23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2014/S 240-421604
Offentliggjort
12.12.2014
Udbudstype
Begrænset udbud

Anmodning om deltagelse

Til
14.01.2015 Kl. 12:00

Addresse
www.byggeweb.dk

Udbyder

Bygningsstyrelsen

Opdateringer

Rettelse
(17.12.2014)

I stedet for:

VI.3) Yderligere oplysninger:

Prækvalifikation vil afholdes digitalt via internetportalen Byggeweb Udbud. Dette medfører, at anmodning om

prækvalifikation og opfyldelse af udvælgelseskravene alene kan ske via Byggeweb Udbud.

Vejledning til adgang og support:

Adgang sker via: www.byggeweb.dk med ansøgers egen personlige brugerprofil.

Har du allerede et Byggeweb login:

1. Gå til internetadressen: http://www.byggeweb.dk og vælg »Login« og følg vejledningen.

2. Login ved at taste dine personlige brugerkoder.

3. I »Personligt område" vælg boksen »Søg efter offentligt udbud«.

4. Indtast Byggeweb udbudsnummer TN461473 og tryk »Søg«.

5. Udbuddet »Prækvalifikation Copenhagen Plant Science Centre 2« fremkommer, vælg »OK«.

6. Åbn udbuddet ved at vælge »Byggeweb Udbud« og udbudsnavn »Prækvalifikation Copenhagen Plant Science Centre 2« i oversigten.

7. Følg anvisning på skærm, som guider fra starttidspunkt og frem til færdig ansøgning om prækvalifikation.

Mangler du et Byggeweb login:

1. Gå til internetadressen http://www.byggeweb.dk og vælg »Udbud« og følg vejledningen.

2. Vælg »Ny bruger« og følg vejledning.

Har du mistet dine personlige brugerkoder:

1. Gå til internetadressen http://www.byggeweb.dk og vælg »Login«, og tryk »Glemt brugernavn/password?«

og følg vejledning.Support: Såfremt der er tekniske spørgsmål til afvikling af udbuddet i Byggeweb Udbud, kanByggeweb Support vederlagsfrit kontaktes på enten +45 35245250 eller: support@byggeweb.dk

Ansøger skal være opmærksom på, at det er på ansøgers eget ansvar, i god tid og indenfor afleveringsfristen, at sikre sig adgang til udbudsportalen samt orientere sig om kravene for konditionsmæssig aflevering af ansøgningen.

Udbudsportal og aflevering:

Udbudsportalen består af udbuddets supplerende materiale, og et sæt afleveringskrav. Ansøges der som et konsortium, hvor dokumentation fra flere virksomheder skal indgå som en del af den fælles ansøgning, er det nødvendigt i forhold til byggeweb, at konsortiet udpeger én repræsentant, som oploader materiale/dokumenter for samtlige konsortiemedlemmer eller lign. Som ansøger er der i hele perioden personlig adgang til portalen helt frem til fristen for aflevering, hvor portalen automatisk lukker for yderligere afleveringer. Såfremt ansøgning ikke er gennemført inden afleveringsfristen, betragtes afleveringen ikke som gennemført.

I forbindelse med tilbudsgivningen skal tilbudsgiver afgive tro og love-erklæringer om overholdelse af ILO konventionen, og at der ikke er udbetalt, forfalden gæld til det offentlige, der overstiger 100 000 DKK.
Læses:
VI.3) Yderligere oplysninger:

Prækvalifikation vil afholdes digitalt via internetportalen Byggeweb Udbud. Dette medfører, at anmodning om

prækvalifikation og opfyldelse af udvælgelseskravene alene kan ske via Byggeweb Udbud.

Vejledning til adgang og support:

Adgang sker via: www.byggeweb.dk med ansøgers egen personlige brugerprofil.

Har du allerede et Byggeweb login:

1. Gå til internetadressen: http://www.byggeweb.dk og vælg »Login« og følg vejledningen.

2. Login ved at taste dine personlige brugerkoder.

3. I »Personligt område" vælg boksen »Søg efter offentligt udbud«.

4. Indtast Byggeweb udbudsnummer TN608391 og tryk »Søg«.

5. Udbuddet »Prækvalifikation Copenhagen Plant Science Centre 2 - inventarentreprisen« fremkommer, vælg »OK«.

6. Åbn udbuddet ved at vælge »Byggeweb Udbud« og udbudsnavn »Prækvalifikation Copenhagen Plant Science Centre 2 - inventarentreprisen« i oversigten.

