23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2015/S 063-111049
Offentliggjort
31.03.2015
Udbudstype
Begrænset udbud

Opdateringer

Rettelse
(09.04.2015)

I stedet for:

Oplysninger om delaftaler:

Delaftale nr. 1

3) Mængde eller omfang.

Interval: mellem 200 000 og 400 000 DKK.

Delaftale nr. 3

3) Mængde eller omfang.

Interval: mellem 200 000 og 400 000 DKK.

Læses:

Oplysninger om delaftaler:

Delaftale nr. 1

3) Mængde eller omfang.

Interval: mellem 2 000 000 og 4 000 000 DKK.

Delaftale nr. 3

3) Mængde eller omfang.

Interval: mellem 2 000 000 og 4 000 000 DKK.

Danmark-København: It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support 2015/S 063-111049


Danmark-København: It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support

2015/S 063-111049

Udbudsbekendtgørelse

Tjenesteydelser

Direktiv 2004/18/EF

Del I: Ordregivende myndighed

I.1)Navn, adresser og kontaktpunkt(er)

Danmarks Nationalbank
Havnegade 5
René Bergman
1093 København K
DANMARK
+45 33636805

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse for den ordregivende myndighed: http://www.nationalbanken.dk

Yderligere oplysninger fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)

Specifikationer og yderligere dokumenter (herunder dokumenter vedrørende den konkurrenceprægede dialog og et dynamisk indkøbssystem) fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)

Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)

I.2)Type ordregivende myndighed

Offentligt organ

I.3)Hovedaktivitet

Økonomiske og finansielle anliggender

I.4)Kontrakt indgås på andre ordregivende myndigheders vegne

Den ordregivende myndighed indkøber på andre ordregivende myndigheders vegne: nej

Del II: Kontraktens genstand

II.1)Beskrivelse
II.1.1)Den ordregivende myndigheds betegnelse for kontrakten:

Udbud af Rammeaftale vedrørende indkøb af konsulenter med kompetencer indenfor .NET, HTML og Java.

II.1.2)Kontrakttype og leverings- eller udførelsessted for bygge/anlægsarbejdet, varerne eller tjenesteydelserne

Tjenesteydelser

Tjenesteydelseskategori nr. 7: Edb-tjenesteydelser og hermed beslægtede tjenesteydelser

NUTS-kode DK011

II.1.3)Oplysninger om offentlig kontrakt, rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem

Bekendtgørelsen vedrører udarbejdelse af en rammeaftale

II.1.4)Oplysninger om rammeaftale

Rammeaftale med en enkelt aktør

Rammeaftalens varighed

Varighed i år: 4

Anslået samlet værdi af indkøbene i hele rammeaftalens løbetid

Anslået værdi eksklusive moms:

interval: mellem 5 000 000 og 10 000 000 DKK

II.1.5)Kort beskrivelse af kontrakten eller indkøbet/indkøbene

Danmarks Nationalbank (Nationalbanken) søger med denne Rammeaftale i de kommende 4 år at knytte op til tre leverandører til sig på 3 forskellige delaftaler, der kan levere erfarne senior it-konsulenter med bred ekspertviden indenfor teknologiområderne .NET (C#), Java og Html. It-konsulenterne vil skulle arbejde under Nationalbankens projektledelse og sammen med Nationalbankens udviklere, hvorfor Nationalbanken vil have instruktionsbeføjelsen over for it-konsulenterne ved udførelsen af opgaven.

Udførelsen af opgaverne indenfor hvert af teknologområderne kan eksempelvis resultere i:

— rådgivning sammen med IT-afdelingen af Nationalbankens forretningsenheder

— løsningsarkitektur til kommende projekter

— implementering af nye services

— forslag til forbedringer og implementering heraf.

Således skal it-konsulenterne kunne udføre it-arkitektur, it-udviklings-, integrations-, konfigurations- og vedligeholdelsesopgaver indenfor hvert af teknologiområderne. Teknologiområdet Html har dog mindre fokus på integration, men i stedet fokus på solid erfaring og ekspertviden indenfor user interface (UI) og user experience (UX) i etablering af løsninger.

Samtlige opgaver skal udføres med Nationalbanken som arbejdssted og med udgangspunkt i Nationalbankens it-miljø.

I Rammeaftalen er hensynet til samfundsansvar ved kontraktopfyldelse, som formuleret i de konventioner, som ligger til grund for principperne i FN's Global Compact, reguleret i relevant omfang.

Den under pkt. II.1.4) anslået samlet værdi af rammeaftalerne er alene anslåede beløb. Beløbene kan variere i både nedadgående og opadgående retning.

