23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2014/S 244-429997
Offentliggjort
18.12.2014
Udbudstype
Begrænset udbud

Anmodning om deltagelse

Til
20.01.2015 Kl. 14:00

Addresse
www.eu-supply.com/dsr.asp

Udbyder

Køge Kommune

Vindere

Midt A — Rengøringsservice

(10.10.2015)
Rengoering.com
Blokken 75
3460 Birkerød

Syd — Rengøringsservice

(13.10.2015)
Danren A/S
Lumbyvej 11, Bygn. 5H
5000 Odense C

Opdateringer

Rettelse
(29.12.2014)

I stedet for:

IV.3.4) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse:

15.1.2015 (14:00)
Læses:
IV.3.4) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse:

20.1.2015 (14:00)

Rengøringsservice og vinduespolering i Køge Kommune (Rettet)


Køge Kommune

Tjenesteydelser
Direktiv 2004/18/EF

Del I: Ordregivende myndighed


I.1)

Navn, adresser og kontaktpunkt(er)


Køge Kommune
Torvet 1
Att: Stig Rytter
4600 Køge
DANMARK
Telefon: +45 66133331
Mailadresse: stig.rytter@d-s-r.dk
Fax: +45 66133375

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse for den ordregivende myndighed: http://www.koege.dk

Elektronisk adgang til oplysninger: http://www.eu-supply.com/dsr.asp

Elektronisk indsendelse af bud og ansøgninger om deltagelse: http://www.eu-supply.com/dsr.asp

Yderligere oplysninger fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)

Specifikationer og yderligere dokumenter (herunder dokumenter vedrørende den konkurrenceprægede dialog og et dynamisk indkøbssystem) fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)

Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)


I.2)

Type ordregivende myndighed

Regional eller lokal myndighed



I.3)

Hovedaktivitet

Generelle offentlige tjenester
Sundhed
Boliger og offentlige faciliteter
Social beskyttelse
Fritid, kultur og religion
Uddannelse



I.4)

Kontrakt indgås på andre ordregivende myndigheders vegne

Den ordregivende myndighed indkøber på andre ordregivende myndigheders vegne: nej



Del II: Kontraktens genstand


II.1)

Beskrivelse


II.1.1)

Den ordregivende myndigheds betegnelse for kontrakten:

Rengøringsservice og vinduespolering i Køge Kommune.



II.1.2)

Kontrakttype og leverings- eller udførelsessted for bygge/anlægsarbejdet, varerne eller tjenesteydelserne

Tjenesteydelser
Tjenesteydelseskategori nr. 14: Bygningsrengøring og ejendomsadministration
Hovedleverings- eller hovedudførelsessted for bygge- eller anlægsarbejde, varer eller tjenesteydelser: Skoler, SFO‘er, daginstitutioner samt sociale- og kulturelle institutioner i Køge Kommune. Konkret oversigt fremgår under »oplysninger om delaftaler«.

NUTS-kode DK021


II.1.3)

Oplysninger om offentlig kontrakt, rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem

Bekendtgørelsen vedrører en offentlig kontrakt



II.1.4)

Oplysninger om rammeaftale


II.1.5)

Kort beskrivelse af kontrakten eller indkøbet/indkøbene

Rengøringsservice og vinduespolering på institutioner i Køge Kommune.
Rengøringsservice omfatter indvendig lokalerengøring og rengøringsrelaterede serviceopgaver. Vinduespolering omfatter polering af facadeglas og internt glas i de omfattede institutioner.
Opgaven udbydes i 8 delaftaler. 3 delaftaler omfattende rengøringsservice og 5 delaftaler omfattende vinduespolering. Der indgås en kontrakt pr. delaftale. Som option på de 8 delaftaler udbydes enkelte selvejende institutioners rengøringsservice og vinduespolering.
Der er mulighed for at ansøge om prækvalifikation på en, flere eller alle delaftaler. Den ansøgende virksomhed skal på ansøgningsskemaet i CTM systemet (se afsnit VI.3) Yderligere oplysninger) angive, hvilke delaftaler der ansøges om prækvalifikation på. Kun på de delaftaler, hvor det af ansøgningen fremgår, at der ansøges om prækvalifikation, vil den ansøgende virksomhed kunne komme i betragtning til prækvalifikation. Fremsendes der en ansøgning uden markering af hvilke delaftaler, der ansøges om prækvalifikation på, betragtes ansøgningen som en ansøgning om prækvalifikation på alle delaftaler og ansøgningen behandles i forhold til mindstekravene gældende for alle delaftaler.



II.1.6)

CPV-glossaret (common procurement vocabulary)


90911000


II.1.7)

Oplysninger om WTO-aftalen om offentlige indkøb

Dette udbud er omfattet af WTO-aftalen om offentlige indkøb: ja



II.1.8)

Delaftaler

Kontrakten er opdelt i delaftaler: ja
Der kan afgives bud på en eller flere delaftaler



II.1.9)

Oplysninger om alternative tilbud

Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej



II.2)

Kontraktens mængde eller omfang


II.2.1)

Samlet mængde eller omfang:

Rengøringsservice på ca. 68 institutioner med et areal på ca. 105 000 m². Vinduespolering på ca. 140 institutioner.



II.2.2)

Oplysninger om optioner

Optioner: ja
Beskrivelse af disse optioner: Som option udbydes henholdsvis rengøringsservice ( i alt ca. 5 000 m²) og vinduespolering på 13 mindre institutioner. Se nærmere specifikation under »oplysning om delaftaler«.



