23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2015/S 060-105474
Offentliggjort
26.03.2015
Udbudstype
Udbud efter forhandling

Anmodning om deltagelse

Til
04.05.2015 Kl. 13:00

Addresse
HOFOR A/S på vegne af HOFOR Vind A/S
Ørestads Boulevard 35
Kontaktpunkt: HOFOR A/S
Att: Annette Kjeldsen
2300 København
Telefon: +45 27954637
Mailadresse: ankj@hofor.dk

Udbyder

HOFOR A/S på vegne af HOFOR Vind A/S

Levering, opstilling, idriftsættelse af landvindmøller samt drift, service og vedligeholdelse af disse vindmøller


HOFOR A/S på vegne af HOFOR Vind A/S

 

Udbudsbekendtgørelse – forsyningsvirksomhed

Bygge- og anlægsarbejder

Direktiv 2004/17/EF

Del I: Ordregiver

I.1)Navn, adresser og kontaktpunkt(er)

HOFOR A/S på vegne af HOFOR Vind A/S
Ørestads Boulevard 35
Kontaktpunkt(er): HOFOR A/S
Att: Annette Kjeldsen
2300 København
DANMARK
Telefon: +45 27954637
Mailadresse: ankj@hofor.dk

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse for ordregiveren: http://hofor.dk

Yderligere oplysninger fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)

Specifikationer og yderligere dokumenter (herunder dokumenter til et dynamisk indkøbssystem) fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)

Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)

I.2)Hovedaktivitet
Elektricitet
I.3)Kontrakt indgås på andre ordregiveres vegne

Ordregiveren indkøber på andre ordregiveres vegne: ja

HOFOR Vind A/S
A/S
Ørestads Boulevard 35
2300 København
DANMARK

 

Del II: Kontraktens genstand

II.1)Beskrivelse
II.1.1)Ordregiverens betegnelse for kontrakten:
Levering, opstilling, idriftsættelse af landvindmøller samt drift, service og vedligeholdelse af disse vindmøller.
II.1.2)Kontrakttype og leverings- eller udførelsessted for bygge/anlægsarbejdet, varerne eller tjenesteydelserne
Bygge- og anlægsarbejder
Projektering og udførelse
Hovedleverings- eller hovedudførelsessted for bygge- eller anlægsarbejde, varer eller tjenesteydelser: DK041.

NUTS-kode DK041

II.1.3)Oplysninger om offentlig kontrakt, rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Bekendtgørelsen vedrører en offentlig kontrakt
II.1.4)Oplysninger om rammeaftale
II.1.5)Kort beskrivelse af kontrakten eller indkøbet/indkøbene:
Levering, opstilling og idriftsættelse af 3 stk. landvindmøller med en maksimal højde på 107 m ved Nees Vest i Lemvig Kommune. Kontrakten vil tillige omfatte drift, service og vedligeholdelse af disse vindmøller. Levering skal finde sted senest september 2016.
II.1.6)CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

31121310

II.1.7)Oplysninger om WTO-aftalen om offentlige indkøb
Dette udbud er omfattet af WTO-aftalen om offentlige indkøb: ja
II.1.8)Oplysninger om delaftaler
Kontrakten er opdelt i delaftaler: nej
II.1.9)Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2)Kontraktens mængde eller omfang
II.2.1)Samlet mængde eller omfang:
II.2.2)Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.3)Oplysninger om forlængelse
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.3)Kontraktens varighed eller frist for dens opfyldelse

