 og 2. Erklæring må maksimalt være 6 måneder gammel på tidspunktet for ansøgningsfristens udløb.
Ovenstående oplysninger skal udelukkende afleveres for ansøger. Såfremt ansøger er et konsortium skal alle de krævede dokumenter fremlægges for alle konsortiedeltagere.
Den samlede ansøgning med oplysningerne som anført i punkterne III.2.1), III.2.2) og III.2.3), må maksimalt fylde 40 A4-sider.
III.2.2)
Økonomisk og finansiel kapacitet
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: 4) Oplysning om ansøgers omsætning, egenkapital og resultat i de seneste 3 afsluttede regnskabsår.
Ovenstående oplysninger skal udelukkende afleveres for ansøger. Såfremt ansøger er et konsortium skal alle de krævede dokumenter fremlægges for alle konsortiedeltagere.
Den samlede ansøgning med oplysningerne som anført i punkterne III.2.1), III.2.2) og III.2.3), må maksimalt fylde 40 A4-sider.
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves: Det er et krav at ansøgere har en positiv egenkapital i det seneste afsluttede regnskabsår.
III.2.3)
Teknisk kapacitet
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt:
5) Beskrivelse af ansøgers referencer for lignende opgaver, som er udført inden for de seneste 3 år, herunder referencer for byggerier med følgende fokusområder:
— GMP erfaring
— lægemiddelproduktion
— validering af renrum
— indretning af renrum
— installationer i renrum.
Referencer skal beskrives med angivelse af projektets art, anlægssum, omfang af ansøgers ydelser og årstal for opgavens udførelse.
Hvis totalrådgiver anvender underrådgivere skal der vedllægges referenceliste for underrådgivere og der skal vedlægges en erklæring fra underrådgivere om, at denne stiller sine ressourcer til rådighed for ansøger.
Såfremt ansøger er et konsortium skal alle de krævede dokumenter fremlægges for alle konsortiedeltagere.
6) Oplysning om det gennemsnitlige antal beskæftigede fordelt på uddannelses- og funktionskategorier de seneste tre regnskabsår.
Hvis totalrådgiver anvender underrådgivere skal de nævnte oplysninger også afleveres for underrådgivere.
Såfremt ansøger er et konsortium skal alle de krævede dokumenter fremlægges for alle konsortiedeltagere.
7) Ansøgeren skal aflevere nøgletal om kundetilfredshed for de betydeligste tidligere gennemførte rådgivningsopgaver inden for de seneste 3 år efter reglerne i § 7 i Erhvervs- og Byggestyrelsens bekendtgørelse Nr. 675 af 18.6.2010 om nøgletal for alment boligbyggeri mv.
Hvis ansøgeren har fået beregnet nøgletal for mindst tre tidligere gennemførte rådgivningsopgaver inden for de seneste 3 år, skal ansøgeren sammen med mindst 3 faktablade også aflevere supplerende oplysninger efter reglerne i § 7, herunder vægtet gennemsnit for nøgletallene om kundetilfredshed samt oplysning om det samlede antal evalueringer (dvs. en »karakterbog«).
Hvis ansøgeren ikke er i besiddelse af nøgletal beregnet efter bekendtgørelsens definitioner, skal ansøgeren aflevere tilsvarende oplysninger, jf. bekendtgørelsens § 7, stk. 5. Tilsvarende oplysninger er oplysninger om tidligere præstationer inden for de seneste 3 år, der dokumenterer, at ansøgeren kan leve op til de stillede krav og ønskede kvalifikationer på områderne.
Ovenstående oplysninger vedrørende nøgletal skal udelukkende afleveres for ansøger.
Såfremt ansøger er et konsortium skal alle de krævede dokumenter fremlægges for alle konsortiedeltagere.
Den samlede ansøgning med oplysningerne som anført i punkterne III.2.1), III.2.2) og III.2.3), må maksimalt fylde 40 A4-sider.
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:
Det er et krav at ansøger inden for de seneste 3 år har udført lignende opgaver.
III.2.4)
Oplysning om reserverede kontrakter
III.3)
Specifikke vilkår for tjenesteydelseskontrakter
III.3.1)
Oplysninger om en bestemt profession
Udførelse af tjenesteydelsen er forbeholdt en bestemt profession: nej
III.3.2)
Medarbejdere, der skal udføre tjenesteydelsen
Juridiske personer bør anføre navne på og faglige kvalifikationer for de medarbejdere, der skal udføre tjenesteydelsen: nej
Del IV: Procedure
IV.1)
Type procedure
IV.1.1)
Type procedure
Begrænset
IV.1.2)
Grænse for, hvor mange økonomiske aktører der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
Forventet antal økonomiske aktører: 5
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal kandidater: Såfremt flere end 5 ansøgere er egnede til prækvalifikation, udvælges de ansøgere, der i lyset af den udbudte opgave, har de bedste og mest relevante referencer og en tilstrækkelig kapacitet i forhold til at løse den udbudte opgave, jf. punkt III.2.3), nr. 5 og 6.
IV.1.3)
Reduktion af antallet af økonomiske aktører under forhandlingerne eller dialogen
IV.2)
Tildelingskriterier
IV.2.1)
Tildelingskriterier
Det økonomisk mest fordelagtige bud vurderet på grundlag af de kriterier, der er anført i specifikationerne, i opfordringen til at afgive bud eller til at forhandle eller i det beskrivende dokument
IV.2.2)
Oplysninger om elektronisk auktion
Der vil blive anvendt elektronisk auktion:: nej
IV.3)
Administrative oplysninger
IV.3.1)
Sagsnummer hos den ordregivende myndighed:
IV.3.2)
Har der været tidligere offentliggørelse(r) om samme kontrakt?
nej
IV.3.3)
Vilkår for adgang til specifikationer og yderligere dokumenter eller beskrivende dokumenter
IV.3.4)
Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
16.1.2015 - 11:00
IV.3.5)
Dato for afsendelse til udvalgte kandidater af opfordringer til at afgive bud eller at deltage
IV.3.6)
Sprog, der må benyttes ved afgivelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
dansk.
IV.3.7)
Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
IV.3.8)
Åbning af bud
Del VI: Supplerende oplysninger
VI.1)
Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2)
Oplysninger om EU-midler
Kontrakten vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
VI.3)
Yderligere oplysninger
Ansøgning om prækvalifikation skal fremsendes elektronisk via Region Nordjyllands i-Binder portal.
Adgang til i-Binder portalen fås ved henvendelse til NIRAS, Gitte Krogh Vestergaard, gkv@niras.dk
VI.4)
Klageprocedurer
VI.4.1)
Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for Udbud
Dahlerup Pakhus, Langelinie Allé 17
2100 København Ø
DANMARK
Telefon: +45 35291000
Internetadresse: http://www.klfu.dk
VI.4.2)
Indgivelse af klager
Præcise oplysninger om klagefrist(er): Klager i forbindelse med prækvalifikation skal indgives inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor der er fremsendt underretning om prækvalifikationsbeslutning.
Klager over udbud skal indgives inden 45 dage efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
Senest samtidig med, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiver om, at klage indgives til klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden.
I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres om opsættende virkning af klagen.
VI.4.3)
Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om indgivelse af klager
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
DANMARK
Mailadresse: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk
VI.5)
Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
5.12.2014