23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2015/S 061-106658
Offentliggjort
27.03.2015
Udbudstype
Offentligt udbud

Bestilling af materiale

Addresse
Horsens Kommune
Rådhustorvet 4
Att: Dorte Pernille Vestergaard
8700 Horsens
Mailadresse: udbud@horsens.dk

Indlevering af tilbud

Til
07.05.2015 Kl. 12:00

Addresse
Horsens Kommune
Rådhustorvet 4
Att: Dorte Pernille Vestergaard
8700 Horsens
Mailadresse: udbud@horsens.dk

Udbyder

Horsens Kommune

Vindere

Indsamling af dagrenovation:

(30.05.2015)
Meldgaard Miljø A/S
Askelund 10
6200 Aabenraa

Indsamling af dagrenovation


Horsens Kommune

 

Udbudsbekendtgørelse

Tjenesteydelser

Direktiv 2004/18/EF

Del I: Ordregivende myndighed

I.1)Navn, adresser og kontaktpunkt(er)

Horsens Kommune
Rådhustorvet 4
Att: Dorte Pernille Vestergaard
8700 Horsens
DANMARK
Mailadresse: udbud@horsens.dk

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse for den ordregivende myndighed: http://www.horsens.dk/

Yderligere oplysninger fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)

Specifikationer og yderligere dokumenter (herunder dokumenter vedrørende den konkurrenceprægede dialog og et dynamisk indkøbssystem) fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)

Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)

I.2)Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.3)Hovedaktivitet
Generelle offentlige tjenester
I.4)Kontrakt indgås på andre ordregivende myndigheders vegne
Den ordregivende myndighed indkøber på andre ordregivende myndigheders vegne: nej

Del II: Kontraktens genstand

II.1)Beskrivelse
II.1.1)Den ordregivende myndigheds betegnelse for kontrakten:
Indsamling af dagrenovation.
II.1.2)Kontrakttype og leverings- eller udførelsessted for bygge/anlægsarbejdet, varerne eller tjenesteydelserne
Tjenesteydelser
Tjenesteydelseskategori nr. 16: Kloakering og affaldsbortskaffelse; rensning og lignende tjenesteydelser

NUTS-kode DK042

II.1.3)Oplysninger om offentlig kontrakt, rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Bekendtgørelsen vedrører en offentlig kontrakt
II.1.4)Oplysninger om rammeaftale
II.1.5)Kort beskrivelse af kontrakten eller indkøbet/indkøbene
Kontrakten angår indsamling af dagrenovation i komprimatorbiler hos borgere, kommunale virksomheder og institutioner samt en række private virksomheder. Udbuddet omfatter ikke indsamling på øen Endelave, ikke indsamling fra nedgravede beholdere og miljøstationer og ikke indsamling i midi-containere/vippecontainere, maxicontainere og komprimatorer.
II.1.6)CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

90511000, 90511100, 90511200, 90511400

II.1.7)Oplysninger om WTO-aftalen om offentlige indkøb
Dette udbud er omfattet af WTO-aftalen om offentlige indkøb: ja
II.1.8)Delaftaler
Kontrakten er opdelt i delaftaler: nej
II.1.9)Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2)Kontraktens mængde eller omfang
II.2.1)Samlet mængde eller omfang:
II.2.2)Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.3)Oplysninger om forlængelse
Denne kontrakt kan forlænges: ja
II.3)Kontraktens varighed eller frist for dens opfyldelse
Varighed i måneder: 59 (fra tildeling af kontrakten)

