23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2014/S 245-431054
Offentliggjort
19.12.2014
Udbudstype
Begrænset udbud

Anmodning om deltagelse

Til
30.01.2015 Kl. 14:00

Addresse
Domea
Oldenburg Alle 3
Att: Jan Storgaard
2630 Taastrup
Mail: jst@domea.dk

Udbyder

BoligKorsør

Vindere

(19.07.2016)
Hansson & Knudsen
Cikorievej 5
5220 Odense

Boligkorsør afd. 7 Gennemførelse af helhedsplan


BoligKorsør

Bygge- og anlægsarbejder
Direktiv 2004/18/EF

Del I: Ordregivende myndighed


I.1)

Navn, adresser og kontaktpunkt(er)


BoligKorsør
Caspar Brands Plads 3A
Kontaktpunkt(er): Domea, Oldenburg Alle 3, 2630 Taastrup
Att: Jan Storgaard
4220 Korsør
DANMARK
Telefon: +45 51970337
Mailadresse: jst@domea.dk

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse for den ordregivende myndighed: www.boligkorsoer.dk

Yderligere oplysninger fås her: White Arkitekter
Vestre Kaj 2
Kontaktpunkt(er): White arkitekter A/S
Att: Gert Lindenskov
4700 Næstved
DANMARK
Telefon: +45 33324491
Mailadresse: gert.lindenskov@white.dk
Internetadresse: http://www.white.dk

Specifikationer og yderligere dokumenter (herunder dokumenter vedrørende den konkurrenceprægede dialog og et dynamisk indkøbssystem) fås her: White Arkitekter
Vestre Kaj 2
4700 Næstved
DANMARK

Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til: Domea
Oldenburg Alle 3
Kontaktpunkt(er): Domea
Att: Jan Storgaard
2630 Taastrup
DANMARK
Telefon: +45 51970337
Mailadresse: jst@domea.dk
Internetadresse: http://www.domea.dk


I.2)

Type ordregivende myndighed

Andet: Alment boligselskab



I.3)

Hovedaktivitet

Boliger og offentlige faciliteter



I.4)

Kontrakt indgås på andre ordregivende myndigheders vegne

Den ordregivende myndighed indkøber på andre ordregivende myndigheders vegne: nej



Del II: Kontraktens genstand


II.1)

Beskrivelse


II.1.1)

Den ordregivende myndigheds betegnelse for kontrakten:

Boligkorsør afd. 7 Gennemførelse af helhedsplan Prækvalifikation, hovedentreprise.



II.1.2)

Kontrakttype og leverings- eller udførelsessted for bygge/anlægsarbejdet, varerne eller tjenesteydelserne

Bygge- og anlægsarbejder
Hovedleverings- eller hovedudførelsessted for bygge- eller anlægsarbejde, varer eller tjenesteydelser: 4220 Korsør, Danmark.
NUTS-kode



II.1.3)

Oplysninger om offentlig kontrakt, rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem


II.1.4)

Oplysninger om rammeaftale


II.1.5)