II.2.3)

Oplysninger om forlængelse

Denne kontrakt kan forlænges: ja
Antal gange, der er mulighed for forlængelse: 2
Hvis der er tale om indkøbs- eller tjenesteydelseskontrakter, der kan forlænges: anslået tidsramme for efterfølgende kontakter:
måneder: 12 (fra tildeling af kontrakten)



II.3)

Kontraktens varighed eller frist for dens opfyldelse

Påbegyndelse 1.1.2016. Færdiggørelse 31.12.2018



Oplysninger om delaftaler
Delaftale nr.: 1 Betegnelse: Midt A - Rengøringsservice

1)

Kort beskrivelse

Rengøringsservice på 28 institutioner i Køge Kommune, distrikt Midt A.
Rengøringsservice omfatter indvendig lokalerengøring og rengøringsrelaterede serviceopgaver.
Som option på delaftalen udbydes rengøringsservice på 3 institutioner.



2)

CPV-glossaret (common procurement vocabulary)


90911000


3)

Mængde eller omfang

Rengøringsservice på:
Børnehuset Labyrinten, Ravnsborgvej 14, 4600 Køge
Røverborgen SFO 2, Ravnsborgevej 12, 4600 Køge
Søndre SFO, Rasmussensvej 23, 4600 Køge
Søndre skole (inkl. Noget SFO), Rasmussensvej 23, 4600 Køge
Børnehuset Valmuen, Egøjevej 72, 4600 Køge
Støttecenteret etteren, Ellemarksvej 1, 4600 Køge
Ellemarks skolen, Gymnasievej 10-20, 4600 Køge
Oasen, Gymnasievej 10-20, 4600 Køge
Spidsen, Parkvej 126, 4600 Køge
Boholte fritidslokaler, Boholtevej 91, 4600, Køge
Projektcenter Køgebugt afd Boholte, Boholtevej 85 A, 4600 Køge
Svalen, Boholtevej 99, 4600 Køge
Klemmen 2, Søbækvej 2, 4600 Køge
Valhalla, Søbækvej 1, 4600 Køge
Regnbuen, Lerbæktorv 5, 4600 Køge
Bakken SFO, Klemmenstrupvej 31, 4600 Køge
Bakken SFO 2, Langelandsvej 72, 4600 Køge
Hastrup skolen (inkl. Lidt SFO), Langelandsvej 70, 4600 Køge
Tumlehuset, Gymnasievej 24, 4600 Køge
Køge handicap idrætsforening, Gymnasievej 10, 4600 Køge
Arbejdsskade foreningen, Boholtevej 89, 4600 Køge
Ellebækskolen, Gymnasievej 8, 4600 Køge
Tandreguleringsklinikken, Boholtevej 89, 4600 Køge
Ellebækskolen 2, Gymnasievej 22, 4600 Køge
Børnehuset Solstrålen, Gymnasievej 28, 4600 Køge
Køge rådgivning- og behandling, Egøjevej 34, 4600 Køge
Værestedet ved kajen, Toldbodvej 11, 4600 Køge
tandklinikken Ellemarks skolen, Gymnasievej 10-20, 4600 Køge
I alt ca. 33 200 m².
Som option hertil udbydes rengøringsservice på:
Blåbærparkens Børnehus Afd BH. Blåbærvej 6, 4600 Køge
Tapperiet Sdr. Badevej 2, 4600 Køge
Blåbærparkens Børnehus Afd VU., Blåbærvej 8, 4600 Køge.



4)

Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse

Påbegyndelse 1.1.2016. Færdiggørelse 31.12.2018



5)

Yderligere oplysninger om delaftaler

Delaftale nr.: 2 Betegnelse: Syd - Rengøringsservice

1)

Kort beskrivelse

Rengøringsservice på 13 institutioner i Køge Kommune, distrikt Syd.
Rengøringsservice omfatter indvendig lokalerengøring og rengøringsrelaterede serviceopgaver.
Som option på delaftalen udbydes rengøringsservice på 3 institutioner.



2)

CPV-glossaret (common procurement vocabulary)


90911000


3)

Mængde eller omfang

Rengøringsservice på:
Alkestrupskole, Byvej 31-33, 4682 Tureby
Alkereden, Byvej 33, 4682 Tureby
Alkestrup Fritidscenter, Byvejen 33, 4682 Tureby
Holmebæk skolen, Pogebanken 9, 4681 Herfølge
Holmebækkens børnehus, Pogebanken 3, 4681 Herfølge
Præsteskovgård, Pogebanken 16, 4681 Herfølge
Solsikken Børnehus, Mellemmarksvej 13, 4681 Herfølge
Uroksen, Mellemmarksvej 11, 4681 Herfølge
Kirkepladsens SFO, Kirkepladsen 2, 4681, Herfølge
Herfølge skole, Billesborgvej 1, 4681 Herfølge
Cykelmotionsklubben CC 95, Vordingborgvej 124 C, 4681 Herfølge
Herfølge bibliotek, Billesborgvej 1B, 4681 Herfølge
Køge specialskole afd. Holmehus, Pogebanken 7, 4681 Herfølge
I alt ca. 20 800 m².
Som option hertil udbydes rengøringsservice på:
Torpgårdens Børnehus Afd BH, Østertorp 67, 4681 Køge
Torpgårdens Børnehus Afd VU, Østertorp 68, 4681 Herfølge
Troldehøjen, Tessebøllevej 1 A, 4681 Herfølge.



4)

Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse

Påbegyndelse 1.1.2016. Færdiggørelse 31.12.2018



5)

Yderligere oplysninger om delaftaler

Delaftale nr.: 3 Betegnelse: Vest — Rengøringsservice

1)

Kort beskrivelse

Rengøringsservice på 27 institutioner i Køge Kommune, distrikt Vest.
Rengøringsservice omfatter indvendig lokalerengøring og rengøringsrelaterede serviceopgaver.
Som option på delaftalen udbydes rengøringsservice på 7 institutioner.