7. Følg anvisning på skærm, som guider fra starttidspunkt og frem til færdig ansøgning om prækvalifikation.

Mangler du et Byggeweb login:

1. Gå til internetadressen http://www.byggeweb.dk og vælg »Udbud« og følg vejledningen.

2. Vælg »Ny bruger« og følg vejledning.

Har du mistet dine personlige brugerkoder:

1. Gå til internetadressen http://www.byggeweb.dk og vælg »Login«, og tryk »Glemt brugernavn/password?«

og følg vejledning.Support: Såfremt der er tekniske spørgsmål til afvikling af udbuddet i Byggeweb Udbud, kanByggeweb Support vederlagsfrit kontaktes på enten +45 35245250 eller: support@byggeweb.dk

Ansøger skal være opmærksom på, at det er på ansøgers eget ansvar, i god tid og indenfor afleveringsfristen, at sikre sig adgang til udbudsportalen samt orientere sig om kravene for konditionsmæssig aflevering af ansøgningen.

Udbudsportal og aflevering:

Udbudsportalen består af udbuddets supplerende materiale, og et sæt afleveringskrav. Ansøges der som et konsortium, hvor dokumentation fra flere virksomheder skal indgå som en del af den fælles ansøgning, er det nødvendigt i forhold til byggeweb, at konsortiet udpeger én repræsentant, som oploader materiale/dokumenter for samtlige konsortiemedlemmer eller lign. Som ansøger er der i hele perioden personlig adgang til portalen helt frem til fristen for aflevering, hvor portalen automatisk lukker for yderligere afleveringer. Såfremt ansøgning ikke er gennemført inden afleveringsfristen, betragtes afleveringen ikke som gennemført.

I forbindelse med tilbudsgivningen skal tilbudsgiver afgive tro og love-erklæringer om overholdelse af ILO konventionen, og at der ikke er udbetalt, forfalden gæld til det offentlige, der overstiger 100 000 DKK.

Rettelse
(16.10.2015)

Uafsluttet procedureOrdretildelingsproceduren er blevet afbrudtKontrakten kan blive genstand for en fornyet offentliggørelse

Copenhagen Plant Science Centre 2 - delaftale 4, inventarentreprisen (Rettet)


Bygningsstyrelsen

Bygge- og anlægsarbejder
Direktiv 2004/18/EF

Del I: Ordregivende myndighed


I.1)

Navn, adresser og kontaktpunkt(er)


Bygningsstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 39
Att: Mia Hansen
2500 Valby
DANMARK
Telefon: +45 41701153
Mailadresse: miaha@bygst.dk

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse for den ordregivende myndighed: http://www.bygst.dk

Yderligere oplysninger fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)

Specifikationer og yderligere dokumenter (herunder dokumenter vedrørende den konkurrenceprægede dialog og et dynamisk indkøbssystem) fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)

Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til: Anmodning skal fremsendes elektronisk til Byggeweb A/S (se under pkt. VI.3))
www.byggeweb.dk
København
DANMARK
Internetadresse: http://www.byggeweb.dk


I.2)

Type ordregivende myndighed

Ministerium eller en anden myndighed på nationalt plan eller forbundsplan, herunder regionale eller lokale afdelinger



I.3)

Hovedaktivitet

Generelle offentlige tjenester



I.4)

Kontrakt indgås på andre ordregivende myndigheders vegne

Den ordregivende myndighed indkøber på andre ordregivende myndigheders vegne: nej



Del II: Kontraktens genstand


II.1)

Beskrivelse


II.1.1)

Den ordregivende myndigheds betegnelse for kontrakten:

Copenhagen Plant Science Centre 2 — delaftale 4, inventarentreprisen.



II.1.2)

Kontrakttype og leverings- eller udførelsessted for bygge/anlægsarbejdet, varerne eller tjenesteydelserne

Bygge- og anlægsarbejder
Hovedleverings- eller hovedudførelsessted for bygge- eller anlægsarbejde, varer eller tjenesteydelser: Copenhagen Plant Science Centre, Thorvaldsensvej 40, 1871 Frederiksberg C.