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1)Kontraktbetingelser
III.1.1)Sikkerhedsstillelse og garantier, som forlanges:
Vil fremgå af udbudsmaterialet.
III.1.2)De vigtigste finansierings- og betalingsvilkår og/eller henvisning til relevante bestemmelser herom:
Vil fremgå af udbudsmaterialet.
III.1.3)Retlig form, som kræves af den sammenslutning af økonomiske aktører, ordren tildeles:
Der stilles ingen særlige krav til sammenslutningernes retlige form, men såfremt flere byder i forening, skal der iblandt disse udpeges en ansvarlig aktør, der tegner alle ansøgere. Endvidere skal alle ansøgere hæfte solidarisk for ydelsen og opfyldelsen af kontrakten.
III.1.4)Andre særlige vilkår:
Der gælder særlige vilkår for opfyldelse af kontrakten: nej
III.2)Betingelser for deltagelse
III.2.1)De økonomiske aktørers personlige forhold, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregister
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: Såfremt anmodning fremsendes af et konsortium, skal ethvert medlem ansøge om deltagelse.
III.2.2)Økonomisk og finansiel kapacitet
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: I det omfang ansøgerens 3 seneste årsregnskaber ikke er tilgængelige på ansøgerens hjemmeside, skal ansøgeren sende disse sammen med sin ansøgning om prækvalifikation.
Mindstekrav: Der må ikke være nævneværdig risiko for, at ansøgerens eksistens ophører i aftaleperioden.
III.2.3)Teknisk kapacitet
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: Ansøgningen skal vedlægges datablade/firmareferencer for relevante leverancer/arbejder vedrørende levering af tilsvarende ydelser. Firmareferencer inden for de seneste 3 år bør dokumenteres. For at kunne vurdere firmareferencerne bedes kundens navn, udførelsesperiode samt referencens art og økonomisk omfang som minimum fremgå.
Hvis ansøgere om prækvalifikation ønsker at basere sig på underleverandørers tekniske kapacitet, må der ved ansøgningen om prækvalifikation fremlægges dokumentation herfor, f.eks. ved underleverandørers tilsagn om at stille nødvendige ressourcer til rådighed.
Det er et mindstekrav for at deltage i udbuddet, at ansøgeren har et kvalitetsledelsessystem. Hvis ansøgeren er certificeret efter ISO 9001, dokumenteres opfyldese af dette krav ved fremlæggelse af en kopi af certifikatet. Hvis ansøgeren anvender et ikke-certificeret system, skal ansøgeren:
1) Beskrive virksomhedens overordnede politik for kvalitetsledelse med oplysning om navn og stilling på den ansvarlige for virksomhedens kvalitetsledelse,
2) beskrive virksomhedens kvalitetsledelsessystem,
3) beskrive hvordan virksomheden sikrer, at systemer, procedurer og/eller arbejdsgange følges,
4) beskrive hvordan virksomheden arbejder med at forebygge og korrigere handlinger for at fjerne afvigelser fra systemer, procedurer og/eller arbejdsgange,
5) beskrive hvordan virksomheden evaluerer sit kvalitetsledelsessystem,
6)beskrive virksomhedens program for instruktion af medarbejdere i kvalitetetsledelse samt tiltag til sikring af, at medarbejderne kan udføre opgaven,
7) beskrive hvordan styringen af underleverandører foregår,
Det er et mindstekrav for at deltage i udbuddet, at ansøgeren har et arbejdsmiljøledelsessystem. Hvis ansøgeren er certificeret efter OHSAS 18001, dokumenteres opfyldelse af dette krav ved fremlæggelse af en kopi af certifikatet. Hvis ansøgeren anvender et ikke-certificeret system, skal ansøgeren:
1) Beskrive virksomhedens overordnede politik for arbejdsmiljøledelse med oplysning om navn og stilling på den ansvarlige for virksomhedens miljøledelse,
2)beskrive hvordan virksomheden sikrer, at systemer, procedurer og/eller arbejdsgange til opfølgning på uønskede hændelser følges,
3) beskrive hvordan virksomheden evaluerer sit arbejdsmiljøledelsessystem,
4) beskrive virksomhedens arbejde med forbedring af arbejdsmiljøet,
5) beskrive hvordan virksomheden har lært af sager, hvor der er udstedt påbud og/eller pålagt bøder for overtrædelse af arbejdsmiljølovgivningen.
Det er et mindstekrav for at deltage i udbuddet, at ansøgeren har et miljøledelsesssystem. Hvis ansøgeren er certificeret efter ISO 14001, dokumenteres opfyldelse af dette krav ved fremlæggelse af en kopi af certifikatet. Hvis ansøgeren anvender et ikke-certificieret system, skal ansøgeren:
1) Beskrive virksomhedens overordnede politik for miljøledelse med oplysning om navn og stilling på den ansvarlige for virksomhedens miljøledelse,
2) beskrive hvordan virksomheden sikrer, at systemer, procedurer og/eller arbejdsgange til opfølgning på uønskede hændelser følges,
3)beskrive hvordan virksomheden evaluerer sit miljøledelsessystem,
4) beskrive virksomhedens arbejde med at reducere sine miljøpåvirkninger,
5) beskrive hvordan virksomheden har lært af sager, hvor der er udstedt påbud og/eller pålagt bøder for overtrædelse af miljølovgivningen.
III.2.4)Oplysning om reserverede kontrakter
III.3)Specifikke vilkår for tjenesteydelseskontrakter
III.3.1)Oplysninger om en bestemt profession
III.3.2)Medarbejdere, der skal udføre tjenesteydelsen