Kort beskrivelse af kontrakten eller indkøbet/indkøbene

BoligKorsør — Realisering af helhedsplan afd. 07
Prækvalifikation — hovedentreprise
Opgaven omfatter realisering af helhedsplan for BoligKorsør afd. 07. Bebyggelsen i afd. 07 består i dag af ca 186 boliger, der reduceres til 165 boliger, fordelt på 7 blokke, alle i 3 etager. Ombygningen/renoveringen omfatter bla. reducering af boliger ved nedtagning af 11/2 opgang, samt ombygning af eksisterende boliger, hvor der etableres niveaufri adgang med elevator. Derudover sammenlægges 17 boliger til 12 større boliger. I en blok etableres der tagboliger i to etager hvor det eksisterende tagrum indrages til tre eksisterende boliger på 2. sal. I 6 blokke udføres der lodrette boligsammenlægninger så 21 boliger bliver til 14 større boliger.
På samtlige blokke udskiftes tagbeklædningen med nye bølgeplader som eksisterende.
Samtlige eksisterende ydervægge efterisoleres udvendigt og der monteres ny teglydervæg uden på den eksisterende.
På altan siden af blokkene lukkes de eksisterende altaner og der monteres nye udkragede beton altaner.
Indvendigt i samtlige boliger etableres der nyt decentralt ventilationsanlæg. Der udføres ny vand, varme og afløbs installation. Eksisterende stofledninger udskiftes til nye kabler i samtlige boliger.
Den eksisterende bebyggelse er i dag på 13 635 m² og udvides til 15 729 m²
BoligKorsør udbyder opgaven i hovedentreprise i begrænset udbud i henhold til EU udbudsdirektivet. Udbuddet sker bl.a. på baggrund af et hovedprojekt.
Ombygningsopgaven skal gennemføres i perioden ultimo maj 2015 — medio januar 2017.
BoligKorsør opfordrer hermed interesserede entreprenører til at søge prækvalifikation til udførelse af opgaven.
I hovedentreprisen indgår følgende delarbejder:
1.0000 Byggesagsbeskrivelsen
1.1000 Byggeplads, etablering og drift
1.2000 Nedrivningarbejdet
1.3000 Jordarbejdet
1.4000 Betonarbejdet
1.5000 Murerarbejdet
1.6000 Stålarbejdet
1.7000 Tømrer- og snedkerarbejdet
1.8000 Malerarbejdet
1.9000 Tagdækningsarbejdet
1.10000 Inventararbejdet
1.11000 Vvs-arbejdet
1.12000 Ventilationsarbejdet
1.13000 El-arbejdet
1.14000 Teknisk isolering arbejdet
1.15000 Anlægsarbejdet
Renoveringen gennemføres med støtte fra Landsbyggefonden. Der foreligger skema A godkendelse med en godkendt entreprisesum på 74 900 000 DKK ekskl. moms.
Efter afholdt licitation forventes skema B godkendesle i både Slagelse kommune og i Landsbyggefonden.
Finansieringen gennemføres med optagelse af støttede og ustøttede lån.



II.1.6)

CPV-glossaret (common procurement vocabulary)


45210000


II.1.7)

Oplysninger om WTO-aftalen om offentlige indkøb

Dette udbud er omfattet af WTO-aftalen om offentlige indkøb: nej



II.1.8)

Delaftaler

Kontrakten er opdelt i delaftaler: nej



II.1.9)

Oplysninger om alternative tilbud

Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej



II.2)

Kontraktens mængde eller omfang


II.2.1)

Samlet mængde eller omfang:

Anslået værdi eksklusive moms: 74 950 000 DKK



II.2.2)

Oplysninger om optioner

Optioner: nej



II.2.3)

Oplysninger om forlængelse

Denne kontrakt kan forlænges: nej



II.3)

Kontraktens varighed eller frist for dens opfyldelse

Varighed i måneder: 24 (fra tildeling af kontrakten)



Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger


III.1)

Kontraktbetingelser


III.1.1)

Sikkerhedsstillelse og garantier, som forlanges:

Entreprenørfirmaer som bliver prækvalificeret skal aflevere erklæring på, at der i givet fald kan stilles garanti.
Entreprenørfirma som tildeles ordre skal ved kontraktunderskrivelse stille garanti på 15 % af entreprisesum ekskl. moms, jf AB 92 §6.
Bygherre stiller ikke garanti.



III.1.2)

De vigtigste finansierings- og betalingsvilkår og/eller henvisning til relevante bestemmelser herom:

Finansierings- og betalingsvilkår vil fremgå af udbudsamterialet.



III.1.3)

Retlig form, som kræves af den sammenslutning af økonomiske aktører, ordren tildeles:

Såfremt ansøger er et konsortium, joint venture eller en anden form for forpligtende samarbejde om tilbudsgivningen, skal samtlige deltagere i det pågældende konsortium, joint venturre eller forpligtende samarbejde oplyses i ansøgningen, og alle deltagere skal afgive de oplysninger, der er specificeret i pkt. III.2.1) og pkt. III.2.2) og overholde de deri anførte krav.
Det skal anføres, hvem der optræder som repræsentant for parterne i samarbejdet og som med bindende virkning kan indgå aftaler på vegne af parterne.
Derudover skal det pågældende konsortium, joint venture eller forpligtende samarbejde under et overholde kravene i pkt. III.2.3).