Yderligere beskrivelse af de enkelte delaftalers indhold ses under bilag B.

II.1.6)CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

72000000

II.1.7)Oplysninger om WTO-aftalen om offentlige indkøb

Dette udbud er omfattet af WTO-aftalen om offentlige indkøb: ja

II.1.8)Delaftaler

Kontrakten er opdelt i delaftaler: ja

Der kan afgives bud på en eller flere delaftaler

II.1.9)Oplysninger om alternative tilbud

Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej

II.2)Kontraktens mængde eller omfang
II.2.1)Samlet mængde eller omfang:
II.2.2)Oplysninger om optioner

Optioner: nej

II.2.3)Oplysninger om forlængelse

Denne kontrakt kan forlænges: nej

II.3)Kontraktens varighed eller frist for dens opfyldelse

Varighed i måneder: 48 (fra tildeling af kontrakten)

Oplysninger om delaftaler

Delaftale nr.: 1

Betegnelse: Delkontrakt vedrørende indkøb af konsulenter med kompetencer indenfor .NET

1)Kort beskrivelse

Der ønskes erfarne senior it-konsulenter med bred ekspertviden indenfor teknologiområdet. It-konsulenterne skal være vant til at håndtere komplekse problemstillinger og tænke »outside the box« i en samlet arkitektur og have solid erfaring med begreberne domain-driven design, test-driven development, continuous integration, continuous delivery, branching merging strategier, MVC, og database-arkitektur og -design.

Den solide erfaring skal bruges til hurtigt at sætte sig ind i eksisterende løsningers arkitektur, og uden problemer indgå på lige fod i teams med andre senior-udviklere. Der vil indgå rådgivning af forretningsanalytikere og projektledere.

Arbejdssproget i teknologiområdet er dansk. It-konsulenterne skal kunne forstå, tale, læse og skrive dansk. Udarbejdelse af service design dokumentation og systemdokumentation skal ske på dansk, mens kommentering af programmering skal ske på engelsk.

Den under pkt.3) anførte værdi af delaftalen er alene anslåede beløb.

Der henvises tillige til den generelle beskrivelse i pkt.II.1.5).

2)CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

72000000

3)Mængde eller omfang

Anslået værdi eksklusive moms:

interval: mellem 200 000 og 400 000 DKK

4)Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse

Varighed i måneder: 48 (fra tildeling af kontrakten)

5)Yderligere oplysninger om delaftaler

Delaftale nr.: 2

Betegnelse: Delkontrakt vedrørende indkøb af konsulenter med kompetencer indenfor HTML

1)Kort beskrivelse

Der ønskes erfarne senior it-konsulenter med bred ekspertviden indenfor teknologiområdet. It-konsulenterne skal være vant til at håndtere komplekse problemstillinger og tænke »outside the box« i en samlet brugeroplevelse og have solid erfaring og ekspertviden indenfor Html5, CSS3, jQuery, samt frameworks hertil og brugerinteraktioner bygget på javascript. Hertil ekspertviden og kendskab til trends indenfor user interface (UI) og user experience (UX).

Den solide erfaring skal bruges til hurtigt at sætte sig ind i eksisterende løsningers arkitektur, og uden problemer indgå på lige fod i teams med senior backend-udviklere. Der vil indgå rådgivning af forretningsanalytikere og projektledere.

Arbejdssproget i teknologiområdet er dansk. It-konsulenterne skal kunne forstå, tale, læse og skrive dansk. Udarbejdelse af service design dokumentation og systemdokumentation skal ske på dansk, mens kommentering af programmering skal ske på engelsk.

Den under pkt. 3) anførte værdi af delaftalen er alene anslåede beløb.

Der henvises tillige til den generelle beskrivelse i pkt. II.1.5).

2)CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

72000000

3)Mængde eller omfang

Anslået værdi eksklusive moms:

interval: mellem 1 000 000 og 2 000 000 DKK

4)Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse

Varighed i måneder: 48 (fra tildeling af kontrakten)

5)Yderligere oplysninger om delaftaler

Delaftale nr.: 3

Betegnelse: Delkontrakt vedrørende indkøb af konsulenter med kompetencer inden for Java

1)Kort beskrivelse

Der ønskes erfarne senior it-konsulenter med bred ekspertviden indenfor teknologiområdet. It-konsulenterne skal være vant til at håndtere komplekse problemstillinger og tænke »outside the box« i en samlet arkitektur og have solid erfaring med begreberne domain-driven design, test-driven development, continuous integration, continuous delivery, og branching merging strategier.