NUTS-kode DK011


II.1.3)

Oplysninger om offentlig kontrakt, rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem

Bekendtgørelsen vedrører en offentlig kontrakt



II.1.4)

Oplysninger om rammeaftale


II.1.5)

Kort beskrivelse af kontrakten eller indkøbet/indkøbene

Nærværende udbudsbekendtgørelse vedrører inventarentreprisen i forbindelse med Copenhagen Plant Science Centre 2 (CPSC2), som genudbydes grundet manglende ansøgninger.
CPSC2 er en strategisk satsning på Københavns Universitet, hvor forskere fra det Natur- og Biovidenskabelige fakultet, SCIENCE, vil skabe et verdensklasse forskningscenter for planteforskning. Som et led i denne satsning er der udarbejdet en helhedsplan for nybyggeri på området øst for den eksisterende centralbygning mod Bülowsvej på strækningen mellem Thorvaldsensvej og Rolighedsvej. Nybyggeriet opføres i 4 etaper, der fremtræder som en opdelt bygningsstruktur med selvstændige, organisk
formede bygninger, der er koblet på centralbygningen. I forbindelse med udbygningen nedrives de eksisterende lave bygninger mod Bülowsvej, og der anlægges et åben grønt campusområde. De planmæssige og øvrige forudsætninger fremgår af Frederiksberg Kommunes lokalplan nr. 174.
Nærværende etape er den anden af de 4 etaper, og skal indeholde følgende funktioner fordelt på etager:
— teknik- og depotrum i kælderen
— møderum og spiseområde for medarbejder i stueplan
— laboratorie- og kontorfaciliteter på 1.-3. sal
— et væksthus med klimastyrede vækstceller på 4. sal.
Bygningens funktioner fra stueplan til og med 4. sal er bundet sammen af et centralt atrium.
Byggeriets funktion som laboratorium gør, at den er meget installationstung og der stilles store krav til de færdige overflader og samlinger mellem materialer.
Byggeriets bruttoareal vil være ca. 6 000 m², hvoraf de 1 070 m² er placeret i kælderen.
Inventarentreprisen:
Laboratorieinventar:
Faste borde, hæve-/sænkeborde, skabe, kemiskabe med sug, LAF-bænke og installationsbroer.
Installationer:
Føring i inventar og udtag til el, vand, ionbyttet vand, gasser og trykluft.
Entrepriseform:
Byggeriet udbydes i fag- og storentrepriser, og med denne udbudsbekendtgørelse udbydes inventarentreprisen.
Tidsramme:
Opstart forventes i juli måned 2015, og byggeriet forventes afleveret i februar måned 2018.
Projektering og byggeledelse:
Projektering, udbud, fagtilsyn, byggeledelse og projektopfølgning varetages af et projektteam med Lundgaard & Tranberg Arkitekter A/S som totalrådgiver og EKJ Rådgivende Ingeniører A/S, DBI — Dansk Brand- og Sikringsteknisk Institut, Jordan Akustik, Kristine Jensens Tegnestue samt Steensen Varming Rådgivende Ingeniører som underrådgivere.
Laboratorieinventar
Faste borde, hæve-/sænkeborde, skabe, kemiskabe med sug, LAF-bænke og installationsbroer.
Installationer
Føring i inventar og udtag til el, vand, ionbyttet vand, gasser og trykluft.



II.1.6)

CPV-glossaret (common procurement vocabulary)


45000000, 45214000, 39180000, 45214610


II.1.7)

Oplysninger om WTO-aftalen om offentlige indkøb

Dette udbud er omfattet af WTO-aftalen om offentlige indkøb: ja



II.1.8)

Delaftaler

Kontrakten er opdelt i delaftaler: nej



II.1.9)

Oplysninger om alternative tilbud

Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej



II.2)

Kontraktens mængde eller omfang


II.2.1)

Samlet mængde eller omfang:


II.2.2)

Oplysninger om optioner

Optioner: nej



II.2.3)

Oplysninger om forlængelse

Denne kontrakt kan forlænges: nej



II.3)

Kontraktens varighed eller frist for dens opfyldelse

Varighed i måneder: 32 (fra tildeling af kontrakten)



Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger


III.1)

Kontraktbetingelser


III.1.1)

Sikkerhedsstillelse og garantier, som forlanges:

Kontrakterne vil blive baseret på AB92 med Bygningsstyrelsens tilføjelser og præciseringer. De nærmere vilkår vil fremgå af udbudsmaterialet. Der vil blive stillet krav om garanti efter AB92 § 6. Bygherren stiller ikke sikkerhed.