Del IV: Procedure

IV.1)Type procedure
IV.1.1)Type procedure
Forhandling
Nogle ansøgere er allerede udvalgt (eventuelt som led i visse typer udbud med forhandling): nej
IV.2)Tildelingskriterier
IV.2.1)Tildelingskriterier
Det økonomisk mest fordelagtige bud vurderet på grundlag af de kriterier, som er anført i specifikationerne eller i opfordringen til at afgive bud eller til at forhandle
IV.2.2)Oplysninger om elektronisk auktion
Der vil blive anvendt elektronisk auktion:: nej
IV.3)Administrative oplysninger
IV.3.1)Sagsnummer hos ordregiveren:
IV.3.2)Har der været tidligere offentliggørelse(r) om samme kontrakt?
nej
IV.3.3)Vilkår for adgang til specifikationer og yderligere dokumenter
IV.3.4)Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
4.5.2015 - 13:00
IV.3.5)Sprog, der må benyttes ved afgivelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
dansk.
Andet: Ansøgning om prækvalifikation, herunder medsendt dokumentation kan være udformet på engelsk. Forhandlinger vil blive gennemført på dansk, men dokumenter i tilbuddet kan være udformet på engelsk.
IV.3.6)Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
IV.3.7)Åbning af bud

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1)Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2)Oplysninger om EU-midler
Kontrakten vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
VI.3)Yderligere oplysninger:
Ansøgning om prækvalifikation bedes sendes/afleveres på en USB-nøgle eller på en CD-ROM skive, mærket »Må kun åbnes af hofor VIND A/S«.
Ordregiver prækvalificerer maksimalt 4 ansøgere. Udvælgelse af ansøgere, der opfordres til at afgive tilbud, vil ske blandt de ansøgere, der har en tiltrækkelig god økonomi og blandt disse udvælges maksimalt 4 ud fra en vurdering af hvem, der har de bedste og mest relevante referencer.

Eventuelle spørgsmål sendes til ankj@hofor.dk

Ordregiver forventer at udsende udbudsmateriale primo juni 2015.
VI.4)Klageprocedurer
VI.4.1)Organ med ansvar for klageprocedurerne

Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
2100 København Ø
DANMARK
Mailadresse: klfu@erst.dk
Telefon: +45 35291095
Internetadresse: www.erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud

VI.4.2)Indgivelse af klager
Præcise oplysninger om klagefrist(er): Fristerne fremgår af lov nr. 492 af 12.5.2010 om håndhævelse af udbudsreglerne samt lov nr. 511 af 27.5.2013. Klager over ikke at være blevet prækvalificeret skal indgives inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen.
Klager over udbud skal indgives inden 45 dage efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud og hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen.
VI.4.3)Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om indgivelse af klager

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
DANMARK
Mailadresse: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk/

VI.5)Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
23.3.2015

Send til en kollega

0.093