2)

CPV-glossaret (common procurement vocabulary)


90911000


3)

Mængde eller omfang

Rengøringsservice på:
Lellinge skole, Overdrevsvejen 2, 4600 Køge
Natur- og miljøskolen, Åshøjvej 35, 4600 Køge
Vestergården, Gemsevej 25, Ejby, 4623 Lille Skensved
Dueslaget, Duehusvej 1, 4632 Bjæverskov
Skovboskolen og SFO, Halvejen 2, 4632 Bjæverskov
Vemmedrup børnehave, Ahornvej 1 B, 4632 Bjæverskov
Ejby medborgerhus, Gemsevej 19, Ejby, 4623 Lille Skensved
Gørslev skole kultur og fritidshus, Lundegårdsvej 2, 4100 Ringsted
Gørslev Børnehus, Lundegårdsvej 2, 4100 Ringsted
Vemmedrupskole inkl. Hall, Vindegårdsvej 1, 4632 Bjæverskov
Vemmedrupskolen - SFO, Vindegårdsvej 1, 4632 Bjæverskov
Vemmedrupskolen - Dagplejen, Vindegårdsvej 1, 4632 Bjæverskov
Borup bibliotek, Parkvej 2, 4140 Borup
Borup kulturhus, Møllevej 2, 4140 Borup
Møllehøj, Parkvej 13-15, 4140 Borup
Borup skole, Hovedgaden 39, 4140 Borup
Borup skole — SFO, Hovedgaden 39, 4140 Borup
Børnehuset Perlen, Parkvej 8, 4140 Borup
Børnehuset Guldminen, Ejbovej 2, 4632 Bjæverskov
Heldagsskolen i Slimminge, Slimmingevej 94, 4100 Ringsted
Fogedgården, Fogedvej 4, 4623 Lille Skensved
Ejby skole, Skovvang 6, 4623 Ll. Skensved
Ejby skole - SFO, Skovvang 6, 4623 Ll. Skensved
Familierådgivningen, Degnegyden 7, 4623 Ll. Skensved
Lellinge SFO, Byledet 16, Lellinge, 4600 Køge
Aktivitetshuset Borup, Møllevej 11, 4140 Borup
Gørslev skole — SFO 0, Lundegårdsvej 4, 4600 Køge
I alt ca. 51 000 m².
Som option hertil udbydes rengøringsservice på:
Elmehuset Afd. Møllevej, Møllevej 6, 4140 Borup
Olympens, Hovedgaden 65, 4140 Borup
Sct. Georgs Gården Børnehave, Rønnevej 21, 4140 Borup
Gemsevejens Børnehus, Gemsevej 23, Ejby, 4623 Ll. Skensved
Skovsneglen, Markledet 20, Lellinge, 4600 Køge
Elmehuset, Elmevej 1, 4140 Borup
Elmehuset Afd. Elmevej 3, Elmevej 3, 4140 Borup.



4)

Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse

Påbegyndelse 1.1.2016. Færdiggørelse 31.12.2018



5)

Yderligere oplysninger om delaftaler

Delaftale nr.: 4 Betegnelse: Midt A — Vinduespolering

1)

Kort beskrivelse

Vinduespolering på 30 institutioner i Køge Kommune, distrikt Midt A.
Vinduespolering omfatter polering af facadeglas og internt glas i de omfattede institutioner.
Som option på delaftalen udbydes vinduespolering på 3 institutioner.



2)

CPV-glossaret (common procurement vocabulary)


90911000


3)

Mængde eller omfang

Vinduespolering på:
Børnehuset Labyrinten, Ravnsborgvej 14, 4600 Køge
Røverborgen SFO 2, Ravnsborgevej 12, 4600 Køge
Søndre SFO, Rasmussensvej 23, 4600 Køge
Søndre skole ( inkl. Noget SFO ), Rasmussensvej 23, 4600 Køge
Børnehuset Valmuen, Egøjevej 72, 4600 Køge
Støttecenteret etteren, Ellemarksvej 1, 4600 Køge
Ellemarks skolen, Gymnasievej 10-20, 4600 Køge
Oasen, Gymnasievej 10-20, 4600 Køge
Spidsen, Parkvej 126, 4600 Køge
Boholte fritidslokaler, Boholtevej 91, 4600, Køge
Projektcenter Køgebugt afd Boholte, Boholtevej 85 A, 4600 Køge
Svalen, Boholtevej 99, 4600 Køge
Klemmen 2, Søbækvej 2, 4600 Køge
Valhalla, Søbækvej 1, 4600 Køge
Regnbuen, Lerbæktorv 5, 4600 Køge
Bakken SFO, Klemmenstrupvej 31, 4600 Køge
Bakken SFO 2, Langelandsvej 72, 4600 Køge
Hastrup skolen ( inkl. Lidt SFO ), Langelandsvej 70, 4600 Køge
Tumlehuset, Gymnasievej 24, 4600 Køge
Køge handicap idrætsforening, Gymnasievej 10, 4600 Køge
Arbejdsskade foreningen, Boholtevej 89, 4600 Køge
Ellebækskolen, Gymnasievej 8, 4600 Køge
Tandreguleringsklinikken, Boholtevej 89, 4600 Køge
Ellebækskolen 2, Gymnasievej 22, 4600 Køge
Børnehuset Solstrålen, Gymnasievej 28, 4600 Køge
Køge rådgivning- og behandling, Egøjevej 34, 4600 Køge
Værestedet ved kajen, Toldbodvej 11, 4600 Køge
tandklinikken Ellemarks skolen, Gymnasievej 10 - 20, 4600 Køge
Sandmarksbo, Sandmarsbo 2, 4600 Køge
Lerbæk Torv Ældrecenter, Lerbæktorv 42, 4600 Køge
Som option hertil udbydes vinduespolering på:
Blåbærparkens Børnehus Afd BH. Blåbærvej 6, 4600 Køge
Tapperiet Sdr. Badevej 2, 4600 Køge
Blåbærparkens Børnehus Afd VU, Blåbærvej 8, 4600 Køge.