Den solide erfaring skal bruges til hurtigt at sætte sig ind i eksisterende løsningers arkitektur og uden problemer indgå på lige fod i teams med andre senior-udviklere. Der vil indgå rådgivning af forretningsanalytikere og projektledere.

Arbejdssproget i teknologiområdet er primært dansk. It-konsulenterne skal kunne forstå dansk, men kan kommunikere på engelsk, svensk eller norsk.

Den under pkt. 3) anførte værdi af delaftalen er alene anslåede beløb.

Der henvises tillige til den generelle beskrivelse i pkt. II.1.5).

2)CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

72000000

3)Mængde eller omfang

Anslået værdi eksklusive moms:

interval: mellem 200 000 og 400 000 DKK

4)Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse

Varighed i måneder: 48 (fra tildeling af kontrakten)

5)Yderligere oplysninger om delaftaler

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1)Kontraktbetingelser
III.1.1)Sikkerhedsstillelse og garantier, som forlanges:

Forudbetaling kan kun finde sted mod fuld anfordringsgaranti fra en anerkendt garant. Eventuelle krav til sikkerhedsstillelse og garantier i øvrigt vil fremgå af udbudsmaterialet.

III.1.2)De vigtigste finansierings- og betalingsvilkår og/eller henvisning til relevante bestemmelser herom:

Finansierings- og betalingsvilkår vil fremgå af udbudsmaterialet.

III.1.3)Retlig form, som kræves af den sammenslutning af økonomiske aktører, ordren tildeles:

Såfremt ordren tildeles en sammenslutning af økonomiske aktører (fx et konsortium), skal deltagerne i sammenslutningen påtage sig solidarisk hæftelse og udpege en fælles befuldmægtiget.

III.1.4)Andre særlige vilkår

Der gælder særlige vilkår for opfyldelse af kontrakten: ja

Beskrivelse af de særlige vilkår: Såfremt visse af Leverandørens medarbejdere eller eventuelle underleverandørers medarbejdere ved udførelsen af de af Nationalbanken bestilte opgaver skal kunne færdes frit på Nationalbankens område, skal disse medarbejdere forinden være sikkerhedsgodkendt af Nationalbanken. Dette indebærer, at Nationalbanken skal have de pågældende medarbejderes samtykke til PET's gennemførelse af et sikkerhedstjek. Hvis der er tale om 1) arbejde/opgaver med en varighed på over 3 måneder, 2) ved regelmæssigt tilbagevendende arbejde, 3) arbejde/opgaver uanset varighed, hvor der er adgang til fortrolige informationer eller 4) arbejdet skal udføres i sikkerhedsområder, skal Nationalbanken have de pågældende medarbejderes samtykke til at foretage clearing til niveauet »Fortroligt«.

De af Nationalbanken sikkerhedsgodkendte medarbejdere skal have en vært fra Nationalbanken og må kun færdes frit på Nationalbankens område efter forudgående aftale med værten. Medarbejderne skal have gjort sig bekendt med samt overholde reglerne i Nationalbankens informationsfolder, som udleveres første arbejdsdag i Nationalbanken. Overtrædelse af reglerne vil medføre bortvisning fra Nationalbankens område og inddragelse af den pågældende medarbejders sikkerhedsgodkendelse.

Hvis Nationalbanken ikke kan sikkerhedsgodkende en medarbejder som følge af den pågældende medarbejders forhold, skal Leverandøren stille en anden medarbejder med tilsvarende kvalifikationer til rådighed for udførelse af de aftalte opgaver.

III.2)Betingelser for deltagelse
III.2.1)De økonomiske aktørers personlige forhold, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregister

Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: — Enten en tro og love-erklæring på, hvorvidt leverandøren har forfalden gæld til det offentlige i henhold til lov om begrænsning af skyldneres muligheder for at deltage i offentlige udbudsforretninger og om ændringer af visse andre love. Loven kan hentes på www.retsinformation.dk

— Eller en serviceattest fra Erhvervsstyrelsen indeholdende samme oplysninger.

— Eller en serviceattest fra en tilsvarende udenlandsk myndighed indeholdende samme oplysninger. Bemærk at det kan være nødvendigt at supplere den udenlandske attest med en tro og love-erklæring om forhold, der ikke måtte være omfattet af attesten (fx om virksomhedens opfyldelse af sine forpligtelser i Danmark). Det er vigtigt, at tro og love-erklæringen/serviceattesten vedrører netop den juridiske enhed (fx selskab), der afgiver anmodningen. Ved sammenslutninger af virksomheder (fx et konsortium) skal oplysningerne afgives for hver af de deltagende virksomheder i sammenslutningen.

