23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2015/S 057-098447
Offentliggjort
21.03.2015
Udbudstype
Begrænset udbud

Udbyder

Odense Boligselskab afd. 17 co. H. Skjøde Knudsen A/S

Vindere

Jord, kloak og belægninger

(15.07.2015)
Refsvinde Entreprenør ApS
Kirkevej 3
5853 Ørbæk

Opdateringer

Rettelse
(31.03.2015)

I stedet for:

III.2.2) Økonomisk og finansiel kapacitet:

6) Revideret og godkendt årsregnskab for de seneste 3 regnskabsår. Alternativt en revisorattesteret erklæring med oplysning om ansøgers økonomiske nøgletal for de seneste 3 regnskabsår omfattende omsætning, resultat efter skat, balance og egenkapital. Virksomheder, der ikke har eksisteret i 3 regnskabsår, skal vedlægge aflagt (e) regnskab(er). Har virksomheden ikke aflagt årsregnskab, skal virksomheden sandsynliggøre sin økonomiske og finansielle kapacitet på anden vis.

III.2.3) Teknisk kapacitet:

—.

—.

—.

—.

—.

—.

Læses:

III.2.2) Økonomisk og finansiel kapacitet:

6) Revisorattesteret erklæring med oplysning om ansøgers økonomiske nøgletal for de seneste 3 regnskabsår omfattende omsætning, resultat efter skat, balance og egenkapital. Virksomheder, der ikke har eksisteret i 3 regnskabsår, skal vedlægge revisorattesterede nøgletal for de afsluttede regnskabsår, der er tilgængelige. Har virksomheden ikke aflagt årsregnskab, skal virksomheden sandsynliggøre sin økonomiske og finansielle kapacitet på anden vis.

7) Såfremt ansøgerens seneste regnskabsår er udløbet mere end 6 måneder før prækvalifikationsfristen, skal ansøgningen vedlægges en erklæring om, i hvilket omfang der er sket væsentlige ændringer i ansøgers økonomiske forhold efter regnskabsårets udløb. Erklæringen gives af bank, revisor, virksomhedens administrerende direktør eller økonomichef under strafansvar efter Straffelovens § 163.

III.2.3) Teknisk kapacitet:

8) Beskrivelse af ansøgers referencer for løsning af renoveringsopgaver og lignende opgaver. Beskrivelsen bør angive opgavens størrelse (entreprisesum + areal), fokusområde, beskrivelse af ansøgers egne ydelser, udførselsperiode (dato og år), bygherre samt opførelsessted. Referencerne skal være afsluttet inden for de seneste 5 år. Der må maksimalt afleveres 5 referencer pr. ansøger/konsortium. Vedlægges der mere end 5 referencer vil alene de første 5 angivne referencer bliver tillagt vægt ved vurderingen af prækvalifikationsansøgningen.

9) Virksomheder, der er momsregistrerede i Danmark, skal aflevere nøgletal (maksimalt 3 faktablade)/karakterbog for tidligere udførte byggeopgaver, jf. § 7 i bekendtgørelse nr. 675 af 18.7.2010 om nøgletal for alment byggeri mv. Hvis ansøger ikke er i besiddelse af nøgletal, beregnet efter bekendtgørelsens definitioner, eller ansøger ikke er momsregistreret i Danmark, skal ansøger aflevere tilsvarende oplysninger til brug for udvælgelsen, jf. bekendtgørelsens § 7, stk. 5. Tilsvarende oplysninger skal være være attesteret af en uvildig tredjemand. Bygherren betragtes i den forbindelse ikke som en uvildig tredjemand.

Tilsvarende oplysninger omfatter oplysninger om tidligere præstationer inden for de seneste 3 år, herunder

A) udtalelser fra kunder vedrørende 1) tidsfrister, 2) mangler og 3) kundetilfredshed

B) ansøgers opgørelse af arbejdsulykker. Yderligere information og vejledning om nøgletal kan findes på www.ebst.dk I det omfang ansøgningen ikke er vedlagt nøgletal eller tilsvarende, vil ansøgningen ikke blive betragtet som ukonditionsmæssig, men manglende oplysninger kan have indflydelse på vurderingen af ansøgers egnethed og udvælgelsen af tilbudsgivere.