4)

Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse

Påbegyndelse 1.1.2016. Færdiggørelse 31.12.2018



5)

Yderligere oplysninger om delaftaler

Delaftale nr.: 5 Betegnelse: Syd - Vinduespolering

1)

Kort beskrivelse

Vinduespolering på 14 institutioner i Køge Kommune, distrikt Syd.
Vinduespolering omfatter polering af facadeglas og internt glas i de omfattede institutioner.
Som option på delaftalen udbydes vinduespolering på 3 institutioner.



2)

CPV-glossaret (common procurement vocabulary)


90911000


3)

Mængde eller omfang

Vinduespolering på:
Alkestrupskole, Byvej 31-33, 4682 Tureby
Alkereden, Byvej 33, 4682 Tureby
Alkestrup Fritidscenter, Byvejen 33, 4682 Tureby
Holmebæk skolen, Pogebanken 9, 4681 Herfølge
Holmebækkens børnehus, Pogebanken 3, 4681 Herfølge
Præsteskovgård, Pogebanken 16, 4681 Herfølge
Solsikken Børnehus, Mellemmarksvej 13, 4681 Herfølge
Uroksen, Mellemmarksvej 11, 4681 Herfølge
Kirkepladsens SFO, Kirkepladsen 2, 4681, Herfølge
Herfølge skole, Billesborgvej 1, 4681 Herfølge
Cykelmotionsklubben CC 95, Vordingborgvej 124 C, 4681 Herfølge
Herfølge bibliotek, Billesborgvej 1B, 4681 Herfølge
Køge specialskole afd. Holmehus, Pogebanken 7, 4681 Herfølge
Plejehjem Tingstedet, Vedskyllevej 1A, 4681 Herfølge
Som option hertil udbydes vinduespolering på:
Torpgårdens Børnehus Afd BH, Østertorp 67, 4681 Køge
Torpgårdens Børnehus Afd VU, Østertorp 68, 4681 Herfølge
Troldehøjen, Tessebøllevej 1 A, 4681 Herfølge.



4)

Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse

Påbegyndelse 1.1.2016. Færdiggørelse 31.12.2018



5)

Yderligere oplysninger om delaftaler

Delaftale nr.: 6 Betegnelse: Vest - Vinduespolering

1)

Kort beskrivelse

Vinduespolering på 30 institutioner i Køge Kommune, distrikt Vest.
Vinduespolering omfatter polering af facadeglas og internt glas i de omfattede institutioner.
Som option på delaftalen udbydes vinduespolering på 7 institutioner.



2)

CPV-glossaret (common procurement vocabulary)


90911000


3)

Mængde eller omfang

Vinduespolering på:
Lellinge skole, Overdrevsvejen 2, 4600 Køge
Natur- og miljøskolen, Åshøjvej 35, 4600 Køge
Vestergården, Gemsevej 25, Ejby, 4623 Lille Skensved
Dueslaget, Duehusvej 1, 4632 Bjæverskov
Skovboskolen og SFO, Halvejen 2, 4632 Bjæverskov
Vemmedrup børnehave, Ahornvej 1 B, 4632 Bjæverskov
Ejby medborgerhus, Gemsevej 19, Ejby, 4623 Lille Skensved
Gørslev skole kultur og fritidshus, Lundegårdsvej 2, 4100 Ringsted
Gørslev Børnehus, Lundegårdsvej 2, 4100 Ringsted
Vemmedrupskole inkl. Hall, Vindegårdsvej 1, 4632 Bjæverskov
Vemmedrupskolen - SFO, Vindegårdsvej 1, 4632 Bjæverskov
Vemmedrupskolen - Dagplejen, Vindegårdsvej 1, 4632 Bjæverskov
Borup bibliotek, Parkvej 2, 4140 Borup
Borup kulturhus, Møllevej 2, 4140 Borup
Møllehøj, Parkvej 13 - 15, 4140 Borup
Borup skole, Hovedgaden 39, 4140 Borup
Borup skole - SFO, Hovedgaden 39, 4140 Borup
Børnehuset Perlen, Parkvej 8, 4140 Borup
Børnehuset Guldminen, Ejbovej 2, 4632 Bjæverskov
Heldagsskolen i Slimminge, Slimmingevej 94, 4100 Ringsted
Fogedgården, Fogedvej 4, 4623 Lille Skensved
Ejby skole, Skovvang 6, 4623 Ll. Skensved
Ejby skole - SFO, Skovvang 6, 4623 Ll. Skensved
Familierådgivningen, Degnegyden 7, 4623 Ll. Skensved
Lellinge SFO, Byledet 16, Lellinge, 4600 Køge
Aktivitetshuset Borup, Møllevej 11, 4140 Borup
Gørslev skole - SFO 0, Lundegårdsvej 4, 4600 Køge
Borup Ældrecenter, Møllevej 4B, 4140 Borup
Bjæverskov Ældrecenter, Bjæverskovhuse 34, 4632 Bjæverskov
Ejby Ældrecenter, Kastaniehuse 41, Ejby, 4623 Ll. Skensved
Som option hertil udbydes vinduespolering på:
Elmehuset Afd. Møllevej, Møllevej 6, 4140 Borup
Olympens, Hovedgaden 65, 4140 Borup
Sct. Georgs Gården Børnehave, Rønnevej 21, 4140 Borup
Gemsevejens Børnehus, Gemsevej 23, Ejby, 4623 Ll. Skensved
Skovsneglen, Markledet 20, Lellinge, 4600 Køge
Elmehuset, Elmevej 1, 4140 Borup
Elmehuset Afd. Elmevej 3, Elmevej 3, 4140 Borup.