— Erklæringen/serviceattesten må ikke være dateret senere end 3 måneder før ansøgningsfristen. Nationalbanken har udarbejdet en skabelon til brug for afgivelse af erklæring, der kan hentes på http://www.nationalbanken.dk/da/om_nationalbanken/udbud/Sider/default.aspx

III.2.2)Økonomisk og finansiel kapacitet

Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: Erklæring om ansøgers samlede omsætning i det seneste disponible regnskabsår, afhængigt af hvornår virksomheden blev etableret eller startede sin virksomhed, hvis tallene for denne omsætning foreligger. Ved sammenslutning af virksomheder (fx konsortium) skal oplysningerne afgives for hver af de deltagende virksomheder i sammenslutningen.

Såfremt ansøger baserer sig på andre virksomheders formåen, skal ansøger godtgøre, at ansøger råder over de nødvendige ressourcer, og ansøgeren skal vedlægge dokumentation for disse virksomheders forpligtelser i så henseende.

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves: Som mindstekrav kræves en samlet årlig omsætning på mindst 10 000 000 DKK i det seneste disponible regnskabsår. Såfremt virksomheden baserer sig på andre enheders formåen, beregnes omsætningen som virksomheden og disse andre enheders samlede omsætning i det seneste disponible regnskabsår. Ved sammenslutning af virksomheder (fx konsortium) beregnes omsætningen som virksomhedernes samlede omsætning i det seneste disponible regnskabsår.

III.2.3)Teknisk kapacitet

Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt:

Fremlæggelse af en liste over de maksimalt 5 betydeligste tilsvarende leverancer, jf. punkt II.1.5), som ansøger har udført i løbet af de seneste tre år indenfor den/de delaftale(r), der ansøges om, afhængigt af hvornår ansøger blev etableret eller startede sin virksomhed. Nationalbanken ser gerne, at listen indeholder følgende: En kort beskrivelse af den tekniske bistand ydet vedrørende de i pkt. II.1.5) anførte opgaver samt modtager, beløb og tidspunkt for udførelsen af leverancen.

Såfremt ansøger baserer sig på andre virksomheders formåen, skal ansøger godtgøre, at ansøger råder over de nødvendige ressourcer, og ansøgeren skal vedlægge dokumentation for disse virksomheders forpligtelser i så henseende.

Ved en sammenslutning af virksomheder (fx et konsortium) skal oplysningerne afgives for hver af de deltagende virksomheder i sammenslutningen.

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

Som mindstekrav kræves én relevant reference indenfor hver af de delaftalers kompetenceområde, der ansøges om.

III.2.4)Oplysning om reserverede kontrakter
III.3)Specifikke vilkår for tjenesteydelseskontrakter
III.3.1)Oplysninger om en bestemt profession

Udførelse af tjenesteydelsen er forbeholdt en bestemt profession: nej

III.3.2)Medarbejdere, der skal udføre tjenesteydelsen

Juridiske personer bør anføre navne på og faglige kvalifikationer for de medarbejdere, der skal udføre tjenesteydelsen: ja

Del IV: Procedure

IV.1)Type procedure
IV.1.1)Type procedure

Begrænset

IV.1.2)Grænse for, hvor mange økonomiske aktører der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage

Forventet antal økonomiske aktører: 5

Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal kandidater: Begrænsning af ansøgere, der opfordres til at afgive tilbud, sker efter vurdering af, hvilke ansøgere der har dokumenteret de bedste og mest relevante referencer, jf. pkt. III.2.3).Det angivne antal forventet antal økonomiske aktører (5) er gældende for hver delaftale.

IV.1.3)Reduktion af antallet af økonomiske aktører under forhandlingerne eller dialogen
IV.2)Tildelingskriterier
IV.2.1)Tildelingskriterier

Det økonomisk mest fordelagtige bud vurderet på grundlag af de kriterier, der er anført i specifikationerne, i opfordringen til at afgive bud eller til at forhandle eller i det beskrivende dokument

IV.2.2)Oplysninger om elektronisk auktion

Der vil blive anvendt elektronisk auktion:: nej

IV.3)Administrative oplysninger
IV.3.1)Sagsnummer hos den ordregivende myndighed:
IV.3.2)Har der været tidligere offentliggørelse(r) om samme kontrakt?

nej

IV.3.3)Vilkår for adgang til specifikationer og yderligere dokumenter eller beskrivende dokumenter

Skal der betales for dokumenterne?: nej

IV.3.4)Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse

4.5.2015 - 12:00

IV.3.5)Dato for afsendelse til udvalgte kandidater af opfordringer til at afgive bud eller at deltage

22.5.2015

IV.3.6)Sprog, der må benyttes ved afgivelse af bud eller ansøgninger om deltagelse

dansk.