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1)Kontraktbetingelser
III.1.1)Sikkerhedsstillelse og garantier, som forlanges:
Kontrakthaver skal stille sikkerhed i form af en anfordringsgaranti udstedt af Kontrakthavers bank. Sikkerhedsstillelsen beregnes som 10 % af tilbudssummen for ét år, som er den totale angivne pris, der er anført i Kontrakthavers tilbud. Sikkerheden skal dække ethvert krav, som Ordregiver måtte have mod Kontrakthaver, herunder mangler, svigt i kvaliteten, bod eller andet. Ved misligholdelse af kontrakten fra Kontrakthavers side, som medfører ophør af kontrakten, forfalder en bod til betaling svarende til sikkerhedsstillelsen. Anfordringsgarantien udløber 2 måneder — forstået som 60 dage — efter kontraktens ophør; dog tidligst efter en fuld og endelig afregning.
III.1.2)De vigtigste finansierings- og betalingsvilkår og/eller henvisning til relevante bestemmelser herom:
III.1.3)Retlig form, som kræves af den sammenslutning af økonomiske aktører, ordren tildeles:
Såfremt flere tilbudsgivere byder i fællesskab, hæfter disse solidarisk i forhold til Udbyder. Det skal fremgå af tilbuddet med hvilken tilbudsgiver, Udbyder kan føre afklarende drøftelser med bindende virkning for de øvrige tilbudsgivere. Ved konsortium skal de krævede oplysninger i henhold til egnethedskriterierne, gives for hver deltager i konsortiet.
III.1.4)Andre særlige vilkår
Der gælder særlige vilkår for opfyldelse af kontrakten: ja
Beskrivelse af de særlige vilkår: Der vil i det som bilag til udbudsmaterialet vedlagte kontraktudkast være indsat en social klausul, hvorefter Kontrakthaver har en pligt til at antage et antal ledige i virksomhedspraktik/løntilskud.
III.2)Betingelser for deltagelse
III.2.1)De økonomiske aktørers personlige forhold, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregister
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: Der skal med tilbuddet være vedlagt en underskrevet tro og love-erklæring vedrørende ubetalt, forfalden gæld til det offentlige, jf. Finansministeriets lovbekendtgørelse nr. 336 af 13.5.1997, samt hvorvidt Tilbudsgiver er omfattet af udelukkelsesgrundene nævnt i artikel 45, stk. 1 samt art. 45, stk. 2, litra a-c samt litra e-f i Europa-Parlamentet og Rådets direktiv nr. 2004/18/EF af 31.3.2004.
Mindstekrav:
— Tilbudsgiver må højst have ubetalt, forfalden gæld til det offentlige på 100 000 DKK.
— Tilbudsgiver må ikke befinde sig i blot en af udelukkelsesgrundene i art. 45, stk. 1 og stk. 2, litra a-c samt litra e-f.
Befinder Tilbudsgiver sig i af disse udelukkelsesgrunde, vil Tilbudsgiver blive udelukket.
Udbyder forbeholder sig ret til inden aftaleindgåelse at forlange serviceattest fra Erhvervsstyrelsen, maksimalt 3 måneder gammel, eller anden fuldgyldig dokumentation for, at den vindende Tilbudsgiver ikke befinder sig i de i udbudsdirektivets art. 45, stk. 2, litra a, b, c, e og f anførte situationer.
III.2.2)Økonomisk og finansiel kapacitet
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: Revisorpåtegnet årsregnskab for Tilbudsgivers senest afsluttede årsregnskab. Revisors kommentarer til regnskabet skal fremgå af det medsendte. Revisorpåtegningen skal være af registreret eller statsautoriseret revisor. Såfremt årsregnskabet er offentligt tilgængelig, kan Tilbudsgiver i stedet for at medsende regnskabet, oplyse internetadressen i forbindelse med tilbuddet.
Udover årsregnskabet skal nøgletal fra de seneste 3 disponible regnskabsår fremgå af tilbuddet.
Såfremt Tilbudsgiver ikke kan fremlægge årsregnskab for det senest afsluttede regnskabsår f.eks. på grund af tidspunktet for Tilbudsgivers etablering, kan Tilbudsgiver blot vedlægge udfyldt, men i dette tilfælde revisorunderskrevet Bilag 2b — Nøgletal. Revisorunderskriften skal foretages af registreret eller statsautoriseret revisor. I dette tilfælde skal der minimum være nøgletal for 1 år.
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves: — Negativ egenkapital i det seneste regnskabsår
— En soliditetsgrad på mindre end 10 % i det seneste regnskabsår
— En samlet nettoomsætning under DKK 10 000 000 i det seneste regnskabsår
— Revisorpåtegning i det seneste regnskabsår, der tager forbehold for Tilbudsgivers fortsatte drift eller indikerer, at almindelige nationale regnskabsregler og god regnskabsskik i øvrigt ikke er overholdt.
III.2.3)Teknisk kapacitet
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt:
Referenceliste over de betydeligste, sammenlignelige leverancer, der er udført i løbet af de seneste 3 år, med beskrivelse af leverancerne og angivelse af kontaktpersoner. Ved sammenlignelige leverancer forstås indsamling af dagrenovation for kommuner og/eller affaldsselskaber. Følgende oplysninger skal angives:
— beskrivelse og omfang af sammenlignelige leverancer
— tidspunkt/periode for leverancerne
— modtager af leverance
— kontaktperson (navn, tlf. nr., e-mail).
Fortrykt formular findes som Bilag 2c — Referenceliste, som skal anvendes.
Der skal om muligt angives 3 referencer. Er det ikke muligt at angive 3 referencer — eller referencer overhovedet — skal årsagen hertil fremgå af Bilag 2c — Referenceliste.
III.2.4)Oplysning om reserverede kontrakter
III.3)Specifikke vilkår for tjenesteydelseskontrakter
III.3.1)Oplysninger om en bestemt profession
Udførelse af tjenesteydelsen er forbeholdt en bestemt profession: nej
III.3.2)Medarbejdere, der skal udføre tjenesteydelsen
Juridiske personer bør anføre navne på og faglige kvalifikationer for de medarbejdere, der skal udføre tjenesteydelsen: nej