4)

Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse

Påbegyndelse 1.1.2016. Færdiggørelse 31.12.2018



5)

Yderligere oplysninger om delaftaler

Delaftale nr.: 7 Betegnelse: Midt B - Vinduespolering

1)

Kort beskrivelse

Vinduespolering på 50 institutioner i Køge Kommune, distrikt Midt B.
Vinduespolering omfatter polering af facadeglas og internt glas i de omfattede institutioner.



2)

CPV-glossaret (common procurement vocabulary)


90911000


3)

Mængde eller omfang

Køge Rådhus, Torvet 1, 4600 Køge
Frændehus, Skt. Gertrudsstræde 30, 4600 Køge
Køge Bibliotek, Kirkestrædet 18, 4600 Køge
Køge Byhistoriske Arkiv, Vestergade 26, 4600 Køge
Sct. Nikolai skole, Kirkestræde 28, 4600 Køge
Køge musikskole, Ved Stadion 1, 4600 Køge
Mælkebøtten, Frihedsvej 12, 4600 Køge
Køge stadion krickethuset, Ved Stadion 8, 4600 Køge
Køge stadion atletikhuset, Ved Stadion 8, 4600 Køge
Entreprenør Teknik Køge, Høgevej 9, 4600 Køge
Fuglevængets børnehus afd. Børnehaven, Fuglesangsstien 12, 4600 Køge
Fuglevængets børnehus afd. vuggestuen, Fuglesangsstien 12, 4600 Køge
Redningsberedskabet, Tigervej 8, 4600 Køge
Tigerbo, Tigervej 20, 4600 Køge
Strandgården, Tangmosevej 1, 4600 Køge
Strandgården, Tangmosevej 1, 4600 Køge
Børnehuset Spiren, Søndre Centervej 112, 4600 Køge
Støttecenteret huset, Ølbycenter 77b, 4600 Køge
Ølby bibliotek, Ølby Center 53, 4600 Køge
Moseengens børnehus, Karlemosevej 46, 4600 Køge
Rishøjens stadion, Lyngvej 12 B, 4600 Køge
Center for dansk og intergration, Tigervej 39, 4600 Køge
Områdeledere for dagtilbud, Rebslagergade 3, 1 sal, 4600 Køge
Asgård skole, Norsvej 2, 4600 Køge
Aktivitetscenteret den gule dør, Sygehusvej 25 B, 4600 Køge
Strandpromenaden, Strandpromenaden 3 - 5, 4600 Køge
Idrætsbørnehaven, Ved Stadion 2 A, 4600 Køge
Teaterbygningen, Bag Haverne 1, 4600 Køge
Projektcenter Køgebugt afd. Værftvej, Værftsvej 9, 4600 Køge
Asgård børnehus, Norsvej 6, 4600 Køge
Personaleafdelingen, Jernbanegade 7, 1-2 sal, 4600 Køge
Gl. IT afdeling, Torvet 9, 4600 Køge
Pensionistboligerne - Allegade, Allegade 2a, 2b, 4c, 4d., 4600 Køge
Pensionistboligerne - Fændediget, Fændediget 4, 4600 Køge
Pensionistboligerne - Nørre boulevard, Nørre boulevard 107-109-111, 4600 Køge
Pensionistboligerne - Nørregade, Nørregade 41a, 41b, 41c, 4600 Køge
Pensionistboligerne- Pedersvej, Pedersvej 100 - 104, 4600 Køge
Pensionistboligerne - Dyrlundsvej, Dyrlundsvej 11, 4600 Køge
Pensionistboligerne - Aciccevej, Aciccevej 1,3,7,9,11,13,15,17,19,21,23,25., 4600 Køge
Pensionistboligerne - Slagterivej, Slagterivej 12-28, 4600 Køge
Trapper UUV, Ølby Centeret 51, 4600 Køge
Offentlige toiletter, Nørregade Torvet 1, 4600 Køge
Jobcenteret Sdr. Molevej 4, Søndre Molevej 4, 4600 Køge
Asgård skole tandklinik, Norsvej 2, 4600 Køge
Toiletterne Søndre badevej, Søndre Badevej 1, 4600 Køge
Møllebo Ældrecenter, Nørre boulevard 101, 4600 Køge
Lyngbo Ølbycenteret 86, 4600 Køge
Ølby Ældrecenter 64, Ølbycenteret 64, 4600 Køge
Lynghøj Ølbycenteret 77B, 4600 Køge
Nørremarken Ældreboliger, Ølbyvej 50, 4600 Køge.



4)

Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse

Påbegyndelse 1.1.2016. Færdiggørelse 31.12.2018



5)

Yderligere oplysninger om delaftaler

Delaftale nr.: 8 Betegnelse: Nord - Vinduespolering

1)

Kort beskrivelse

Vinduespolering på 14 institutioner i Køge Kommune, distrikt Nord.
Vinduespolering omfatter polering af facadeglas og internt glas i de omfattede institutioner.