I.1) Navn, adresser og kontaktpunkt(er):

Odense Boligselskab afd. 17 co. H. Skjøde Knudsen, Overgade 20, H. Skjøde Knudsen A/S, Att: Michael Hedeager, 5492 Vissenbjerg, DK. Telefon: +45 63471706. Mailadresse: mh@skjode.dk. Internetadresse(r): www.osfb.dk

Opdatering
(18.05.2015)

I stedet for:

VI.3) Yderligere oplysninger:

—.

—.

—.

—.

—.

Læses:

VI.3) Yderligere oplysninger:

Odense Boligselskab afd. 17 ved H. Skjøde Knudsen A/S annullerer herved udbuddet på følgende delaftaler:

— Delaftale 2: Betonarbejder

— Delaftale 3: Murerarbejder (indvendige arbejder).

De pågældende delaftaler er således nu vurderet at kunne udføres under delydelsesreglen i henhold til udbudsdirektivets artikel 9, stk. 5, litra a), hvorfor Odense Boligselskab afd. 17 ved H. Skjøde Knudsen A/S ikke ønsker at fortsætte udbuddet heraf.

Kontrakterne vil således ikke blive genudbudt.

Rettelse
(11.07.2015)

I stedet for:

VI.3)

Yderligere oplysninger:

—.

—.

—.

Læses:

VI.3)

Yderligere oplysninger:

Odense Boligselskab, Afd. 17 ved H. Skjøde Knudsen A/S annullerer herved udbuddet på delaftale 7: Vinduer (alu).

Der skal således ikke anvendes alu vinduer til udførelsen af byggeriet, hvorfor udbuddet ikke længere er relevant.

Kontrakterne vil derfor ikke blive genudbudt.

Opførelse af 119 almennyttige ungdomsboliger i eksisterende bygninger på Odense Off. Slagtehuse


Odense Boligselskab afd. 17 co. H. Skjøde Knudsen A/S

Danmark-Vissenbjerg: Bygge- og anlægsarbejder

2015/S 057-098447

Udbudsbekendtgørelse

Bygge- og anlægsarbejder

Direktiv 2004/18/EF

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn, adresser og kontaktpunkt(er)

Odense Boligselskab afd. 17 co. H. Skjøde Knudsen A/S
Overgade 20
Allan A. Kronborg
5492 Vissenbjerg
DANMARK
+45 64471719

+45 66111661

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse for den ordregivende myndighed: http://www.osfb.dk

Yderligere oplysninger fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)

Specifikationer og yderligere dokumenter (herunder dokumenter vedrørende den konkurrenceprægede dialog og et dynamisk indkøbssystem) fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)

Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til: H. Skjøde Knudsen A/S
Overgade 20
5492 Vissenbjerg
DANMARK

http://www.skjode.dk

I.2) Type ordregivende myndighed

Andet: Almennyttig boligforening

I.3) Hovedaktivitet

Boliger og offentlige faciliteter

I.4) Kontrakt indgås på andre ordregivende myndigheders vegne

Den ordregivende myndighed indkøber på andre ordregivende myndigheders vegne: nej

Del II: Kontraktens genstand

II.1) Beskrivelse
II.1.1) Den ordregivende myndigheds betegnelse for kontrakten:

Opførelse af 119 almennyttige ungdomsboliger i eksisterende bygninger på Odense Off. Slagtehuse.

II.1.2) Kontrakttype og leverings- eller udførelsessted for bygge/anlægsarbejdet, varerne eller tjenesteydelserne

Bygge- og anlægsarbejder

Udførelse

Hovedleverings- eller hovedudførelsessted for bygge- eller anlægsarbejde, varer eller tjenesteydelser: Grønløkkevej 36, 5000 Odense C.

