23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2015/S 069-123610
Offentliggjort
09.04.2015
Udbudstype
Begrænset udbud

Anmodning om deltagelse

Til
29.05.2015 Kl. 12:00

Addresse
Arkitektforeningen
Strandgade 27A
Bent Kolind, konkurrencerådgiver, arkitekt MAA
1401 København K
bk@arkitektforeningen.dk
www.arkitektforeningen.dk

Udbyder

Slagelse Kommune

Vindere

(01.02.2016)
PLH Arkitekter
i samarbejde med ALL Atelier Lorentzen Langkilde, GHB Landskabsarkitekter, MOE Rådgivende Ingeniører, GODdesign ved udstillingsarkitekt Gert Olsen, filminstruktør Rumle Hammerich og art director Søren Buus

Opdateringer

Annullering
(30.06.2017)

Ny Trelleborg, Oplevelses- og videncenter


Slagelse Kommune

Danmark-Slagelse: Arkitektvirksomhed samt hermed beslægtet virksomhed

2015/S 069-123610

Bekendtgørelse om projektkonkurrence

Denne konkurrence er omfattet af: Direktiv 2004/18/EF

Del I: Ordregivende myndighed/ordregiver

I.1) Navn, adresser og kontaktpunkt(er)

Slagelse Kommune/Ny Trelleborg
Torvegade 22
Jesper Rønn Kristiansen
4200 Slagelse
DANMARK

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse for den ordregivende myndighed / ordregiveren: www.nytrelleborg.dk

Yderligere oplysninger fås her: Arkitektforeningen
Strandgade 27A
Arkitektforeningen
Bent Kolind, konkurrencerådgiver, arkitekt MAA
1401 København K
DANMARK

www.arkitektforeningen.dk

Specifikationer og yderligere dokumenter (herunder dokumenter vedrørende den konkurrenceprægede dialog og et dynamisk indkøbssystem) fås her: Arkitektforeningen
Strandgade 27A
Arkitektforeningen
Bent Kolind, konkurrencerådgiver, arkitekt MAA
1401 København K
DANMARK

www.arkitektforeningen.dk

: Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til Arkitektforeningen
Strandgade 27A
Bent Kolind, konkurrencerådgiver, arkitekt MAA
1401 København K
DANMARK

www.arkitektforeningen.dk

I.2) Type ordregivende myndighed

Regional eller lokal myndighed

1.3) Hovedaktivitet

Fritid, kultur og religion

1.4) Kontrakt indgås på andre ordregivende myndigheders / ordregiveres vegne

Den ordregivende myndighed / ordregiveren indkøber på andre ordregivende myndigheders / ordregiveres vegne: nej

Del II: Projektkonkurrencens genstand / beskrivelse af projektet

II.1) Beskrivelse
II.1.1) Ordregiverens / den ordregivende myndigheds betegnelse for konkurrencen/projektet:

Ny Trelleborg, Oplevelses- og videncenter.

II.1.2) Kort beskrivelse:

Opgaven omfatter forslag til en ny bygning til udstillingsformål på ca. 2.-2.500 kvm. inkl. udstillingskoncept og landskabelig bearbejdning af omgivelserne - beliggende umiddelbart ved vikingeborgen Trelleborg ved Slagelse. Ny Trelleborg skal bygges indefra og ud. Dermed forstås, at det er den historiske og arkæologiske viden, der skal danne grundlag for arkitektur og virkemidler. Det er et krav at arkitektur, udstilling og landskab supplerer hinanden og sammen understøtter formidlingen af Trelleborgs historier.

Læs mere om projektet på www.nytrelleborg.dk

II.1.3) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

71200000

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Kriterier for udvælgelse af deltagere:

Udvælgelsen vil ske ud fra følgende kriterier, som ansøgerteamet skal vedlægge oplysninger om:

1) Referencer, gerne fra lignende opgaver, herunder evt. også ikke-realiserede projekter. Referencer må ikke være mere end fem år gamle.

2. Fuldstændige firmaoplysninger: Firmanavn, ejerforhold og organisation, adresse, CVR-nummer, e-mail, telefonnr. og kontaktperson.