2)

CPV-glossaret (common procurement vocabulary)


90911000


3)

Mængde eller omfang

Vinduespolering på:
Kirstinedalsskolen, Skolevej 1, 4600 Køge
Kirstinedal skolen SFO, Skolevej 1, 4600 Køge
Bag skorstenen - SFO, Skolevej 3, 4600 Køge
Basen - SFO, Rishøjvej 5, 4600 Køge
Rishøjens børnehus, Rishøjvej 1B, 4600 Køge
Spilloppen, Nylandsvej 117, 4600 Køge
Lejerbo vuggestue, Nylandsvej 115, 4600 Køge
Højelse skole, Baunebjergvej 1 A, 4623 Ll. Skensved
Højelse SFO , Baunebjergvej 1 A, 4623 Ll. Skensved
Ølsemagle børnegård, Rishøjvej 3, 4600 Køge
Legestuen Rishøj, Rishøjvej 7, 4600 Køge
ITC Køge Værkstedsvej 5, 4600 Køge
Højelse sognearkiv, Baunebjergvej 16, 4623 Ll. Skensved
KFUM Ølsemagle, Skolevej 5, 4600 Køge.



4)

Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse

Påbegyndelse 1.1.2016. Færdiggørelse 31.12.2018



5)

Yderligere oplysninger om delaftaler


Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger


III.1)

Kontraktbetingelser


III.1.1)

Sikkerhedsstillelse og garantier, som forlanges:


III.1.2)

De vigtigste finansierings- og betalingsvilkår og/eller henvisning til relevante bestemmelser herom:

Fakturering af rengøringsservice sker med en 1/12 del af det årlige vederlag. Fakturering af rengøringsservice skal ske ultimo i den måned hvor ydelsen leveres med en betalingsfrist på 30 kalenderdage. Sidste rettidige betalingsdag er således fakturadato plus 30 kalenderdage under forudsætning af leverandørens fremsendelse af korrekt og fyldestgørende elektronisk faktura.
Fakturering af vinduespolering sker med en 1/12 del af det årlige vederlag. Fakturering af vinduespoleringsservice skal ske ultimo måneden med en betalingsfrist på 30 kalenderdage. Sidste rettidige betalingsdag er således fakturadato plus 30 kalenderdage under forudsætning af leverandørens fremsendelse af korrekt og fyldestgørende elektronisk faktura.
Fakturering skal ske til ordregiver under overholdelse af lov om offentlige betalinger mv. (lovbekendtgørelse nr. 798 af 28.6.2007 om offentlige betalinger mv. med senere ændringer) og de regler, der er udstedt eller udstedes med hjemmel i loven, herunder bekendtgørelse nr. 354 af 26.3.2010 om information i og transport af OIOUBL elektronisk regning til brug for elektronisk afregning med offentlige myndigheder.
Forrentning ved forsinket betaling sker i henhold til LBK nr. 459 af 13.5.2014 »Bekendtgørelse af lov om renter og andre forhold ved forsinket betaling (renteloven)«.



III.1.3)

Retlig form, som kræves af den sammenslutning af økonomiske aktører, ordren tildeles:

Ingen krav til retlig form, men ved en sammenslutning af økonomiske aktører (fx et konsortium) skal disse hæfte solidarisk, og der skal udpeges en fælles befuldmægtiget, der er ansvarlig for kontakten til ordregiver.
Ved brug af underleverandør skal omfang specificeres i tilbuddet. Hovedleverandøren vil have det fulde ansvar overfor ordregiveren. Dersom et konsortium får tildelt aftalen, skal hvert medlem af konsortiet afgive skriftlig erklæring om solidarisk hæftelse og ansvar for aftalen.



III.1.4)

Andre særlige vilkår

Der gælder særlige vilkår for opfyldelse af kontrakten: ja
Beskrivelse af de særlige vilkår: A) Leverandøren skal i forbindelse med udførelse af opgaver under denne kontrakt efterleve ILO-konvention nr. 94 om arbejdsklausuler i offentlige kontrakter. Leverandøren er forpligtet til at sikre (herunder også hos eventuelle underleverandører) medarbejdere løn (herunder særlige ydelser), arbejdstid og andre arbejdsvilkår, som ikke er mindre gunstige end dem, der i henhold til en gældende kollektiv overenskomst, voldgiftskendelse, nationale love eller administrative forskrifter gælder for arbejde af samme art inden for vedkommende fag eller industri på den egn, hvor arbejdet udføres.
b) Leverandøren skal være villig til at indgå kontraktvilkår vedr. sociale klausuler, herunder evt. vedrørende klausul om praktikaftaler (relevante klausuler vil fremgå af udbudsmaterialet).
c) Specifikke kontraktbestemmelser, der har til formål at beskytte miljøet og arbejdsmiljøet under kontraktens gennemførelse, vil fremgå af udbudsmaterialet.
d) Leverandøren skal på forlangende kunne forevise tilfredsstillende/ren straffeattest på personalet.
e) Det vil være leverandørens ansvar at indhente og være i besiddelse af samtykkeerklæring fra hver enkelt medarbejder på denne kontrakt om, at leverandøren må indhente og udlevere personaleoplysninger (udskrift fra E-indkomstsystemet, gyldig opholds- og arbejdstilladelse) til ordregiver.
f) I henhold til Børneattestloven (LOV nr. 520 af 21.6.2005) skal leverandøren eller dennes underleverandører indhente og være i besiddelse af børneattest på fast tilknyttet personale, der som led i udførelsen af deres opgaver kan have direkte kontakt med børn under 15 år.



