23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2015/S 060-105281
Offentliggjort
26.03.2015
Udbudstype
Begrænset udbud

Bestilling af materiale

Addresse
Byggeweb, identifikationsnummer TN359415

Anmodning om deltagelse

Til
22.04.2015 Kl. 14:00

Addresse
Byggeweb, identifikationsnummer TN359415

Udbyder

Middelfart Kommune, Børn- Unge og Fritidsforvaltning

Vindere

Valgt totalrådgiver

(16.11.2016)
Skala Arkitekter A/S
Horsens

Totalrådgivning i forbindelse med ombygning, renovering, energioptimering og pædagogisk opdatering af de fysiske rammer på Nørre Aaby Skole.


Middelfart Kommune, Børn- Unge og Fritidsforvaltning

 

Udbudsbekendtgørelse

Tjenesteydelser

Direktiv 2004/18/EF

Del I: Ordregivende myndighed

I.1)Navn, adresser og kontaktpunkt(er)

Middelfart Kommune Børn- Unge og Fritidsforvaltning
Anlægsvej 4
Kontaktpunkt(er): Plan og Byg
Att: Søren Yding
Ejby Middelfart
DANMARK
Telefon: +45 88885500
Mailadresse: soren.yding@middelfart.dk

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse for den ordregivende myndighed: http://www.middelfart.dk

Yderligere oplysninger fås her: Arkitektfirmaet Gorm Nielsen m.a.a.
Ydunsvej 14
Att: Gorm Nielsen
8230 Åbyhøj
DANMARK
Telefon: +45 86157378
Mailadresse: ark@gormnielsen.dk
Internetadresse: http://www.gormnielsen.dk

Specifikationer og yderligere dokumenter (herunder dokumenter vedrørende den konkurrenceprægede dialog og et dynamisk indkøbssystem) fås her: Arkitektfirmaet Gorm Nielsen m.a.a.
Ydunsvej 14
Att: Gorm Nielsen
8230 Åbyhøj
DANMARK
Telefon: +45 86157378
Mailadresse: ark@gormnielsen.dk
Internetadresse: http://www.gormnielsen.dk

Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til: Byggeweb
Ryesgade 19C
Kontaktpunkt(er): Upload prækvalifikationsmaterialet på Byggeweb (RIB) jf. pkt. VI.3)
2200 København N
DANMARK
Internetadresse: http://www.byggeweb.dk

I.2)Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.3)Hovedaktivitet
Generelle offentlige tjenester
I.4)Kontrakt indgås på andre ordregivende myndigheders vegne
Den ordregivende myndighed indkøber på andre ordregivende myndigheders vegne: nej

Del II: Kontraktens genstand

II.1)Beskrivelse
II.1.1)Den ordregivende myndigheds betegnelse for kontrakten:
Totalrådgivning i forbindelse med ombygning, renovering, energioptimering og pædagogisk opdatering af de fysiske rammer på Nørre Aaby Skole.
II.1.2)Kontrakttype og leverings- eller udførelsessted for bygge/anlægsarbejdet, varerne eller tjenesteydelserne
Tjenesteydelser
Tjenesteydelseskategori nr. 12: Arkitektvirksomhed, rådgivende ingeniørvirksomhed og integreret ingeniørvirksomhed, byplanlægning og landskabsarkitektur, hermed beslægtet teknisk-videnskabelig konsulentvirksomhed, teknisk prøvning og analyse

NUTS-kode DK031

II.1.3)Oplysninger om offentlig kontrakt, rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Bekendtgørelsen vedrører en offentlig kontrakt
II.1.4)Oplysninger om rammeaftale
II.1.5)Kort beskrivelse af kontrakten eller indkøbet/indkøbene
Totalrådgivning i forbindelse med ombygning, renovering, energioptimering og pædagogisk opdatering af de fysiske rammer på Nørre Aaby Skole. Totalrådgiverydelsen tager afsæt i et udarbejdet pædagogisk byggeprogram med bilag i form af etageplaner med angivelse af skolebygningernes principielle hoveddisponering. Endvidere tages afsæt i et byggeprogram der beskriver omfanget af renovering og genopretning af bygningens facader, tagkonstruktioner, tekniske installationer, indvendige overflader og kompletterende bygningsdele.
Det samlede budget inkl. alle omkostninger andrager 45 380 000 DKK ekskl. moms.
II.1.6)CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