III.1.4)

Andre særlige vilkår

Der gælder særlige vilkår for opfyldelse af kontrakten: nej



III.2)

Betingelser for deltagelse


III.2.1)

De økonomiske aktørers personlige forhold, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregister

Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: Entreprenør skal dokumentere:
a) Tro og love-erklæring om, at ansøger ikke har ubetalt forfalden gæld til det offentlige på over 100 000 DKK jf. lovbekendtgørelse nr. 336 af 13.5.1997 om begrænsning af skyldneres muligheder for at deltage i offentlige udbudsforretninger.
b) Tro og love-erklæring i.h.t. bekendtgørelse nr. 712 af 15.6.2011, §§ 10 og 11, hvoraf det fremgår, at ansøgeren ikke befinder sig i de i direktiv 2004/18/EF (udbudsdirektivet) artikel 45 anførte udelukkelsessituationer.



III.2.2)

Økonomisk og finansiel kapacitet

Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: C) Firmanavn, adresse og CVR-nr., telefonnummer samt e-mailadresse og telefonnummer på en kontaktperson.
d) Firmapræsentation med oplysninger om generelle kompetencer, selskabsform, ejerforhold og evt. tilhørsforhold til andre virksomheder.
e) Erklæring med entreprenørvirksomhedens økonomiske nøgletal for de seneste 3 regn-skabsår omfattende:
— ansøgers samlede omsætning
— resultat før skat
— egenkapital
— soliditetsgrad.
Erklæringen skal være attesteret af en revisor. Såfremt ansøger har eksisteret i under 3 år, skal der vedlægges oplysninger for de afsluttede regnskabsår, der er tilgængelige. Hvis regnskabsåret er afsluttet mere end 6 måneder før tidspunktet for seneste ansøgningsfrist, skal der endvidere medsendes erklæring om, hvorvidt der siden seneste godkendte årsrapport er indtrådt væsentlige ændringer i selskabets økonomi, herunder balance og egenkapital. Erklæringen gives af virksomhedens administrerende direktør eller økonomichef under strafansvar efter Straffelovens § 163. Erklæringen udstedes til dette udbud og skal derfor være dateret efter datoen for udbuddets offentliggørelse. Erklæringen skal udtale sig om ansøgers økonomiske situation i perioden fra senest godkendte regnskabsår og indtil erklæringen udstedes.
f) Dokumentation for relevant erhvervsansvarsforsikring.
Såfremt der er tale om konsortium skal ovennævnte oplysninger leveres for hvert enkelt deltagende firma.
Der gøres opmærksom på, at der i kontrakten vil indgå sociale klausuler.



III.2.3)

Teknisk kapacitet

Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt:
G) Entreprenøren skal aflevere nøgletal om overholdelse af tidsfrister, mangler, arbejdsulykker og kundetilfredshed for tidligere gennemførte entrepriseopgaver inden for de seneste 3 år efter reglerne om nøgletal. Hvis entreprenøren har fået beregnet nøgletal for mindst tre tidligere gennemførte entrepriseopgaver inden for de seneste 3 år, skal entreprenøren tillige aflevere supplerende oplysninger efter reglerne herunder bl.a. vægtet gennemsnit for hvert af de nævnte nøgletal samt oplysning om helt eller delvist afbrudte evalueringssager (dvs. en "karakterbog"). Hvis entreprenøren ikke er i besiddelse af nøgletal beregnet efter bekendtgørelsens definitioner, skal entreprenøren aflevere tilsvarende oplysninger til brug for udvælgelsen. Tilsvarende oplysninger er oplysninger om tidligere præstationer inden for de seneste 3 år, der dokumenterer, at entreprenøren kan leve op til de stillede krav og ønskede kvalifikationer. Oplysningerne skal være attesteret af en uvildig tredjepart.
h) Hovedentreprenørens dokumentation fra de betydeligste referencer af lignende bygge-opgaver udført i perioden 2010-2014, opført i fag- eller hovedentreprise i størrelsesorden som nærværende projekt med oplysning om kontraktsum, periode for udførelse af entreprisen samt kundeoplysninger.
i) Erklæring om ansøgers årlige gennemsnitlige antal beskæftigede og antallet af ledere i 2012, 2013 og 2014.
j) Beskrivelse af firmaets generelle kompetancer
k) Beskrivelse af firmaets generelle håndtering af fejl og mangler samt håndtering af aflevering
l) Firmaets generelle håndtering af miljø- og sikkerhedsforhold.
Såfremt der er tale om konsortium skal ovennævnte oplysninger leveres samlet for konsortiet.
For punkterne j-l skal beskrivelser være kortfattede og overskuelige med diagrammer el. lign.
Der gøres opmærksom på, at aftalen vil blive indgået på dansk, samt at det er et krav, at arbejdssproget i forhold til ordregiver, myndigheder og andre samarbejdspartnere er dansk.
Der gøres opmærksom på, at der i kontrakten vil indgå sociale klausuler.