III.2)

Betingelser for deltagelse


III.2.1)

De økonomiske aktørers personlige forhold, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregister

Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: Oplysninger/erklæringer i henhold til nedenstående skal indtastes/vedhæftes under relevant punkt i CTM systemet (se også pkt. VI.3)):
— Erklæring om, at den økonomiske aktør ikke befinder sig i forhold som fremgår af EU s Udbudsdirektiv artikel 45, stk. 1 og stk. 2 litra a), b), c), e) og f) i BEK nr. 712 af 15.6.2011, som implementerer Europa-Parlamentets og Rådets direktiv nr. 2004/18/EF af 31.3.2004.
— Erklæring om, hvorvidt den ansøgende virksomhed har ubetalt forfalden gæld til det offentlige i henhold til Bekendtgørelse af lov om begrænsning af skyldneres muligheder for at deltage i offentlige udbudsforretninger og om ændring af visse andre love, LBK nr. 336 af 13.5.1997.
— Tro og love-erklæringsskema (omfattende begge ovenstående forhold) vedhæftet i CTM systemet under »Se dokumenter« kan anvendes.
— En serviceattest fra Erhvervsstyrelsen indeholdende samme oplysninger som ovenstående erklæringer kan anvendes ligesom en serviceattest fra en tilsvarende udenlandsk myndighed indeholdende samme oplysninger kan anvendes.

Ved sammenslutning af økonomiske aktører (fx et konsortium) skal erklæringer/dokumentationer vedhæftes for hver af de deltagende økonomiske aktørere i sammenslutningen. Der skal samtidig vedhæftes en konsortieaftale eller andet tilsvarende dokument, der dokumenterer konsortiets sammensætning og solidariske hæftelse. Eksempel på konsortieaftale kan findes på Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens hjemmeside på http://www.kfst.dk/~/media/KFST/Publikationer/Dansk/2014/20140617%20Vejledning%20i%20konsortiedannelse.pdf


III.2.2)

Økonomisk og finansiel kapacitet

Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: Oplysninger/dokumentationer i henhold til nedenstående skal indtastes/vedhæftes under relevant punkt i CTM systemet (se også pkt. VI.3)):
A. Oplysninger om den økonomiske aktørs samlede omsætning og egenkapital i seneste disponible regnskabsår skal indtastes af ansøger. Dokumentation for de indtastede regnskabsoplysninger i form af underskrevet erklæring/årsregnskab fra registreret eller statsautoriseret revisor indeholdende de relevante regnskabsoplysninger skal vedhæftes ansøgningen.
Såfremt økonomiske aktør baserer sig på andre enheders økonomiske formåen (f.eks. virksomheder i samme koncern) skal den økonomiske aktør godtgøre, at den økonomiske aktør kan råde over de nødvendige økonomiske ressourcer. Den økonomiske aktør, som ønsker at basere sig på andre enheders økonomiske formåen skal — foruden dokumentation for egen økonomisk formåen — fremlægge (a) dokumentation for, at den/de pågældende enheder har afgivet et juridisk bindende tilsagn om at ville stille økonomiske ressourcer til rådighed for den økonomiske aktør til brug for udførelsen af den udbudte opgave og (b) dokumentation for regnskabsoplysningerne i form af underskrevet erklæring fra registreret eller statsautoriseret revisor for den/de på gældende enheder.
Bemærk: Hvis den økonomiske aktør af en gyldig grund ikke er i stand til at fremlægge den af den ordregivende myndighed krævede dokumentation, kan han godtgøre sin økonomiske og finansielle formåen ved ethvert andet dokument, som den ordregivende myndighed finder egnet, jf. Udbudsdirektivets artikel 47, stk. 5.
Oplysningerne skal afgives på tro og love og ordregiver forbeholder sig ret til at efterprøve rigtigheden af dem.
Ved sammenslutning af økonomiske aktører (fx et konsortium) skal dokumentation for regnskabsoplysningerne vedhæftes for hver af de deltagende økonomiske aktørere i sammenslutningen.
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves: Mindstekravene til den ansøgende virksomheds økonomiske og finansielle kapacitet differentieres i forhold til hvilke delaftaler, der ansøges om prækvalifikation på.
Der gælder følgende mindstekrav omsætning og egenkapital i seneste afsluttede regnskabsår:
Delaftale nr. 1 — midt A — rengøringsservice:
Mindstekrav til omsætning: Minimum 15 000 000 DKK (eller tilsvarende i anden valuta)
Mindstekrav til egenkapital: Minimum 1 000 000 DKK (eller tilsvarende i anden valuta)
Delaftale nr. 2 — syd — rengøringsservice:
Mindstekrav til omsætning: Minimum 10 000 000 DKK (eller tilsvarende i anden valuta)
Mindstekrav til egenkapital: Minimum 500 000 DKK (eller tilsvarende i anden valuta)
Delaftale nr. 3 — vest — rengøringsservice:
Mindstekrav til omsætning: Minimum 20 000 000 DKK (eller tilsvarende i anden valuta)
Mindstekrav til egenkapital: Minimum 1 500 000 DKK (eller tilsvarende i anden valuta)
Delaftale nr. 4-8 — vinduespolering (samlet for alle 5 delaftaler):
Mindstekrav til omsætning: Minimum 1 000 000 DKK (eller tilsvarende i anden valuta)
Mindstekrav til egenkapital: Minimum 50 000 DKK (eller tilsvarende i anden valuta).
Hvis der ansøges om prækvalifikation på mere end en delaftale summeres mindstekravene for de respektive delaftaler. Hvis der for eksempel ansøges om prækvalifikation på delaftale 1: Midt A — rengøringsservice og delaftale 3: Vest rengøringsservice og delaftale 4-8: Vinduespolering er mindstekravene til omsætning i (15 000 0000 + 20 000 000 + 1 000 000) 36 000 000 og mindstekravene til egenkapital i (1 000 000 + 1 500 000 + 50 000) 2 550 000 DKK.