NUTS-kode DK031

II.1.3) Oplysninger om offentlig kontrakt, rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem

Bekendtgørelsen vedrører en offentlig kontrakt

II.1.4) Oplysninger om rammeaftale
II.1.5) Kort beskrivelse af kontrakten eller indkøbet/indkøbene

Odense Boligselskab har indgået aftale med H. Skjøde Knudsen A/S om køb af del nr. 3 af matr. nr. 1 qa Vestermarken, Odense Jorder inklusive opførelse af et nøglefærdigt byggeri bestående af indretning af almennyttige ungdomsboliger i et ca. 5 950 m² stort areal i den eksisterende bevaringsværdige hovedbygning og overdækkede boliggade. Aftalen er bekendtgjort i EU-tidende den 26. februar 2015, EUT 2015/S 040-068014.

Der skal indrettes i alt 119 almennyttige ungdomsboliger fordelt på 4 forskellige typer.

Det er et vilkår i henhold til disse aftaler, at H. Skjøde Knudsen A/S som udbudsfuldmægtig for Odense Boligselskab foretager udbuddet af bygge- og anlægsarbejderne forbundet med opførelsen af det nøglefærdige ungdomsboligbyggeri i henhold til udbudsdirektivet (2004/18EF).

I forbindelse med ovennævnte byggeri udbydes derfor følgende stor- og fagentrepriser:

1) jord, kloak og belægninger

2) betonarbejder

3) murerarbejde (indvendige arbejder)

4) indvendig aptering tømrer/snedker

5) loftisoleringer

6) vinduer og døre (træ/alu)

7) vinduer (alu)

8) trægulve

9) tagdækning - banevarer

10) smedearbejder

11) smedearbejder - trapper

12) inventar

13) malerentreprise

14) VVS-entreprise

15) ventilationsentreprise

16) el-entreprise

17) hårde hvidevarer

18) udstyr vaskeri.

Entrepriserne forventes udført i perioden 1.7.2015 til 1.7.2016. Mindre forskydning i opstarts- og færdiggørelsestidspunktet kan dog forekomme.

II.1.6) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

45000000, 45200000, 45211341

II.1.7) Oplysninger om WTO-aftalen om offentlige indkøb

Dette udbud er omfattet af WTO-aftalen om offentlige indkøb: nej

II.1.8) Delaftaler

Kontrakten er opdelt i delaftaler: ja

Der kan afgives bud på en eller flere delaftaler

II.1.9) Oplysninger om alternative tilbud

Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej

II.2) Kontraktens mængde eller omfang
II.2.1) Samlet mængde eller omfang:

48 000 000 DKK.

II.2.2) Oplysninger om optioner

Optioner: ja

Beskrivelse af disse optioner: Udbuddet kan indeholde mindre optioner i form af tilvalgs- og fravalgsydelser.

II.2.3) Oplysninger om forlængelse

Denne kontrakt kan forlænges: nej

II.3) Kontraktens varighed eller frist for dens opfyldelse

Påbegyndelse 1.7.2015. Færdiggørelse 1.7.2016

Oplysninger om delaftaler

Delaftale nr.: 1Betegnelse: Jord, kloak og belægninger

1) Kort beskrivelse

Entreprisen omfatter kloakarbejder, jordarbejder, belægningsarbejder, gartnerarbejde.

2) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

45000000, 45200000, 45211341, 45236000, 45232440

3) Mængde eller omfang
4) Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse

Påbegyndelse 1.7.2015. Færdiggørelse 1.7.2016

5) Yderligere oplysninger om delaftaler

Delaftale nr.: 2Betegnelse: Betonarbejder

1) Kort beskrivelse

Entreprisen omfatter rand og punktfundamenter, terrændæk niveaufri adgange og grubber.

2) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

45000000, 45200000, 45211341, 45262300, 42113110

3) Mængde eller omfang
4) Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse

Påbegyndelse 1.7.2015. Færdiggørelse 1.7.2016

5) Yderligere oplysninger om delaftaler

Delaftale nr.: 3Betegnelse: Murerarbejde (indvendige arbejder)

1) Kort beskrivelse

Entreprisen omfatter støbning af beondæk incl. svalehaleplader, afretningslag, nye indvendige murhuller, tilmuring af gamle indvendige murhuller, reparation af lofter i boliggade, efterreparation af indvendigt murværk.

2) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

45000000, 45200000, 45211341, 45262300, 45262320, 45262500

3) Mængde eller omfang
4) Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse

Påbegyndelse 1.7.2015. Færdiggørelse 1.7.2016

5) Yderligere oplysninger om delaftaler

Delaftale nr.: 4Betegnelse: Indvendig aptering tømrer/snedker

1) Kort beskrivelse

Entreprisen omfatter lette etagedæk, lette skillevægge, forsatsvægge, lofter/loftkonstruktioner, indvendige snedkerarbejder, hemse, trapper, depoter, samt levering og montering af indvendige døre inkl. besætninger og låse.

2) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

45000000, 45200000, 45211341, 45421152, 44112310, 45421146, 45421000, 44233000, 45421131, 44221200

3) Mængde eller omfang
4) Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse

Påbegyndelse 1.7.2015. Færdiggørelse 1.7.2016

5) Yderligere oplysninger om delaftaler

Delaftale nr.: 5Betegnelse: Loftisoleringer

1) Kort beskrivelse

Entreprisen omfatter isoleringer af loftrum/tagrum.

2) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

45000000, 45200000, 45211341, 45320000

3) Mængde eller omfang
4) Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse

Påbegyndelse 1.7.2015. Færdiggørelse 1.7.2016

5) Yderligere oplysninger om delaftaler

Delaftale nr.: 6Betegnelse: Vinduer og døre (træ/alu)

1) Kort beskrivelse

Entreprisen omfatter levering af træ/alu vinduer og døre.

2) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

45000000, 45200000, 45211341, 44221100, 44221200

3) Mængde eller omfang
4) Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse

Påbegyndelse 1.7.2015. Færdiggørelse 1.7.2016

5) Yderligere oplysninger om delaftaler

Delaftale nr.: 7Betegnelse: Vinduer (alu)

1) Kort beskrivelse

Entreprisen omfatter levering og montering af aluminiumsvinduer.

2) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

45000000, 45200000, 45211341, 45421132, 44221100

3) Mængde eller omfang
4) Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse

Påbegyndelse 1.7.2015. Færdiggørelse 1.7.2016

5) Yderligere oplysninger om delaftaler

Delaftale nr.: 8Betegnelse: Trægulve

1) Kort beskrivelse

Entreprisen omfatter levering og montering af trægulve.

2) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

45000000, 45200000, 45211341, 45432110, 45432113

3) Mængde eller omfang
4) Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse

Påbegyndelse 1.7.2015. Færdiggørelse 1.7.2016

5) Yderligere oplysninger om delaftaler

Delaftale nr.: 9Betegnelse: Tagdækning - banevarer

1) Kort beskrivelse

Entreprisen omfatter tagpapdækning, murkroneafslutninger og ovenlys.

2) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

45000000, 45200000, 45211341, 45261210, 44115400

3) Mængde eller omfang
4) Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse

Påbegyndelse 1.7.2015. Færdiggørelse 1.7.2016

5) Yderligere oplysninger om delaftaler

Delaftale nr.: 10Betegnelse: Smedearbejder

1) Kort beskrivelse

Entreprisen omfatter levering og montering af konstruktionsstål.

2) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

45000000, 45200000, 45211341, 45223210

3) Mængde eller omfang
4) Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse

Påbegyndelse 1.7.2015. Færdiggørelse 1.7.2016

5) Yderligere oplysninger om delaftaler

Delaftale nr.: 11Betegnelse: Smedearbejder — trapper

1) Kort beskrivelse

Enterprisen omfatter levering og montering af trapper og reposer.

2) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

45000000, 45200000, 45211341, 44233000

3) Mængde eller omfang
4) Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse

Påbegyndelse 1.7.2015. Færdiggørelse 1.7.2016

5) Yderligere oplysninger om delaftaler

Delaftale nr.: 12Betegnelse: Inventar

1) Kort beskrivelse

Entreprisen omfatter levering og montering af køkken- og badinventar.

2) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

45000000, 45200000, 45211341, 45421151, 39141400, 44410000

3) Mængde eller omfang
4) Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse

Påbegyndelse 1.7.2015. Færdiggørelse 1.7.2016

5) Yderligere oplysninger om delaftaler

Delaftale nr.: 13Betegnelse: Malerentreprise

1) Kort beskrivelse

Entreprisen omfatter indvendige og udvendige malearbejder samt slutrengøring.

2) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

45000000, 45200000, 45211341, 45442100, 45450000

3) Mængde eller omfang
4) Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse

Påbegyndelse 1.7.2015. Færdiggørelse 1.7.2016

5) Yderligere oplysninger om delaftaler

Delaftale nr.: 14Betegnelse: VVS-entreprise

1) Kort beskrivelse

Entreprisen omfatter afløb og sanitet, vandinstallationer og varmeinstallationer.

2) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

45000000, 45200000, 45211341, 45332300, 45332200, 45331100, 39370000

3) Mængde eller omfang
4) Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse

Påbegyndelse 1.7.2015. Færdiggørelse 1.7.2016

5) Yderligere oplysninger om delaftaler

Delaftale nr.: 15Betegnelse: Ventilationsentreprise

1) Kort beskrivelse

Entreprisen omfatter ventilationsanlæg centralt og decentralt, emhætter, teknisk isolering af ventilationsrør samt CTS anlæg.

2) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

45000000, 45200000, 45211341, 45331200, 45331210, 39714000

3) Mængde eller omfang
4) Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse

Påbegyndelse 1.7.2015. Færdiggørelse 1.7.2016

5) Yderligere oplysninger om delaftaler

Delaftale nr.: 16Betegnelse: El-entreprise

1) Kort beskrivelse

Entreprisen omfatter stærkstrømsinstallationer, svagstrømsinstallationer, tilslutning af hårde hvidevarer, nød- og panikbelysning, ABA, ABV, panikbelysning.

2) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

45000000, 45200000, 45211341, 45315300, 45317000, 45316000, 31518210

3) Mængde eller omfang
4) Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse

Påbegyndelse 1.7.2015. Færdiggørelse 1.7.2016

5) Yderligere oplysninger om delaftaler

Delaftale nr.: 17Betegnelse: Hårde hvidevarer

1) Kort beskrivelse

Entreprisen omfatter levering og tilslutning af ovn og kogeplader, køle/fryseskabe.

2) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

45000000, 45200000, 45211341, 39711360, 39711420, 39711100, 45311200

3) Mængde eller omfang
4) Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse

Påbegyndelse 1.7.2015. Færdiggørelse 1.7.2016

5) Yderligere oplysninger om delaftaler

Delaftale nr.: 18Betegnelse: Udstyr vaskeri

1) Kort beskrivelse

Entreprisen omfatter levering og tilslutning af industrivaskemaskiner og industritørretumblere.

2) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

45000000, 45200000, 45211341, 42716120, 42716200, 51543400

3) Mængde eller omfang
4) Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse

Påbegyndelse 1.7.2015. Færdiggørelse 1.7.2016

5) Yderligere oplysninger om delaftaler

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Kontraktbetingelser
III.1.1) Sikkerhedsstillelse og garantier, som forlanges:

Der skal stilles sikkerhed i henhold til AB92 § 6 med de præciseringer, der fremgår af udbudsmaterialet.

III.1.2) De vigtigste finansierings- og betalingsvilkår og/eller henvisning til relevante bestemmelser herom:

Betaling i henhold til AB92 § 22. De nærmere vilkår fremgår af udbudsmaterialet.

III.1.3) Retlig form, som kræves af den sammenslutning af økonomiske aktører, ordren tildeles:

Såfremt tilbuddet afgives af en sammenslutning af virksomheder (konsortium), skal deltagerne påtage sig solidarisk ansvar samt udpege en befuldmægtig, som ordregiver med bindende virkning for sammenslutningen kan indgå aftale med.