71000000, 71210000, 71310000, 71311000

II.1.7)Oplysninger om WTO-aftalen om offentlige indkøb
Dette udbud er omfattet af WTO-aftalen om offentlige indkøb: ja
II.1.8)Delaftaler
Kontrakten er opdelt i delaftaler: nej
II.1.9)Oplysninger om alternative tilbud
II.2)Kontraktens mængde eller omfang
II.2.1)Samlet mængde eller omfang:
II.2.2)Oplysninger om optioner
II.2.3)Oplysninger om forlængelse
II.3)Kontraktens varighed eller frist for dens opfyldelse
Varighed i måneder: 42 (fra tildeling af kontrakten)

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1)Kontraktbetingelser
III.1.1)Sikkerhedsstillelse og garantier, som forlanges:
III.1.2)De vigtigste finansierings- og betalingsvilkår og/eller henvisning til relevante bestemmelser herom:
ABR 89.
III.1.3)Retlig form, som kræves af den sammenslutning af økonomiske aktører, ordren tildeles:
Der kræves ingen retlig form. Hvor tilbud afgives af et konsortium, bør deltagerne udpege en fælles befuldmægtiget, som Middelfart Kommune, med bindende virkning for konsortiet, kan indgå aftale med.
III.1.4)Andre særlige vilkår
Der gælder særlige vilkår for opfyldelse af kontrakten: nej
III.2)Betingelser for deltagelse
III.2.1)De økonomiske aktørers personlige forhold, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregister
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: Ansøgningen skal for alle medvirkende indeholde:
— Dokumentation for at ansøger ikke befinder sig i én af de i direktiv nr. 2004/18/EF art. 45, stk. 2, a), b), c), e) eller f) anførte udelukkelses situationer.
— Erklæring om at virksomheden ikke har ubetalt forfalden gæld over 100 000 DKK til det offentlige, jf. lovbekendtgørelse nr. 336 af 13.5.1997 om begrænsning af skyldneres muligheder for at deltage i offentlige udbudsforretninger.
Ansøgningen bør indeholde:
— Ansøger anmodes om at oplyse virksomhedens navn, adresse, selskabsform, CVR-nummer, telefonnummer og e-mailadresse.
III.2.2)Økonomisk og finansiel kapacitet
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: Ansøgningen skal indeholde:
— Oplysning om omsætning for sidste regnskabsår dokumenteret ved årsrapport eller revisorattesteret erklæring for dem som ikke oplyser deres omsætning i årsrapporten.
— Erklæring fra virksomheden, eller virksomhedens revisor om, at der ikke er sket væsentlige ændringer i virksomhedens balance og egenkapital siden seneste regnskabsår skal vedlægges.
Nøgletal skal gives for samtlige i ansøgningen medvirkende.
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves: Det er et krav, at sidste regnskabsårs omsætning ikke må være mindre end 3 000 000 DKK.
III.2.3)Teknisk kapacitet
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt:
Ansøgningen bør indeholde følgende:
— oplysning om årlige gennemsnitlige antal beskæftigede medarbejdere fordelt på relevante personalegrupper gennem de seneste 3 år.
Referencer der dokumenterer ansøgers erfaring med:
— brugerprocesser, projekteringsledelse, projektering, byggeledelse, fagtilsyn og opfølgning for skoler eller tilsvarende byggerier
— energioptimering af eksisterende bygninger.
For alle referencer bør følgende oplysninger indgå:
— projektnavn og størrelse (håndværkerudgifter og m²)
— arten af opgaver udført af ansøger
— tidspunkt
— sted for udførelse
— navnet på bestiller/ordregiver.
Oplysningerne gives for alle medvirkende i ansøgningen og relevante referencer gives for hver enkelt deltager.
Der ønskes ikke fremsendt mere end 5 referencer / 5 A4-sider for hvert deltagende firma.
De nævnte oplysninger afleveres digitalt (se pkt. VI.3)).
III.2.4)Oplysning om reserverede kontrakter
III.3)Specifikke vilkår for tjenesteydelseskontrakter
III.3.1)Oplysninger om en bestemt profession
III.3.2)Medarbejdere, der skal udføre tjenesteydelsen