III.1.2)

De vigtigste finansierings- og betalingsvilkår og/eller henvisning til relevante bestemmelser herom:

AB92 med Bygningsstyrelsens tilføjelser og præciseringer. De nærmere vilkår vil fremgå af udbudsmaterialet.



III.1.3)

Retlig form, som kræves af den sammenslutning af økonomiske aktører, ordren tildeles:

Der kræves ingen særlig retlig form. Hvis kontrakten tildeles et konsortium, der har indgivet ansøgning som sådan, skal de angivne deltagere i konsortiet påtage sig solidarisk hæftelse med en fælles befuldmægtiget. Ved et konsortium forstås en til lejligheden dannet sammenslutning af selvstændige og af hinanden uafhængige virksomheder.



III.1.4)

Andre særlige vilkår

Der gælder særlige vilkår for opfyldelse af kontrakten: ja
Beskrivelse af de særlige vilkår: Der gøres opmærksom på, at der i kontrakterne vil indgå sociale klausuler, hvorefter entreprenøren er forpligtet til at sikre, at der hos entreprenøren eller dennes underentreprenører er ansat et vist antal medarbejdere under en elev- eller lærlingeuddannelse, der beskæftiger sig med opfyldelsen af kontrakten. Voksenlærlinge kan medregnes. Der henvises til Bekendtgørelse af lov om erhvervsuddannelser — LBK nr. 439 af 29.4.2013 med senere ændringer. For nærværende entreprise forventes der stillet krav om anvendelse af elever/lærlinge svarende til 1 elev/lærlings årsværk (svarende til 1924 arbejdstimer inkl. ferie, sygdom, skoleophold m.v.) i løbet af kontraktens løbetid. Der gøres endvidere opmærksom på, at der i kontrakterne vil indgå arbejdsklausuler om overholdelse af ILO konventionen. Byggeriet skal desuden evalueres i henhold til Erhvervs- og Byggestyrelsens bekendtgørelse om nøgletal for statsbyggerier m.v., hvorfor kontraktbestemmelserne vil indeholde betingelser herom. Dette betyder, at entreprenøren skal medvirke til at indsamle oplysninger under byggeprocessen til brug for beregning af nøgletal. Der henvises i øvrigt til kravene i bekendtgørelsens § 10-11, som skal overholdes, og som derfor bør gennemgås nøje af ansøger.



III.2)

Betingelser for deltagelse


III.2.1)

De økonomiske aktørers personlige forhold, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregister

Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt:
Hvis ansøger er et konsortium/sammenslutning, skal nedenstående oplysninger gives for hver enkelt deltager.
1) Oplysning om firmanavn, adresse, CVR-nummer, telefonnummer, e-mail adresse samt navn på kontaktperson.
2) En kortfattet generel virksomhedsbeskrivelse, herunder ejermæssige samt organisatoriske forhold.

3) Underskrevet tro og love erklæring om, at ansøger ikke befinder sig i nogen af de i Udbudsdirektivets artikel 45, stk. 2, nævnte situationer. Blanket findes på: www.bygst.dk/udbud/tro-og-love-erklaeringer/


III.2.2)

Økonomisk og finansiel kapacitet

Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: 4) Revisorpåtegnet erklæring om ansøgers samlede omsætning, resultat af primær drift og egenkapital inden for de seneste 3 regnskabsår. Hvis ansøgeren har eksisteret i mindre end 3 år, skal der vedlægges oplysninger for de afsluttede regnskabsår, der er tilgængelige. Såfremt der ansøges som et konsortium, skal ovenstående oplysninger/dokumentation gives for hver virksomhed, som deltager i konsortiet.



