23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2015/S 061-106101
Offentliggjort
27.03.2015
Udbudstype
Begrænset udbud

Anmodning om deltagelse

Til
27.04.2015 Kl. 13:00

Addresse
Krüger A/S
Gladsaxevej 363
Att: Stig Plessing
2860 Søborg
Telefon: +45 27522425
Mailadresse: stp@kruger.dk
Internetadresse: http://www.kruger.dk

Udbyder

HOFOR A/S

Vindere

(26.01.2016)
Hidrostal A/S
Østerbro 4
5690 Tommerup

Ny Pumpestation Kløvermarksvej — Pumpeleverance


HOFOR A/S

 

Udbudsbekendtgørelse

Varer

Direktiv 2004/18/EF

Del I: Ordregivende myndighed

I.1)Navn, adresser og kontaktpunkt(er)

HOFOR A/S
Ørestads Boulevard 35
Att: Niels Eriksen
2300 København S
DANMARK
Telefon: +45 27953573
Mailadresse: nier@hofor.dk

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse for den ordregivende myndighed: http://www.hofor.dk

Yderligere oplysninger fås her: Krüger A/S
Gladsaxevej 363
Att: Stig Plessing
2860 Søborg
DANMARK
Telefon: +45 27522425
Mailadresse: stp@kruger.dk
Internetadresse: http://www.kruger.dk

Specifikationer og yderligere dokumenter (herunder dokumenter vedrørende den konkurrenceprægede dialog og et dynamisk indkøbssystem) fås her: Krüger A/S
Gladsaxevej 363
Att: Stig Plessing
2860 Søborg
DANMARK
Telefon: +45 27522425
Mailadresse: stp@kruger.dk
Internetadresse: http://www.kruger.dk

Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til: Krüger A/S
Gladsaxevej 363
Att: Stig Plessing
2860 Søborg
DANMARK
Telefon: +45 27522425
Mailadresse: stp@kruger.dk
Internetadresse: http://www.kruger.dk

I.2)Type ordregivende myndighed
Offentligt organ
I.3)Hovedaktivitet
Andet: Afløbsinstallationer
I.4)Kontrakt indgås på andre ordregivende myndigheders vegne
Den ordregivende myndighed indkøber på andre ordregivende myndigheders vegne: nej

Del II: Kontraktens genstand

II.1)Beskrivelse
II.1.1)Den ordregivende myndigheds betegnelse for kontrakten:
Ny Pumpestation Kløvermarksvej — Pumpeleverance.
II.1.2)Kontrakttype og leverings- eller udførelsessted for bygge/anlægsarbejdet, varerne eller tjenesteydelserne
Varer
Indkøb
Hovedleverings- eller hovedudførelsessted for bygge- eller anlægsarbejde, varer eller tjenesteydelser: DK011.
NUTS-kode
II.1.3)Oplysninger om offentlig kontrakt, rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Bekendtgørelsen vedrører en offentlig kontrakt
II.1.4)Oplysninger om rammeaftale
II.1.5)Kort beskrivelse af kontrakten eller indkøbet/indkøbene
Der skal i København etableres en ny pumpestation for pumpning af spildevand fra Kløvermarksvej på Amager til Renseanlæg Lynetten. Pumpestationen skal pumpe urenset spildevand (ingen fraktioner er fjernet), og den maksimale kapacitet skal være 8,5 m³/sec ved et modtryk på ca. 28 meters vandsøjle. Kapaciteten skal fordeles på 8 pumper, som skal opstilles horisontalt i tør pumpekælder.
II.1.6)CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

42120000, 42122220

II.1.7)Oplysninger om WTO-aftalen om offentlige indkøb
Dette udbud er omfattet af WTO-aftalen om offentlige indkøb: ja
II.1.8)Delaftaler
Kontrakten er opdelt i delaftaler: nej
II.1.9)Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2)Kontraktens mængde eller omfang
II.2.1)Samlet mængde eller omfang:
Levering, montering og indkøring af 8 spildevandspumper.
Anslået værdi eksklusive moms:
interval: mellem 1 000 000 og 1 200 000 EUR
II.2.2)Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af disse optioner: En option om service og vedligeholdelse af pumperne og/eller en option om strategiske reservedele. Omfang og varighed vil fremgå af udbudsmaterialet.
II.2.3)Oplysninger om forlængelse
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.3)Kontraktens varighed eller frist for dens opfyldelse
Varighed i måneder: 36 (fra tildeling af kontrakten)