Del IV: Procedure

IV.1)Type procedure
IV.1.1)Type procedure
Offentlig
IV.1.2)Grænse for, hvor mange økonomiske aktører der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
IV.1.3)Reduktion af antallet af økonomiske aktører under forhandlingerne eller dialogen
IV.2)Tildelingskriterier
IV.2.1)Tildelingskriterier
Laveste pris
IV.2.2)Oplysninger om elektronisk auktion
Der vil blive anvendt elektronisk auktion:: nej
IV.3)Administrative oplysninger
IV.3.1)Sagsnummer hos den ordregivende myndighed:
IV.3.2)Har der været tidligere offentliggørelse(r) om samme kontrakt?

Vejledende forhåndsmeddelelse

Bekendtgørelsens nummer i EUT: 2015/S 16-024899 af 23.1.2015

IV.3.3)Vilkår for adgang til specifikationer og yderligere dokumenter eller beskrivende dokumenter
Skal der betales for dokumenterne?: nej
IV.3.4)Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
7.5.2015 - 12:00
IV.3.5)Dato for afsendelse til udvalgte kandidater af opfordringer til at afgive bud eller at deltage
IV.3.6)Sprog, der må benyttes ved afgivelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
dansk.
Andet: Produktdatablade, manualer og lignende kan imidlertid accepteres på svensk, norsk, tysk eller engelsk. Såfremt Udbyder måtte kræve det, skal Tilbudsgiver oversætte disse til dansk. Udgifter forbundet hermed, er Udbyder uvedkommende.
IV.3.7)Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Varighed i måneder: 6 (fra den anførte dato for modtagelse af bud)
IV.3.8)Åbning af bud
Der må være personer til stede under åbningen af bud: nej

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1)Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: ja
Skønnet tidspunkt for offentliggørelse af yderligere bekendtgørelser: August 2020.
VI.2)Oplysninger om EU-midler
Kontrakten vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
VI.3)Yderligere oplysninger
Ordregiver kan forlænge kontrakten i op til 24 måneder med et vilkårligt antal måneder ad gangen. Såfremt ordregiver ønsker at udnytte optionen, skal der gives skriftlig meddelelse herom senest 9 måneder før kontrakten ellers ophører. I modsat fald ophører kontrakten uden særskilt opsigelse.
VI.4)Klageprocedurer
VI.4.1)Organ med ansvar for klageprocedurerne

Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
2100 København Ø
DANMARK
Mailadresse: klfu@erst.dk
Telefon: +45 35291000
Internetadresse: http://www.klfu.dk

VI.4.2)Indgivelse af klager
Præcise oplysninger om klagefrist(er): I henhold til lov om håndhævelse af udbudsreglerne mv. gælder følgende frister for indgivelse af klage:
Klage over udbud skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud indenfor 45 kalenderdage, efter at Ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at Ordregivere har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
Senest samtidig med med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette Ordregiver om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 3, stk. 1. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standsill-perioden, skal klagen tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
VI.4.3)Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om indgivelse af klager

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
DANMARK
Mailadresse: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk

VI.5)Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
25.3.2015

Send til en kollega

0.047