III.1.4) Andre særlige vilkår

Der gælder særlige vilkår for opfyldelse af kontrakten: ja

Beskrivelse af de særlige vilkår: Udbudsmaterialet vil indeholde et krav om anvendelse af arbejdsklausuler, jf. ILO konvention nr. 94 om brug af arbejdsklausuler i offentlige kontrakter og cirkulære nr. 9471 af 30.6.2014.

III.2) Betingelser for deltagelse
III.2.1) De økonomiske aktørers personlige forhold, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregister

Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: 1) Firmanavn, adresse, CVR-nr., tlf. nr. og e-mail adresse samt kontaktperson for ansøgningen.

2) Tro og love-erklæring i henhold til implementeringsbekendtgørelsen (bekendtgørelse nr. 712 af 15.6.2011 §§ 10-11), hvoraf fremgår, at ansøgeren ikke befinder sig i de i direktivet af 2004/18/EF (udbudsdirektivet) art. 45, stk. 1 og stk. 2, litra a, b, c, e og f anførte udelukkelsesgrunde.

3) Tro og love-erklærling vedrørende ubetalt gæld til det offentlige i henhold til lovbekendtgørelse nr. 336 af 13.5.1997.

4) Såfremt ansøgning indleveres af et konsortium, skal ansøgningen indeholde en erklæring om direkte ubegrænset solidarisk hæftelse mellem alle deltagerne i konsortiet samt bemyndigelse til en deltager i konsortiet til ubegrænset at kunne forpligtige de øvrige medlemmer af konsortiet ved sin underskrift. De i punkt III.2.1) til punkt III.2.3) krævede oplysninger skal desuden vedlægges for samtlige konsortiedeltageres vedkommende. Vedlægges de pågældende oplysninger ikke — eller ikke fuldt ud — for en konsortiedeltagers vedkommende, vil ansøgningen ikke blive betragtet som ukonditionsmæssig, men den manglende vedlæggelse af oplysningerne kan have indflydelse på prækvalifikationsvurderingen.

5) I det omfang at ansøgeren ønsker, at der skal lægges vægt på underentreprenørers økomomiske eller tekniske kapacitet ved prækvalifikationsvurderingen, skal ansøgningen vedlægges erklæring om, at underentreprenøren stiller sin økonomiske eller tekniske kompetencer til rådighed for ansøgeren i forbindelse med entreprisens udførelse.

Ansøgningen skal desuden vedlægges de i udbudsbekendtgørelsens punkt III.2.1) (personlige forhold), punkt III.2.2) (økonomisk kapacitet) og punkt III.2.3) (teknisk kapacitet) krævede oplysninger for sådan underentreprenørers vedkommende. Vedlægges de pågældende oplysninger ikke — eller ikke fuldt ud — for en underentreprenørs vedkommende, vil ansøgningen ikke blive betragtet som ukonditionsmæssig, men den manglende vedlæggelse af oplysninger kan have indflydelse på prækvalifikationsvurderingen.

III.2.2) Økonomisk og finansiel kapacitet

Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: 6) Revideret og godkendt årsregnskab for de seneste 3 regnskabsår. Alternativt en revisorattesteret erklæring med oplysning om ansøgers økonomiske nøgletal for de seneste 3 regnskabsår omfattende omsætning, resultat efter skat, balance og egenkapital. Virksomheder, der ikke har eksisteret i 3 regnskabsår, skal vedlægge aflagt (e) regnskab(er). Har virksomheden ikke aflagt årsregnskab, skal virksomheden sandsynliggøre sin økonomiske og finansielle kapacitet på anden vis.

III.2.3) Teknisk kapacitet

Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt:

7) Beskrivelse af ansøgers referencer for løsning af renoveringsopgaver og lignende opgaver. Beskrivelsen bør angive opgavens størrelse (entreprisesum), fokusområde, beskrivelse af ansøgers egne ydelser samt udførselsperiode (dato).

