23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2015/S 060-105454
Offentliggjort
26.03.2015
Udbudstype
Projektkonkurrence

Anmodning om deltagelse

Til
23.04.2015 Kl. 16:00

Addresse
Udviklingsselskabet By & Havn I/S
Nordre Toldbod 7
Att: Jette Skov
1013 København K
Mailadresse: jet@byoghavn.dk

Udbyder

Udviklingsselskabet By & Havn I/S

Masterplan for Christiansholm i Københavns Havn


Udviklingsselskabet By & Havn I/S

 

Bekendtgørelse om projektkonkurrence

Denne konkurrence er omfattet af: Direktiv 2004/18/EF

Del I: Ordregivende myndighed/ordregiver

I.1)Navn, adresser og kontaktpunkt(er)

Udviklingsselskabet By & Havn I/S
Nordre Toldbod 7
Kontaktpunkt(er): Udviklingsselskabet By & Havn I/S
Att: Rita Justesen, Planlægning og Arkitektur
1013 København K
DANMARK
Telefon: +45 33769946
Mailadresse: rju@byoghavn.dk

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse for den ordregivende myndighed / ordregiveren: www.byoghavn.dk

Yderligere oplysninger fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)

Specifikationer og yderligere dokumenter (herunder dokumenter vedrørende den konkurrenceprægede dialog og et dynamisk indkøbssystem) fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)

Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)

I.2)Type ordregivende myndighed
Offentligt organ
1.3)Hovedaktivitet
Andet: Byudvikling af selskabets arealer
1.4)Kontrakt indgås på andre ordregivende myndigheders / ordregiveres vegne
Den ordregivende myndighed / ordregiveren indkøber på andre ordregivende myndigheders / ordregiveres vegne: nej

Del II: Projektkonkurrencens genstand / beskrivelse af projektet

II.1)Beskrivelse
II.1.1)Ordregiverens / den ordregivende myndigheds betegnelse for konkurrencen/projektet:
Masterplan for Christiansholm i Københavns Havn.
II.1.2)Kort beskrivelse:

Christiansholm ligger med et grundareal på ca. 29 000 m2 på en af Københavns mest attraktive placeringer: centralt i Inderhavnen — over for Nyhavn og Skuespilhuset og flankeret af Grønlandske Handels Plads og Operaen. Det er derfor med store forventninger og store ambitioner, at denne projektkonkurrence bliver udskrevet.

På grund af Christianholms fremtrædende placering er der stor offentlig interesse for øens fremtidige anvendelse samt en forventning om, at der kommer en markant offentlig funktion.
By & Havn ønsker på den baggrund, at udbygningen tager afsæt i områdets attraktive placering og i det liv, som stedets midlertidige aktiviteter har skabt.
En ny masterplan skal give med- og modspil til den mangfoldige kontekst, Inderhavnen byder på. Visionen er at udvikle et nyt bykvarter med liv og sjæl, hvor uderum og bebyggelse understøtter hinanden, og hvor de nære byrum afspejler stedets historiske kontekst. Øen skal primært huse boliger, men også udadvendt erhverv. Derudover ønskes i projektkonkurrencen forslag til indpasning af en markant offentlig funktion, der tilgodeser samspillet mellem bygning og byliv og danner rammen for en original og oplevelsesrig ny destination i København.
Projektkonkurrencen gennemføres som følger:
1. Ordregiver prækvalificerer 5-7 deltagere til at deltage i projektkonkurrencen.
2. Efter prækvalifikationen gennemføres projektkonkurrencen med de udvalgte teams.
3. Bedømmelseskomiteen udvælger 1-2 vindere af projektkonkurrencen.
4. Gennemførelse af et efterfølgende udbud med forhandling uden forudgående udbudsbekendtgørelse med deltagelse af den eller de udpegede vinder(e) af projektkonkurrencen.
Under projektkonkurrencen skal deltagerne udarbejde forslag til en masterplan for det nye bykvarter, der udgør det samlede område på Christiansholm. I forhandlingsfasen vil den eller de udpegede vinder(e) af projektkonkurrencen blive bedt om at udfolde og kvalificere udvalgte aspekter af deres forslag efter anvisning fra dommerkomiteen og By og Havn. Derefter udpeges den endelige vinder med henblik på at indgå kontrakt med By og Havn som dennes rådgiver for udviklingen af masterplanen på Christiansholm.
II.1.3)CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