III.2.3)

Teknisk kapacitet

Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt:
Nedenstående materiale bedes udarbejdet og indgivet separat i forhold til hver enkelt delaftale, hvorom der ansøges om prækvalifikation:
5) Maksimalt 10 referencer fra lignende byggeopgaver med hensyn til størrelse og kompleksitet udført inden for de seneste 5 år. For hvert af referencebyggerierne ses gerne følgende oplysninger: Størrelse på opgaven anført i m², den samlede anlægssum, udførelsesperiode samt kort beskrivelse af ansøgers konkrete arbejdsopgave og opgavens karakter.
6) Oplysning om faglige kvalifikationer og antal beskæftigede. Erklæring indeholdende oplysning om det gennemsnitligt årligt antal ansatte i virksomheden de seneste 3 år. Ordregiver ser gerne, at erklæringen specificerer det gennemsnitlig årligt antal ansatte indenfor de konkrete ydelser, som kontrakten vedrører (jf. beskrivelsen under hver delaftale), samt at specifikationen opdeles på faglige kvalifikationer. Der ønskes ikke fremsendt CV er.
7) Ansøger skal aflevere nøgletal om overholdelse af tidsfrister, mangler, arbejdsulykker og kundetilfredshed for tidligere gennemførte entrepriseopgaver indenfor de seneste 3 år efter reglerne i § 9 i Erhvervs- og Byggestyrelsens bekendtgørelse nr. 1469 af 16.12.2009 om nøgletal for statsbyggerier m.v., herunder især fra tilsvarende entrepriseopgaver som den udbudte (dvs. i form af et eller flere relevante »faktablade«). Hvis ansøgeren har fået beregnet nøgletal for mindst tre tidligere gennemførte entrepriseopgaver indenfor de seneste 3 år, skal ansøgeren tillige aflevere supplerende oplysninger efter reglerne i § 9, herunder bl.a. vægtet gennemsnit for hvert af de nævnte nøgletal, samt oplysninger om helt eller delvist afbrudte evalueringssager (dvs. en »karakterbog«). Hvis ansøger ikke er i besiddelse af nøgletal beregnet efter bekendtgørelsens definitioner, skal ansøger aflevere tilsvarende oplysninger til brug for udvælgelsen, jf. bekendtgørelsens § 9, stk. 5. Tilsvarende oplysninger er tredjemandsoplysninger om de betydeligste tidligere præstationer indenfor de seneste 3 år, der dokumenterer, at ansøgeren kan leve op til de stillede krav og ønskede kvalifikationer på de fire områder. Hvis ansøger er en konsortium, som nævnt under pkt. lll.1.3), skal dokumentationen for ovenstående foreligge for hvert enkel deltager i konsortiet.



III.2.4)

Oplysning om reserverede kontrakter


III.3)

Specifikke vilkår for tjenesteydelseskontrakter


III.3.1)

Oplysninger om en bestemt profession


III.3.2)

Medarbejdere, der skal udføre tjenesteydelsen


Del IV: Procedure


IV.1)

Type procedure


IV.1.1)

Type procedure

Begrænset



IV.1.2)

Grænse for, hvor mange økonomiske aktører der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage

Forventet antal økonomiske aktører: 5
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal kandidater: Ordregiver vil på grundlag af oplysningerne i punkt III.2.1), III.2.2) og lll.2.3) vælge de ansøgere, der skønnes at være bedst egnede til at udføre opgaven. Ordregiver forventer at prækvalificere 5 aktører.



IV.1.3)

Reduktion af antallet af økonomiske aktører under forhandlingerne eller dialogen


IV.2)

Tildelingskriterier


IV.2.1)

Tildelingskriterier

Laveste pris



IV.2.2)

Oplysninger om elektronisk auktion

Der vil blive anvendt elektronisk auktion:: nej



IV.3)

Administrative oplysninger


IV.3.1)

Sagsnummer hos den ordregivende myndighed:

13/00563



IV.3.2)

Har der været tidligere offentliggørelse(r) om samme kontrakt?


Andre forudgående offentliggørelser

Bekendtgørelsens nummer i EUT: 2014/S 207-366024 af 28.10.2014


IV.3.3)

Vilkår for adgang til specifikationer og yderligere dokumenter eller beskrivende dokumenter


IV.3.4)

Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse

14.1.2015 - 12:00



IV.3.5)

Dato for afsendelse til udvalgte kandidater af opfordringer til at afgive bud eller at deltage


IV.3.6)

Sprog, der må benyttes ved afgivelse af bud eller ansøgninger om deltagelse

dansk.