8) Virksomheder, der er momsregistrerede i Danmark, skal aflevere nøgletal (maksimalt 3 faktablade)/karakterbog for tidligere udførte byggeopgaver, jf. § 7 i bekendtgørelse nr. 675 af 18.6.2010 om nøgletal for alment byggeri mv. Hvis ansøger ikke er i besiddelse af nøgletal, beregnet efter bekendtgørelsens definitioner, eller ansøger ikke er momsregistreret i Danmark, skal ansøger aflevere tilsvarende oplysinger til brug for udvælgelsen, jf. bekendtgørelsens § 7, stk. 5. Tilsvarende oplysninger skal være være attesteret af en uvildig tredjemand. Bygherren betragtes i den forbindelse ikke som en uvildig tredjemand. Tilsvarende oplysninger omfatter oplysninger om tidligere præstationer inden for de seneste 3 år, herunder

A) udtalelser fra kunder vedrørende 1) tidsfrister, 2) mangler og 3) kundetilfredshed.

B) ansøgers opgørelse af arbejdsulykker.

Yderligere information og vejledning om nøgletal kan findes på www.ebst.dk I det omfang ansøgningen ikke er vedlagt nøgletal eller tilsvarende, vil ansøgningen ikke blive betragtet som ukonditionsmæssig, men manglende oplysninger kan have indflydelse på vurderingen af ansøgers egnethed og udvælgelsen af tilbudsgivere.

III.2.4) Oplysning om reserverede kontrakter
III.3) Specifikke vilkår for tjenesteydelseskontrakter
III.3.1) Oplysninger om en bestemt profession
III.3.2) Medarbejdere, der skal udføre tjenesteydelsen

Del IV: Procedure

IV.1) Type procedure
IV.1.1) Type procedure

Begrænset

IV.1.2) Grænse for, hvor mange økonomiske aktører der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage

Forventet antal økonomiske aktører: 5

Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal kandidater: Der vil blive prækvalificeret 5 virksomheder til at afgive tilbud. Ved udvælgelsen blandt de ansøgere/virksomheder, der utvivlsomt har den tilstrækkelige økonomiske og tekniske kapacitet (formåen), vil ordregiver vælge de 5 virksomheder, der i lyset af den udbudte opgave og ønsket om optimal konkurrence har den bedste økonomi, jf. punkt III.2.2) og den bedste tekniske kapacitet, jf. punkt III.2.3) med hovedvægt på den tekniske kapacitet.

IV.1.3) Reduktion af antallet af økonomiske aktører under forhandlingerne eller dialogen
IV.2) Tildelingskriterier
IV.2.1) Tildelingskriterier

Laveste pris

IV.2.2) Oplysninger om elektronisk auktion
IV.3) Administrative oplysninger
IV.3.1) Sagsnummer hos den ordregivende myndighed:
IV.3.2) Har der været tidligere offentliggørelse(r) om samme kontrakt?

nej

IV.3.3) Vilkår for adgang til specifikationer og yderligere dokumenter eller beskrivende dokumenter
IV.3.4) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse

17.4.2015 - 12:00

IV.3.5) Dato for afsendelse til udvalgte kandidater af opfordringer til at afgive bud eller at deltage
IV.3.6) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af bud eller ansøgninger om deltagelse

dansk.

IV.3.7) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
IV.3.8) Åbning af bud

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse

Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej

VI.2) Oplysninger om EU-midler

Kontrakten vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej

VI.3) Yderligere oplysninger

Anmodning om prækvalifikation skal sendes digitalt pr. e-mail til pq@skjode.dk jf. også bilag A, pkt. III).

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne

Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
2100 København Ø
DANMARK

+45 35291000
www.klfu.dk

VI.4.2) Indgivelse af klager

Præcise oplysninger om klagefrist(er): Klager over prækvalifikationen skal indgives inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt underretning til ansøgerne. Klager over udbud skal indgives inden 45 dage efter, at ordregiver har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om at ordregiver har indgået kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor udbudsbekendtgørelsen er blevet offentliggjort. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i stand-still perioden. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen. Klagen skal vedlægges et klagegebyr på 20 000 DKK.

VI.4.3) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om indgivelse af klager

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
DANMARK

+45 41715000
www.kfst.dk
+45 41715100

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:

17.3.2015

Send til en kollega

0.096