71400000

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1)Kriterier for udvælgelse af deltagere:
Udvælgelsen vil ske ud fra følgende kriterier, som ansøgerteamet skal vedlægge oplysninger om:
1) En motiveret ansøgning med en samlet holdpræsentation og en beskrivelse af holdets sammensætning og organisation.
2) Oplysninger om firmanavn, adresse, CVR-nummer (eller tilsvarende), telefonnummer, mobiltelefonnummer, e-mail og kontaktperson samt selskabsform og ejerforhold. Der vedlægges beskrivelser af erfaring samt uddannelsesmæssige og faglige kvalifikationer hos centrale medarbejdere i teamet.
3) Referencer højst 5 år gamle. Referencerne skal dokumentere arbejder med bebyggelsesstrukturer med boligbebyggelser, offentligt byggeri og med byrum, med særligt fokus på bylivsmæssige aspekter. Referencer af både stor og lille skala samt opførte byområder eller ikke realiserede projekter kan indleveres.
Hver reference skal indeholde oplysninger om: a) ordregiver/bygherre, b) projektets navn, årstal og omfang og c) ansøgers ydelser i projektet.
Der må højst fremsendes i alt 12 referencer samlet for hele ansøgerteamet. Hver reference må maks. fylde tre A4-sider. Hvis ansøgerteamet indsender flere end 12 referencer, vil ordregiver kun lægge vægt på de første 12.
4) Nøgletal og egenkapital for de seneste tre regnskabsår samt antallet af ansatte fordelt på faggrupper for samme periode. Såfremt ansøgeren ikke har eksisteret i tre regnskabsår vedlægges oplysninger for den periode ansøgeren har eksisteret.

5) Tro og love-erklæring om i) ubetalt, forfalden gæld til det offentlige iht. lovbekendtgørelse nr. 336 af 13.5.1997 og ii) om at ansøgeren ikke befinder sig i en eller flere af de i Udbudsdirektivets art. 45, stk. 1 og 2 angivne udelukkelsesgrunde. Formular til brug af tro og love-erklæring kan findes på www.byoghavn.dk Tro og love-erklæringen må maksimalt være 3 mdr. gammel på udbudsbekendtgørelsens afsendelsesdato.

6) Oplysning om professionel ansvarsforsikring.
Oplysningerne skal fremsendes for samtlige firmaer i ansøgerens konkurrenceteam. Dog gælder det, at oplysninger og dokumentation jf. ovenstående pkt. 4 til 6 kun skal indsendes for teamets totalrådgiver.
Anmodning om prækvalifikation skal afleveres på dansk, dog accepteres det, at materiale jf. ovenstående pkt. 2 og 3 afleveres på engelsk.
Ansøgere, som ikke fremsender ovennævnte oplysninger, kan ikke forvente at blive taget i betragtning ved udvælgelsen af deltagere til projektkonkurrencen.
Konkurrenceudskriveren kan kræve oplysningerne dokumenteret.
Ansøgningsmaterialet skal følge ovenstående disposition.
III.2)Oplysninger om en bestemt profession
Deltagelse er forbeholdt en bestemt profession: ja
Konkurrencen henvender sig primært til arkitekter, ingeniører og landskabsarkitekter.

