Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=251273&B=DK_UDBUD
Udbyder
Udenrigsministeriet
Opdateringer
IV.2.2)
I stedet for:
Dato: 06-11-2019
Time: 14:00
Læses:
Dato: 20-11-2019
Time: 14:00
IV.2.7)
I stedet for:
Dato: 06-11-2019
Time: 14:00
Læses:
Dato: 20-11-2019
Time: 14:00
Udbuddet vedrører kontrakt om opgradering og vedligeholdelse af udstyr til biometrioptagelse, samt køb af nyt udstyr
Udenrigsministeriet
Udbudsbekendtgørelse
Varer
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
43271911
Asiatisk Plads 2
København K
1448
Danmark
Kontaktperson: Jeppe Honoré Isaksen
Telefon: +45 21673198
E-mail: jepisa@um.dk
NUTS-kode: DK011
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.um.dk
Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/357535
36977191
Slotsholmsgade 10
København K
1216
Danmark
Kontaktperson: Jeppe Honoré Isaksen
E-mail: jepisa@um.dk
NUTS-kode: DK011
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.uim.dk
17143611
Polititorvet 14
København V
1567
Danmark
Kontaktperson: Jeppe Honoré Isaksen
E-mail: jepisa@um.dk
NUTS-kode: DK011
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.politi.dk
Del II: Genstand
Udbuddet vedrører kontrakt om opgradering og vedligeholdelse af udstyr til biometrioptagelse, samt køb af nyt udstyr
Kontrakt om opgradering og vedligeholdelse af udstyr til biometrioptagelse, samt køb og levering af nye stationer og mobile løsninger.
København
Udbuddet omfatter opgradering og vedligeholdelse af biometriudstyr, samt til tilkøb af nyt udstyr.
Det er et fælles udbud i overensstemmelse med udbudslovens § 123.
Med et skriftligt varsel på 3 måneder til udgangen af kontraktperioden kan Kunden kræve Kontrakten forlænget på uændrede vilkår med 2 x 1 år for 1 år ad gangen.
Med et skriftligt varsel på 3 måneder til udgangen af kontraktperioden kan Kunden kræve Kontrakten forlænget på uændrede vilkår med 2 x 1 år for 1 år ad gangen.
Udbuddet er ikke opdelt i delkontrakter, idet det er Ordregivers vurdering, at kontrakten ikke hverken strategisk, teknisk eller forretningsmæssigt er egnet til at opdele i særskilte delkontrakter.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Tilbudsgiver skal som en del af sit tilbud aflevere et ”fælles europæisk udbudsdokument” (også kaldet ESPD), hvori tilbudsgiver skal afgive erklæringer om følgende forhold:
— Hvorvidt tilbudsgiver er omfattet af udelukkelsesgrundene i udbudslovens § 135, stk. 1, nr. 1-6, og stk. 3 (obligatoriske udelukkelsesgrunde om deltagelse i kriminel organisation, bestikkelse, svig, terrorhandlinger, hvidvaskning, børnearbejde, ubetalt forfalden gæld mv.),
— Hvorvidt tilbudsgiver er omfattet af udelukkelsesgrundene i udbudslovens § 136, nr. 1 - 3 (obligatoriske udelukkelsesgrunde om interessekonflikter, konkurrencefordrejning, groft urigtige oplysninger mv.),
— Hvorvidt tilbudsgiver er omfattet af udelukkelsesgrundene i udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2 (vedrører konkurs, insolvens- eller likvidationsbehandling, rekonstruktion, indstillet erhvervsvirksomhed og lignende situationer),
— Hvorvidt tilbudsgiver er omfattet af udelukkelsesgrundene i udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 3 (vedrører alvorlige forsømmelser i forbindelse med udøvelsen af erhvervet), og hvorvidt tilbudsgiver er omfattet af udelukkelsesgrundene i udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 6 (vedrører uretmæssig påvirkning af beslutningsproces m.v.).