3) CV'er for medarbejdere, der vil blive gjort ansvarlige for den udbudte opgave. CV'erne skal indeholde uddannelsesmæssige og faglige kvalifikationer, herunder relevante projekter, hvor medarbejderen medvirkede, samt medarbejderens rolle i projekterne.

4) Organisationsdiagram for rådgiverorganisationen med angivelse af roller for de angivne medarbejdere i nærværende projekt. (maks. en side).

5) Årlig omsætning og egenkapital for de seneste tre regnskabsår samt antal ansatte gennem de seneste 3 år, fordelt på faggrupper (hvis ansøgerens firma er yngre end 3 år, vedlægges oplysningerne for det tidsrum firmaet har eksisteret).

6) Oplysning om professionel ansvarsforsikring.

Oplysningerne skal fremsendes for samtlige firmaer i ansøgerens konkurrenceteam. Dog gælder det, at oplysninger og dokumentation jf. ovenstående pkt. 5 og 6 kun skal indsendes for totalrådgiveren (arkitektfirmaet).

Anmodning om prækvalifikation skal afleveres på dansk, dog accepteres det, at materiale jf. ovenstående pkt. 1-4 afleveres på engelsk.

Ansøgere, som ikke fremsender ovennævnte oplysninger, kan ikke forvente at blive taget i betragtning ved udvælgelsen af deltagere til projektkonkurrencen.

Der ønskes alene summariske oplysninger, maks. 40 A4-sider (= 20 ark ved tryk på begge sider). Konkurrenceudskriveren kan kræve oplysningerne dokumenteret.

Ansøgningsmaterialet skal følge ovenstående disposition.

III.2) Oplysninger om en bestemt profession

Deltagelse er forbeholdt en bestemt profession: ja

Konkurrencen henvender sig til arkitekter og til firmaer/personer med indsigt i udformning af udstillinger samt til landskabsarkitekter og til ingeniører.

Del IV: Procedure

IV.1) Type konkurrence

Begrænset

Forventet antal deltagere: 5

IV.2) Navne på allerede udvalgte deltagere
IV.3) Kriterier for vurdering af projekter:

Forslagene vil blive vurderet på deres kreativitet og sammenhæng i løsningen af samspillet mellem udstilling og byggeri. Dermed forstås, hvorledes forslaget fortolker krav og ønsker, som de er formuleret i konkurrenceprogrammets beskrivelse af de funktionelle, planmæssige, æstetiske og tekniske indhold.

I forbindelse med udstillingen vil forslagene blive bedømt på deres evne til at formidle komplekse fortællinger på lettilgængelige måder i overraskende og æstetisk smukke formidlingsformer.

I forbindelse med byggeriet vil forslagene blive vurderet på arkitekturens samspil med og hensyntagen til det omkringliggende landskab. Forslagene vil desuden blive vurderet på bygningens funktionalitet, udnyttelse af kvadratmeter og planmæssige løsninger.

Det vægtes højt, at forslagene er økonomisk realistiske. Dette gælder både bygning og udstillingskoncept.

Den økonomiske ramme er på 77 600 000 DKK ekskl. moms. Beløbet dækker håndværkerudgifter og rådgiverhonorar for byggeri, udstilling og landskab; men ikke kontorindretning og hertil hørende it-udstyr. Projektet er d.d. ikke finansieret.

IV.4) Administrative oplysninger
IV.4.1) Sagsnummer hos den ordregivende myndighed / ordregiveren:
IV.4.2) Vilkår for adgang til kontraktdokumenter og yderligere dokumenter
IV.4.3) Frist for modtagelse projekter og ansøgninger om deltagelse

Dato: 29.5.2015 - 12:00

IV.4.4) Dato for afsendelse til udvalgte kandidater af opfordringer til at deltage

Dato: 30.6.2015

IV.4.5) Sprog, der må benyttes i projekter eller ansøgninger om deltagelse

dansk.

IV.5) Præmieuddeling og bedømmelseskomité
IV.5.1) Oplysninger om præmie(r):

Der vil blive uddelt en eller flere præmier: nej

IV.5.2) Nærmere oplysninger om betalinger til alle deltagere

Hvert deltagerteam, der afleverer et konditionsmæssigt forslag, vil modtage et vederlag på 175 000 DKK ekskl. moms. Vederlaget udbetales, når bedømmelsen er afsluttet.