Del IV: Procedure

IV.1)Type konkurrence
Begrænset
Forventet antal deltagere mindste antal 5. /største antal 7
IV.2)Navne på allerede udvalgte deltagere
IV.3)Kriterier for vurdering af projekter:
Forslagene vil blive bedømt på deres evne til at imødekomme udskrivers forventninger og ambitioner om en funktionel, fleksibel, markant og bæredygtig bebyggelsesplan på et helt centralt byområde i Københavns Inderhavn.
IV.4)Administrative oplysninger
IV.4.1)Sagsnummer hos den ordregivende myndighed / ordregiveren:
IV.4.2)Vilkår for adgang til kontraktdokumenter og yderligere dokumenter
IV.4.3)Frist for modtagelse projekter og ansøgninger om deltagelse
Dato: 23.4.2015 - 16:00
IV.4.4)Dato for afsendelse til udvalgte kandidater af opfordringer til at deltage
IV.4.5)Sprog, der må benyttes i projekter eller ansøgninger om deltagelse
dansk.
IV.5)Præmieuddeling og bedømmelseskomité
IV.5.1)Oplysninger om præmie(r):
Der vil blive uddelt en eller flere præmier: nej
IV.5.2)Nærmere oplysninger om betalinger til alle deltagere
Alle konkurrencedeltagere, der afleverer et konditionsmæssigt og gennembearbejdet forslag i overensstemmelse med konkurrenceprogrammet vil modtage et vederlag på 300 000 DKK. Den eller de deltager(e), der afslutter forhandlingerne efter konkurrencen med et konditionsmæssigt tilbud modtager yderligere et vederlag på 150 000 DKK.
Hvis konkurrencen stoppes inden forhandlingerne påbegyndes eller der ikke udpeges en endelig vinder, vil der blive udbetalt en kompensation på 150 000 DKK til den eller de udpegede vinder(e) af projektkonkurrencen.
Alle beløb er ekskl. moms.
IV.5.3)Opfølgende kontrakter
En eventuel tjenesteydelseskontrakt, der tildeles på grundlag af projektkonkurrencen, vil gå til vinderen eller en af vinderne af konkurrencen: ja
IV.5.4)Bedømmelseskomitéens afgørelse
Bedømmelseskomitéens afgørelse er bindende for den ordregivende myndighed / ordregiveren: ja
IV.5.5)Navne på de udpegede medlemmer af bedømmelseskomitéen
1. Repræsentanter fra By & Havn og Københavns Kommune. Arkitektforeningen udpeger to fagdommere.

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1)Oplysninger om EU-midler
Kontrakten vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
VI.2)Yderligere oplysninger:
1) Der udsendes ikke yderligere skriftligt materiale i forbindelse med prækvalifikationen.

2) Ansøgningsmaterialet afleveres/indsendes i ét fysisk eksemplar og ét digitalt (pdf-format) på USB nøgle til følgende adresse: Udviklingsselskabet By & Havn I/S, Nordre Toldbod 7, 1013 København K, Att.: Jette Skov, E-mail: jet@byoghavn.dk Materialet bedes mærket »Ansøgning: Christiansholm — projektkonkurrence om masterplan«.

3) Den endelige vinder får til opgave at kvalificere masterplanen til et sådant niveau, at den kan danne grundlag for Københavns Kommunes udarbejdelse af lokalplan. Den endelige vinder vil i den efterfølgende planproces fungere som rådgiver for By & Havn.
4) Konkurrencen forventes udskrevet den 22. juni 2015. Afleveringsfristen forventes at være 21. september 2015. Forhandlingsfasen forventes at løbe fra november til januar 2016.
5) Arkitektforeningen medvirker som rådgiver for By & Havn igennem hele processen.
VI.3)Klageprocedurer
VI.3.1)Organ med ansvar for klageprocedurerne

Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie 17
2100 København Ø
DANMARK
Mailadresse: klfu@erst.dk
Telefon: +45 35291000
Internetadresse: www.klfu.dk

VI.3.2)Indgivelse af klager
Præcise oplysninger om klagefrist(er): Klager over prækvalifikation skal indgives inden 20 kalenderdage, regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt underretning til ansøgerne.
Klager over udbud skal indgives inden 45 kalenderdage efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes for dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klager indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i stand still perioden. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i stand still perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen.
VI.3.3)Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om indgivelse af klager

Konkurrence og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
DANMARK
Mailadresse: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk

VI.4)Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
23.3.2015

Send til en kollega

0.109