Del IV: Procedure

IV.1)Type procedure
IV.1.1)Type procedure
Begrænset
IV.1.2)Grænse for, hvor mange økonomiske aktører der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
Forventet antal økonomiske aktører: 5
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal kandidater: I lyset af det udbudte projekt og ud fra en samlet objektiv helhedsvurdering af det med ansøgningenindsendte materiale, vil bestiller blandt de egnede ansøgere udvælge 5 ansøgere, der efter ordregiversopfattelse har de bedste tekniske og faglige kompetencer og skaber den bedste konkurrence om kontrakten. I vurderingen vil der specielt blive lagt vægt på ansøgernes erfaring med brugerprocesser, projekteringsledelse, projektering, byggeledelse, fagtilsyn og opfølgning på skoler og tilsvarende byggerier. Herunder erfaring med energioptimering af eksisterende bygninger. Kravene til dokumentation for ansøgernes kompetencer til opfyldelse af udvælgelseskriterierne er nærmere beskrevet i udbudsbekendtgørelsens pkt. III.2.3).
IV.1.3)Reduktion af antallet af økonomiske aktører under forhandlingerne eller dialogen
IV.2)Tildelingskriterier
IV.2.1)Tildelingskriterier
Det økonomisk mest fordelagtige bud vurderet på grundlag af de kriterier, der er anført i specifikationerne, i opfordringen til at afgive bud eller til at forhandle eller i det beskrivende dokument
IV.2.2)Oplysninger om elektronisk auktion
IV.3)Administrative oplysninger
IV.3.1)Sagsnummer hos den ordregivende myndighed:
IV.3.2)Har der været tidligere offentliggørelse(r) om samme kontrakt?

Andre forudgående offentliggørelser

Bekendtgørelsens nummer i EUT: 2014/S 222-391670 af 18.11.2014

IV.3.3)Vilkår for adgang til specifikationer og yderligere dokumenter eller beskrivende dokumenter
Skal der betales for dokumenterne?: nej
IV.3.4)Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
22.4.2015 - 14:00
IV.3.5)Dato for afsendelse til udvalgte kandidater af opfordringer til at afgive bud eller at deltage
IV.3.6)Sprog, der må benyttes ved afgivelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
dansk.
Andet: Ansøgningen om prækvalifikation og tilbud skal afleveres på dansk. Dog kan brochuremateriale, regnskabsmateriale og andet supplerende materiale, der ikke er udarbejdet specielt til brug for dette projekt, være på engelsk, svensk eller norsk.
IV.3.7)Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
IV.3.8)Åbning af bud

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1)Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2)Oplysninger om EU-midler
Kontrakten vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
VI.3)Yderligere oplysninger
Ansøgning om prækvalifikation skal fremsendes som et samlet pdf-dokument i A4 format. Enkelte filer i A3 kan accepteres.
Ansøgning om prækvalifikation skal afleveres digitalt ved anvendelse af Byggeweb, identifikationsnummer TN359415.
Hjælp til aflevering af ansøgning kan fås hos Byggeweb support tlf. +45 35245250.
VI.4)Klageprocedurer
VI.4.1)Organ med ansvar for klageprocedurerne

Klagenævnet for Udbud c/o Erhvervs- og Selskabsstyrelsen
Langelinie Allé 17
2100 København Ø
DANMARK
Telefon: +45 33307799
Internetadresse: http://www.klfu.dk

VI.4.2)Indgivelse af klager
Præcise oplysninger om klagefrist(er): Klage over ikke at være blevet prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiver har afsendt underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde til beslutningen jf. § 7 stk. 1 i lov nr. 492 af 12.5.2010 om håndhævelse af Udbudsreglerne m.v.
VI.4.3)Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om indgivelse af klager

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
DANMARK
Mailadresse: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000

VI.5)Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
23.3.2015

Send til en kollega

0.046