III.2.3)

Teknisk kapacitet

Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt:
Oplysninger i henhold til nedenstående skal indtastes under relevant punkt i CTM systemet (se også pkt. VI.3)) — bemærk at eventuelle vedhæftede dokumenter under dette punkt ikke tages i betragtning:
B. Referenceliste over de betydeligste lignende tjenesteydelser indenfor rengøringsservice (maksimalt 5 referencer), der er udført i løbet af de sidste 3 år. Referencelisten skal indeholde kundenavne, tidspunkter (kontraktstart — kontraktophør, alternativt igangværende), opgavebeskrivelse (fx rengøringsservice og/eller vinduespolering, institutionstyper) samt rengøringsarealer/bygningsarealer.
Oplysningerne skal afgives på tro- og love og ordregiver forbeholder sig ret til at efterprøve rigtigheden af dem.
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:
Ad. B:
Der skal være minimum 2 lignende referencer.



III.2.4)

Oplysning om reserverede kontrakter


III.3)

Specifikke vilkår for tjenesteydelseskontrakter


III.3.1)

Oplysninger om en bestemt profession

Udførelse af tjenesteydelsen er forbeholdt en bestemt profession: nej



III.3.2)

Medarbejdere, der skal udføre tjenesteydelsen

Juridiske personer bør anføre navne på og faglige kvalifikationer for de medarbejdere, der skal udføre tjenesteydelsen: nej



Del IV: Procedure


IV.1)

Type procedure


IV.1.1)

Type procedure

Begrænset



IV.1.2)

Grænse for, hvor mange økonomiske aktører der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage

Forventet antal økonomiske aktører: 6
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal kandidater: Der prækvalificeres 6 tilbudsgivere pr. delaftale.
Såfremt der er flere egnede økonomiske aktører end det planlagte antal, vil der blive foretaget en begrænsning blandt de egnede økonomiske aktører på grundlag af følgende yderligere objektive mindstekriterier:
— referencer.



IV.1.3)

Reduktion af antallet af økonomiske aktører under forhandlingerne eller dialogen


IV.2)

Tildelingskriterier


IV.2.1)

Tildelingskriterier

Det økonomisk mest fordelagtige bud vurderet på grundlag af de kriterier, der er anført i specifikationerne, i opfordringen til at afgive bud eller til at forhandle eller i det beskrivende dokument



IV.2.2)

Oplysninger om elektronisk auktion

Der vil blive anvendt elektronisk auktion:: nej



IV.3)

Administrative oplysninger


IV.3.1)

Sagsnummer hos den ordregivende myndighed:


IV.3.2)

Har der været tidligere offentliggørelse(r) om samme kontrakt?

nej



IV.3.3)

Vilkår for adgang til specifikationer og yderligere dokumenter eller beskrivende dokumenter

Skal der betales for dokumenterne?: nej



IV.3.4)

Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse

15.1.2015 - 14:00



IV.3.5)

Dato for afsendelse til udvalgte kandidater af opfordringer til at afgive bud eller at deltage

18.2.2015



IV.3.6)

Sprog, der må benyttes ved afgivelse af bud eller ansøgninger om deltagelse

dansk.
Andet: Dokumentationer til ansøgningen accepteres på engelsk og tysk.



IV.3.7)

Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud


IV.3.8)

Åbning af bud


Del VI: Supplerende oplysninger


VI.1)

Oplysninger om gentagelse

Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej



VI.2)

Oplysninger om EU-midler

Kontrakten vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej



VI.3)

Yderligere oplysninger


Dette udbud gennemføres elektronisk via Dansk Servicerådgivnings portal for elektronisk tilbudsafgivelse i EUS — Complete Tender Management (CTM systemet) på https://www.eu-supply.com/dsr.asp Den ansøgende virksomhed skal selv tilmelde sig udbuddet via dette link og ansøge om prækvalifikation til udbuddet via CTM systemet.
Den ansøgende virksomhed skal selv holde sig orienteret om prækvalifikationen i CTM systemet, hvor spørgsmål/svar i forbindelse med prækvalifikationen offentliggøres.
Hver ansøger kan alene indgive én ansøgning om prækvalifikation.
Kun ansøgning og dokumentationer fremsendt via udbuddets side i CTM systemet vil komme i betragtning til prækvalifikation.

Såfremt din virksomhed ikke allerede er registreret i CTM systemet, skal dette gøres via hjemmesiden www.eu-supply.com/dsr.asp Når du er logget på CTM systemet, skal du gå klikke på linket »Offentliggjorte udbud« og finde det konkrete udbud, åbne det og trykke på knappen »Accepter«. Når udbuddet er valgt, skal du besvare en række spørgsmål inden ovenstående »frist for modtagelse af ansøgning om deltagelse« for at kunne fremsende ansøgning om prækvalifikation.
Såfremt ansøgning om prækvalifikation fremsendes af sammenslutning af økonomiske aktører, skal de udbedte oplysninger/dokumentationer fremsendes for hver deltager.
Ansøgers og tilbudsgiveres omkostninger i forbindelse med prækvalifikation og afgivelse af tilbud er ordregiver uvedkommende.


VI.4)

Klageprocedurer


VI.4.1)

Organ med ansvar for klageprocedurerne


Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
2100 København Ø
DANMARK
Mailadresse: klfu@erst.dk
Telefon: +45 35291000
Internetadresse: http://www.klfu.dk
Fax: +45 33307799


VI.4.2)

Indgivelse af klager


Præcise oplysninger om klagefrist(er): I henhold til lov om håndhævelse af udbudsreglerne m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage:
Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen.
I andre situationer skal klage over udbud være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 45 dage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen.
3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 3, stk. 1. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1).


VI.4.3)

Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om indgivelse af klager


Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
DANMARK
Mailadresse: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk
Fax: +45 41715100


VI.5)

Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:

16.12.2014

Send til en kollega

0.047