Det ønskede materiale fremsendes i mappe i 1 eksemplar samt 1 pdf fil på USB eller DVd, eller fremsendes digitalt medf fil til jst@domea.dk
Entreprenørfirmaer kan fremsende 1 stk. prækvalifikationsmateriale gældende for både Boligkorsør afd. 7 og boligkorsør afd. 12, med tydelig angivelse af hvilken afdeling der søges prækvalifikation.


III.2.4)

Oplysning om reserverede kontrakter


III.3)

Specifikke vilkår for tjenesteydelseskontrakter


III.3.1)

Oplysninger om en bestemt profession


III.3.2)

Medarbejdere, der skal udføre tjenesteydelsen


Del IV: Procedure


IV.1)

Type procedure


IV.1.1)

Type procedure

Begrænset



IV.1.2)

Grænse for, hvor mange økonomiske aktører der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage

Forventet antal økonomiske aktører: 4
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal kandidater: Jf. krav til materiale i pkt. III.2.1)-III.2.3).



IV.1.3)

Reduktion af antallet af økonomiske aktører under forhandlingerne eller dialogen


IV.2)

Tildelingskriterier


IV.2.1)

Tildelingskriterier

Det økonomisk mest fordelagtige bud vurderet på grundlag af de kriterier, der er anført i specifikationerne, i opfordringen til at afgive bud eller til at forhandle eller i det beskrivende dokument



IV.2.2)

Oplysninger om elektronisk auktion

Der vil blive anvendt elektronisk auktion:: nej



IV.3)

Administrative oplysninger


IV.3.1)

Sagsnummer hos den ordregivende myndighed:


IV.3.2)

Har der været tidligere offentliggørelse(r) om samme kontrakt?

nej



IV.3.3)

Vilkår for adgang til specifikationer og yderligere dokumenter eller beskrivende dokumenter

Skal der betales for dokumenterne?: nej



IV.3.4)

Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse

30.1.2015 - 14:00



IV.3.5)

Dato for afsendelse til udvalgte kandidater af opfordringer til at afgive bud eller at deltage

16.2.2015



IV.3.6)

Sprog, der må benyttes ved afgivelse af bud eller ansøgninger om deltagelse

dansk.

Andet: Prækvalifikationsmappe ønskes tilsendt i 1 mappe samt en samlet udgave pdf- format eller fremsendes pr. mail til jst@domea.dk


IV.3.7)

Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud


IV.3.8)

Åbning af bud


Del VI: Supplerende oplysninger


VI.1)

Oplysninger om gentagelse

Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej



VI.2)

Oplysninger om EU-midler

Kontrakten vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej



VI.3)

Yderligere oplysninger

Udbudsmaterialet vil indeholde krav om sociale klausuler iht. retningslinier fra Boligselskabernes Landsforening.
Samme materiale kan være gældende for anmodning om prækvalifikation til både boligkorsør afd. 7 og 12 med tydelig angivelse af hvilken afdeling der søges prækvalifikation til.
Der kan ikke søges prækvailifikation til begge afdelinger. Hvis ikke der i materialet er angivet specifik hvilken afdeling træffer bygherre afgørelse om prækvalifikation til den ene eller anden afdeling.



VI.4)

Klageprocedurer


VI.4.1)

Organ med ansvar for klageprocedurerne


Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
2100 København Ø
DANMARK
Mailadresse: klfu@erst.dk
Telefon: +45 35291095
Internetadresse: http://www.klfu.dk


VI.4.2)

Indgivelse af klager

Præcise oplysninger om klagefrist(er): En klage over ikke at være blevet prækvalificeret skal være modtaget i klagenævnet inden 20 dage fra dagen efter ordregiverens underretning om, hvem der er blevet prækvalificeret.



VI.4.3)

Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om indgivelse af klager


Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
DANMARK
Mailadresse: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000


VI.5)

Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:

17.12.2014

Send til en kollega

0.031