IV.3.7)

Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud


IV.3.8)

Åbning af bud


Del VI: Supplerende oplysninger


VI.1)

Oplysninger om gentagelse

Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej



VI.2)

Oplysninger om EU-midler

Kontrakten vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej



VI.3)

Yderligere oplysninger

Prækvalifikation vil afholdes digitalt via internetportalen Byggeweb Udbud. Dette medfører, at anmodning om prækvalifikation og opfyldelse af udvælgelseskravene alene kan ske via Byggeweb Udbud.
Vejledning til adgang og support:

Adgang sker via: www.byggeweb.dk med ansøgers egen personlige brugerprofil.
Har du allerede et Byggeweb login:

1. Gå til internetadressen: http://www.byggeweb.dk og vælg »Login« og følg vejledningen.
2. Login ved at taste dine personlige brugerkoder.
3. I »Personligt område" vælg boksen »Søg efter offentligt udbud«.
4. Indtast Byggeweb udbudsnummer TN461473 og tryk »Søg«.
5. Udbuddet »Prækvalifikation Copenhagen Plant Science Centre 2« fremkommer, vælg »OK«.
6. Åbn udbuddet ved at vælge »Byggeweb Udbud« og udbudsnavn »Prækvalifikation Copenhagen Plant Science Centre 2« i oversigten.
7. Følg anvisning på skærm, som guider fra starttidspunkt og frem til færdig ansøgning om prækvalifikation.
Mangler du et Byggeweb login:

1. Gå til internetadressen http://www.byggeweb.dk og vælg »Udbud« og følg vejledningen.
2. Vælg »Ny bruger« og følg vejledning.
Har du mistet dine personlige brugerkoder:

1. Gå til internetadressen http://www.byggeweb.dk og vælg »Login«, og tryk »Glemt brugernavn/password?« og følg vejledning.Support: Såfremt der er tekniske spørgsmål til afvikling af udbuddet i Byggeweb Udbud, kanByggeweb Support vederlagsfrit kontaktes på enten +45 35245250 eller: support@byggeweb.dk
Ansøger skal være opmærksom på, at det er på ansøgers eget ansvar, i god tid og indenfor afleveringsfristen, at sikre sig adgang til udbudsportalen samt orientere sig om kravene for konditionsmæssig aflevering af ansøgningen.
Udbudsportal og aflevering:
Udbudsportalen består af udbuddets supplerende materiale, og et sæt afleveringskrav. Ansøges der som et konsortium, hvor dokumentation fra flere virksomheder skal indgå som en del af den fælles ansøgning, er det nødvendigt i forhold til byggeweb, at konsortiet udpeger én repræsentant, som oploader materiale/dokumenter for samtlige konsortiemedlemmer eller lign. Som ansøger er der i hele perioden personlig adgang til portalen helt frem til fristen for aflevering, hvor portalen
automatisk lukker for yderligere afleveringer. Såfremt ansøgning ikke er gennemført inden afleveringsfristen, betragtes afleveringen ikke som gennemført.
I forbindelse med tilbudsgivningen skal tilbudsgiver afgive tro og love-erklæringer om overholdelse af ILO konventionen, og at der ikke er udbetalt, forfalden gæld til det offentlige, der overstiger 100 000 DKK.


VI.4)

Klageprocedurer


VI.4.1)

Organ med ansvar for klageprocedurerne


Klagenævnet for Udbud
Langelinie Allé 17
2100 København Ø
DANMARK
Mailadresse: klfu@erst.dk
Telefon: +45 3329100
Internetadresse: http://www.klfu.dk


VI.4.2)

Indgivelse af klager

Præcise oplysninger om klagefrist(er): Der henvises til Lov nr. 492 af 12.5.2010 om håndhævelse af udbudsreglerne m.v. Senest samtidig med indgivelse af klager til Klagenævnet for Udbud skal klager skriftlig underrette ordregiver om den påståede overtrædelse og om, at klagen indbringes for Klagenævnet.



VI.4.3)

Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om indgivelse af klager


Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
DANMARK
Mailadresse: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk


VI.5)

Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:

10.12.2014

Send til en kollega

0.049