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1)Kontraktbetingelser
III.1.1)Sikkerhedsstillelse og garantier, som forlanges:
Ved tildeling af kontrakten vil der blive forlangt en sikkerhedsstillelse på 15 % af entreprisesummen ligesom der vil blive forlangt fuld sikkerhedsstillelse for eventuelle forudbetalinger. De nærmere vilkår vil fremgå af udbudsmaterialet.
III.1.2)De vigtigste finansierings- og betalingsvilkår og/eller henvisning til relevante bestemmelser herom:
Vil fremgå af udbudsmaterilaet.
III.1.3)Retlig form, som kræves af den sammenslutning af økonomiske aktører, ordren tildeles:
Der kræves ingen særlig retlig form. Såfremt ordren tildeles en sammenslutning af økonomiske aktører (fx et konsortium), skal deltagerne i sammenslutningen påtage sig solidarisk hæftelse og udpege en fælles befuldmægtiget.
III.1.4)Andre særlige vilkår
Der gælder særlige vilkår for opfyldelse af kontrakten: ja
Beskrivelse af de særlige vilkår: Udbudsmaterialet vil indeholde sociale klausuler.
III.2)Betingelser for deltagelse
III.2.1)De økonomiske aktørers personlige forhold, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregister
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: 1) Firmaets fulde navn og selskabsform, adresse, CVR nummer samt navn på kontaktperson og dennes e-mailadresse.
2) Anmodningen skal vedlægges en underskrevet tro og love erklæring om, at ansøger på ansøgningstidspunktet ikke befinder sig i nogen af de i udbudsdirektivet artikel 45 stk. 2 anførte situationer.
Tro og love-erklæring kan eventuelt hentes hos Krüger A/S.
Såfremt ansøgeren er en sammenslutning af flere ansøgere (eksempelvis konsortier) skal de krævede oplysninger/erklæringer afgives for hver enkelt deltager i sammenslutningen (konsortiet).
III.2.2)Økonomisk og finansiel kapacitet
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: Revisorattesteret erklæring eller årsregnskab om ansøger økonomiske nøgletal for de seneste 3 regnskabsår omfattende nettoomsætning, resultat før skat, aktiver og egenkapital.
Hvis seneste årsregnskab er mere end 6 måneder gammelt, skal der vedlægges en ledelseserklæring om, at der ikke er væsentlige ændringer i ansøgerens balance og egenkapital.
Såfremt ansøger er et konsortium, skal ovennævnte oplysninger afgives for samtlige deltagere i konsortiet.
Hvis ansøgeren vil basere sig på en anden juridisk enheds økonomiske formåen, skal denne juridiske enhed fremlægge den krævede dokumentation, samt en erklæring om, at ansøger kan råde over de ressourcer der er nødvendige for kontraktens udførelse. En formular for en sådan erklæring kan eventuelt hentes hos Krüger A/S.
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves: Mindstekravene i seneste regnskabsår er: En nettoomsætning på 5 000 000 EUR, en egenkapital på 1 000 000 EUR og en soliditetsgrad på 20 %.
Såfremt ansøger er et konsortium, beregnes nettoomsætning, resultat før skat, aktiver og egenkapital som summen af de oplyste tal for de enkelte virksomheder.
III.2.3)Teknisk kapacitet
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt:
Følgende dokumentation skal indgå i anmodningen:
1) Fremlæggelse af en referenceliste med maksimum 5 referencer på tilsvarende eller lignende opgaver som ansøger har løst inden for de seneste 5 år. Referencerne skal indeholde en beskrivelse af leverancen og dens virkemåde, kontaktperson hos modtageren, kontraktsum og tidspunkt for implementeringen.
Hvis ansøgeren ønsker at påberåbe sig en anden juridisk enheds referencer, skal ansøgeren vedlægge dokumentation for, at denne juridiske enhed vil stille de nødvendige ressourcer til rådighed for ansøgeren for dennes udførelse af kontrakten. En formular for en sådan erklæring kan eventuelt hentes hos Krüger A/S.
III.2.4)Oplysning om reserverede kontrakter
III.3)Specifikke vilkår for tjenesteydelseskontrakter
III.3.1)Oplysninger om en bestemt profession
III.3.2)Medarbejdere, der skal udføre tjenesteydelsen

Del IV: Procedure

IV.1)Type procedure
IV.1.1)Type procedure
Begrænset
IV.1.2)Grænse for, hvor mange økonomiske aktører der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal kandidater: Hvis der er mere end 5 kvalificerede ansøgere, vil de 5 ansøgere som vurderes at have de bedste referencer blive udvalgt.
IV.1.3)Reduktion af antallet af økonomiske aktører under forhandlingerne eller dialogen
IV.2)Tildelingskriterier
IV.2.1)Tildelingskriterier
Det økonomisk mest fordelagtige bud vurderet på grundlag af de kriterier, der er anført i specifikationerne, i opfordringen til at afgive bud eller til at forhandle eller i det beskrivende dokument
IV.2.2)Oplysninger om elektronisk auktion
Der vil blive anvendt elektronisk auktion:: nej
IV.3)Administrative oplysninger
IV.3.1)Sagsnummer hos den ordregivende myndighed:
IV.3.2)Har der været tidligere offentliggørelse(r) om samme kontrakt?
nej
IV.3.3)Vilkår for adgang til specifikationer og yderligere dokumenter eller beskrivende dokumenter
Skal der betales for dokumenterne?: nej
IV.3.4)Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
27.4.2015 - 13:00
IV.3.5)Dato for afsendelse til udvalgte kandidater af opfordringer til at afgive bud eller at deltage
IV.3.6)Sprog, der må benyttes ved afgivelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
dansk.
IV.3.7)Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
IV.3.8)Åbning af bud

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1)Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2)Oplysninger om EU-midler
Kontrakten vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
VI.3)Yderligere oplysninger
Arbejdssprog i hele projekt- og kontraktperioden er dansk. Dog kan mindre betyndende bilag til dokumentationen accepteres på engelsk.
Ansøgningen skal afleveres i to papireksemplarer.
VI.4)Klageprocedurer
VI.4.1)Organ med ansvar for klageprocedurerne

Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
2100 København Ø
DANMARK
Mailadresse: klfu@erst.dk
Telefon: +45 35291000
Internetadresse: http://www.klfu.dk

VI.4.2)Indgivelse af klager
Præcise oplysninger om klagefrist(er): Klage over ikke at være prækvalificeret skal indgives til Klagenævnet for udbud inden 20 kalenderdage. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor ordregiver har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret. Fristen begynder dog først, når der i underretningen er angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for ordregiverens beslutning. Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud.
VI.4.3)Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om indgivelse af klager

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
DANMARK
Mailadresse: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk

VI.5)Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
25.3.2015

Send til en kollega

0.047