IV.5.3) Opfølgende kontrakter

En eventuel tjenesteydelseskontrakt, der tildeles på grundlag af projektkonkurrencen, vil gå til vinderen eller en af vinderne af konkurrencen: ja

IV.5.4) Bedømmelseskomitéens afgørelse

Bedømmelseskomitéens afgørelse er bindende for den ordregivende myndighed / ordregiveren: ja

IV.5.5) Navne på de udpegede medlemmer af bedømmelseskomitéen

1. Repræsentanter fra Slagelse Kommune, Nationalmuseet og Ejendomsfonden Museet v. Trelleborg. To arkitektfagdommere udpeget af Arkitektforeningen samt en fagdommer med ekspertise inden for udstillingsområdet.

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om EU-midler

Kontrakten vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej

VI.2) Yderligere oplysninger:

Der udsendes ikke yderligere skriftligt materiale i forbindelse med prækvalifikationsfasen.

1) Ansøgningsmaterialet skal inkl. på forsendelsesemballagen være mærket »Projektkonkurrence — Ny Trelleborg« og sendes til Arkitektforeningen, Strandgade 27A, 1401 København K i ét eksemplar (dvs. ansøgninger må ikke sendes pr. e-mail). Desuden vedlægges en PDF-udgave af ansøgningsmaterialet på USB-stik.

2) Konkurrenceudskriveren opfordrer nystartede firmaer til at søge om prækvalifikation sammen med mere etablerede rådgivningsfirmaer.

3) Det er den ordregivende myndigheds hensigt, at vinderteamet får tildelt rådgiveropgaven i forbindelse med realiseringen af projektet med arkitekten som totalrådgiver. I den forbindelse skal det fremhæves, at byggeriet på nuværende tidspunkt ikke er finansieret, og at vinderprojektet skal bruges i forbindelse med fondsansøgninger umiddelbart efter konkurrencen. En række fonde har afgivet positive forhåndstilsagn. Hvis sagen standses, før der er underskrevet kontrakt med vinderen, eller måtte den udbudte opgave ikke blive overdraget vinderen inden to år efter konkurrencens afslutning, tilkommer der vinderen en kompensation på 175 000 DKK ekskl. moms. Såfremt opgaven senere overdrages vinderen, er det udbetalte kompensationsbeløb at betragte som en a konto udbetaling af rådgivningshonoraret.

4) Der vil for vinderen af konkurrencen blive stillet krav om aflevering af serviceattest fra Erhvervs- og

Selskabsstyrelsen (eller tilsvarende for udenlandske virksomheder) om, at virksomheden ikke befinder sig i en af de i direktiv 2004/18/EF, art. 45, stk. 1 og 2 anførte situationer.

5) Konkurrenceprojekterne skal afleveres på dansk. Kontrakt-, forhandlings- og arbejdssproget i forbindelse med den udbudte opgave vil være dansk.

6) Konkurrenceperioden forventes at løbe i tidsrummet 10.8.2015-30.10.2015.

7) Udskriver forbeholder sig ret til at forhandle med vinderen om ændringer i konkurrenceprojektet.

8) Opgaven udbydes med et fast honorar på 13,75 % af den økonomiske ramme eks. projektomkostninger.

VI.3) Klageprocedurer
VI.3.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne

Klagenævnet for Udbud, Erhvervs- og Selskabsstyrelsen
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
2100 København Ø
DANMARK

VI.3.2) Indgivelse af klager

Præcise oplysninger om klagefrist(er): I henhold til lov nr. 492 af 12.5.2010 om håndhævelse af udbudsreglerne m.v. med senere ændringer gælder følgende klagefrister:

Klager over prækvalifikation skal indgives inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt underretning til ansøgerne om, hvem der er blevet prækvalificeret.

Klager over udbud skal være indgivet inden 45 kalenderdage efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt.

VI.3.3) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om indgivelse af klager

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
DANMARK

VI.4) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:

8.4.2015

Send til en kollega

0.062