Erklæringerne skal opfyldes via udfyldelse af ESPD. Ordregiver kan ikke tage erklæringer i betragtning, som er afgivet på anden vis end via ESPD.
Ved sammenslutninger af tilbudsgivere (konsortium) skal hver enkelt deltager i sammenslutningen vedlægge et særskilt ESPD, som omfatter ovennævnte erklæringer.
Hvis tilbudsgiver baserer sig på andre enheders økonomiske og finansielle formåen (f.eks. enheder inden for samme koncern, herunder moder-, søster- eller datterselskaber), skal hver enkelt af disse enheder vedlægge et særskilt ESPD, som omfatter de relevante dele af ovennævnte erklæringer.
Tilbudsgiver skal som en del af sit tilbud aflevere et ”fælles europæisk udbudsdokument” (også kaldet ”ESPD”), hvori tilbudsgiver skal afgive erklæringer om følgende forhold:
— Tilbudsgivers samlede omsætning i de 3 seneste disponible regnskabsår (afhængigt af, hvornår tilbudsgiver blev etableret eller startede sin virksomhed), og
— Tilbudsgivers soliditetsgrad i de 3 seneste disponible regnskabsår (afhængigt af, hvornår tilbudsgiver blev etableret eller startede sin virksomhed). Soliditetsgraden beregnes i procent som egenkapitalen divideret med de samlede aktiver.
Omsætning og soliditetsgrad skal angives i ESPD’et Del IV, afsnit B.
Bemærk, at tilbudsgiver i forhold til angivelsen af soliditetsgraden også skal oplyse, hvilken egenkapital virksomheden har samt værdien af de samlede aktiver. Selve soliditetsgraden skal indsættes i feltet ”Nøgletal” og beregningsgrundlaget (i form af egenkapitalen divideret med de samlede aktiver), skal indsættes i feltet ”Beskrivelse”.
Tilbud kan alene tages i betragtning, såfremt ovennævnte erklæringer er afgivet i ESPD, jf. udbudslovens § 148. Erklæringer kan således ikke afgives på anden vis.
Det er et minimumskrav, at tilbudsgiver i de seneste 3 disponible regnskabsår (afhængigt af, hvornår tilbudsgiver blev etableret eller startede sin virksomhed) har haft en samlet omsætning pr. år på 7 000 000 DKK.
Det er et minimumskrav, at tilbudsgiver i de seneste 3 disponible regnskabsår (afhængigt af, hvornår tilbudsgiver blev etableret eller startede sin virksomhed) har haft en soliditetsgrad på mindst 15%.
Ved sammenslutninger af tilbudsgivere (konsortium) eller såfremt tilbudsgiver baserer sig på andre enheders formåen, opgøres omsætningen som den samlede omsætning for de relevante enheder pr. år, og soliditetsgraden opgøres som de relevante enheders samlede egenkapital delt med de relevante enheders samlede aktiver.
Hvis tilbudsgiver baserer sig på andre enheders økonomiske og finansielle formåen, skal tilbudsgiveren og de pågældende enheder hæfte solidarisk for kontraktens gennemførelse, jf. Udbudslovens § 144, stk. 6.
Kontrakten indeholder særlige vilkår for udførelse i form af arbejdsklausul som formuleret i de konventioner, der ligger til grund for principperne i FNS Global Compact, og som formuleret i OECDs retningslinjer for Multinationale virksomheder, inddraget i relevant omfang. Der er desuden stillet kontraktmæssige krav i henhold til ILO-konventionen 94 om arbejdsklausuler i offentlige kontrakter og cirkulære nr. 9471 af 30.6.2014 (Bilag 7 - CSR-krav).
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 35291000
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagevejledning-0
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v., gælder følgende frister for indgivelse af klage:
Klage over ikke at være blevet udvalgt, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf. lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens § 2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2.
I andre situationer skal klage over udbud, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort;
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen;
3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, og udbudslovens § 171, stk. 4;
4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Internetadresse: http://www.kfst.dk