Andet: Bagvedliggende, fortrykt materiale fx fortrykte CV'er, kan være på engelsk, svensk eller norsk.

IV.3.7)Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
IV.3.8)Åbning af bud

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1)Oplysninger om gentagelse

Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej

VI.2)Oplysninger om EU-midler

Kontrakten vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej

VI.3)Yderligere oplysninger

Ansøgere kan hente skabelon til afgivelse af tro og love-erklæring om gæld til det offentlige på http://www.nationalbanken.dk/da/om_nationalbanken/udbud/Sider/default.aspx

Det bemærkes, at der inden fremsendelse af anmodning om deltagelse i udbudsforretningen ikke er yderligere specifikationer eller dokumenter at få hos Nationalbanken. Udbudsmaterialet vil blive gjort tilgængeligt for de ansøgere, der udvælges til at deltage i udbudsforretningen.

Den i pkt. II.3), anførte varighed af rammeaftalen gælder fra underskrift på de enkelte delaftaler.

Ansøgere anmodes om at indsende/aflevere anmodning om prækvalifikation i 3 kopier samt 1 elektronisk kopi (fx USB-stick) til den i pkt. I.1) anførte adresse. Nationalbanken ser gerne, at kuverten benævnes »Udbud .NET, HTML og Java — må ikke åbnes« Nationalbanken accepterer ikke anmodninger sendt pr. mail.

Eventuelle spørgsmål og svar til bekendtgørelsen vil blive offentliggjort på denne adresse: http://www.nationalbanken.dk/da/om_nationalbanken/udbud/Sider/default.aspx Det er muligt at tilmelde sig en nyhedsservice fsva. udbud og annonceringer.

Navne på medarbejdere, jf. pkt. III.3.2), skal ikke medsendes anmodning om prækvalifikation, men vil først være relevant ved afgivelse af tilbud.

Dato for opfordring til afgivelse af tilbud anført under pkt. IV.3.5), er alene en forventet dato, og Nationalbanken forbeholder sig ret til ensidigt at ændre datoen.

Såfremt ansøger baserer sig på andre virksomheders formåen, skal ansøger godtgøre, at ansøger råder over de nødvendige ressourcer, og ansøgeren skal vedlægge dokumentation for disse virksomheders forpligtelser i så henseende.

Interesserede leverandører kan indsende én ansøgning (i 3 kopier samt 1 elektronisk kopi), der indeholder de nødvendige oplysninger og dokumenter forudsat, at ansøger utvetydigt tilkendegiver, hvilken delaftale der ønskes at blive prækvalificeret til, jf. bilag B.

Nationalbanken forbeholder sig ret til at aflyse udbuddet, herunder delvist, fx for en enkelt delaftale, hvis der er saglig grund herfor.

Ansøger kan således nøjes med at sende én tro og love-erklæring om gæld til det offentlige, jf. punkt III.2.1) og én erklæring om ansøgers samlede omsætning, jf. punkt III.2.2).

Ansøger bør fremsende 5 relevante referencer til hver delaftale, der ønskes at blive prækvalificeret til, jf. punkt III.2.3).

VI.4)Klageprocedurer
VI.4.1)Organ med ansvar for klageprocedurerne

Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
2100 København Ø
DANMARK
+45 35291095
http://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud

Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne

Der er intet mæglingsorgan i Danmark

VI.4.2)Indgivelse af klager

Præcise oplysninger om klagefrist(er): I henhold til lov om håndhævelse af udbudsreglerne mv. gælder følgende frister for indgivelse af klage:

Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor Nationalbanken har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret.

Fristen begynder dog først, når der i underretningen er angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for Nationalbankens beslutning.

I andre situationer skal klage over udbud være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 6 måneder efter, at Nationalbanken har indgået rammeaftalen og underrettet de berørte tilbudsgivere herom. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor Nationalbanken har underrettet de berørte tilbudsgivere.

Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette Nationalbanken om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 3, stk. 1. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klage, jf. lovens § 12, stk. 1.

Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i pkt. VI.4.1).

VI.4.3)Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om indgivelse af klager

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
DANMARK

+45 41715000

VI.5)Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:

26.3.2015

Send til en kollega

0.047