23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2015/S 085-152436
Offentliggjort
Udbudstype
Finder ikke anvendelse

It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support


Vejledende forhåndsmeddelelse

Tjenesteydelser

Direktiv 2004/18/EF

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn, adresser og kontaktpunkt(er)

Skatteministeriet, Koncerncentret
Østbanegade 123
Att: Thomas Gutzon
2100 København Ø
DANMARK
Telefon: +45 72370614
Mailadresse: thomas.brand@skat.dk
Fax: +45 72221919

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse for den ordregivende myndighed: http://www.skat.dk

Internetadresse for køberprofilen: http://www.skat.dk/nemvirksomhed

Yderligere oplysninger fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)

I.2) Type ordregivende myndighed
Offentligt organ
I.3) Hovedaktivitet
Økonomiske og finansielle anliggender
I.4) Kontrakt indgås på andre ordregivende myndigheders vegne
Den ordregivende myndighed indkøber på andre ordregivende myndigheders vegne: nej

Del II.B: Kontraktens genstand (Varer eller tjenesteydelser)

II.1) Den ordregivende myndigheds betegnelse for kontrakten:
NemVirksomhed.
II.2) Kontrakttype og leverings- eller udførelsessted
Tjenesteydelseskategori nr. 7: Edb-tjenesteydelser og hermed beslægtede tjenesteydelser

NUTS-kode DK01

II.3) Oplysninger om rammeaftale
Bekendtgørelsen vedrører udarbejdelse af en rammeaftale: nej
II.4) Kort beskrivelse af arten og mængden eller værdien af varerne eller tjenesteydelserne:
Denne forhåndsmeddelelse omfatter alene deltagelse i et informationsmøde om projektet NemVirksomhed. SKAT inviterer udbydere af regnskabsløsninger til enkeltmandsvirksomheder til et informationsmøde om de foreløbige forventninger til NemVirksomhedsprojektet. Informationsmødet holdes mandag, den 18.5.2015, kl. 13:00-15:00 i SKAT, Østbanegade 123, København Ø.
Målsætningen for NemVirksomhed er at reducere de ca. 275 000 danske enkeltmandsvirksomheders tidsforbrug til bogføring og korrekt afregning af moms og skat. Tiltaget skal således hjælpe med at gøre det lettere at starte og drive selvstændig virksomhed i Danmark.
Enkeltmandsvirksomhederne forventes hovedsageligt at have behov for en enkeltbruger-regnskabsløsning. De har ofte blot en pc med internet og vil mod betaling af mindre månedlig ydelse på et par hundrede kroner gerne leje en regnskabsløsning til håndtering af den daglige/ugentlige/månedlige bogføring.
Udbyderne af regnskabsløsninger forventes selv at udvikle interfaces og øvrig funktionalitet til anvendelse af SKATs løsninger. Udviklingen sker for egen regning. SKAT vil med den tekniske dialog finde samarbejdspartnere til udvikling af anvendelige standarder for udveksling af data. SKAT vil derimod ikke være ordregiver. Interfaces vil blive stillet til rådighed for alle udbydere af regnskabsløsninger i markedet. Ved den efterfølgende tekniske dialog ønskes bl.a. en dialog om, hvilke teknologier der synes mest anvendelige ved udveksling af data.
SKAT vil med informationsmødet give et første indblik i planerne for projektet. Da der på nuværende tidspunkt udestår en række afklaringer om såvel design af projektets elementer samt præcis tidsplan, må det forventes, at der på mødet kun gives udtryk for SKATs nuværende og overordnede forventninger til projektet. Forventningerne kan blive genstand for ændringer i processen frem mod igangsættelse af en teknisk dialog med interesserede udbydere af regnskabsløsninger. Informationsmødet er primært rettet mod de udbydere, der har en interesse i at indgå i en fremtidig teknisk dialog med SKAT, men alle interesserede er velkomne.
Program for informationsmødet i SKAT den 18. maj kl. 13:00-15:00:
— Velkomst v/ underdirektør Richard Hanlov
— NemVirksomhed — en del af Vækstpakke 2014, v/underdirektør Richard Hanlov
— Præsentation af NemVirksomhedsprojektet, herunder kort gennemgang af forventet indhold og overordnet tidsplan v/projektleder Mikael Honoré
— Teknisk introduktion v/Mikael Nyvang Knudsen
— Teknisk dialog v/Mikael Honoré og Thomas Gutzon Brand
— pause
— Afrunding.
For interesserede vil der efter afrundingen på informationsmødet blive gennemført en lidt grundigere gennemgang af bogføringsguiden, der forventes at blive et af projektets hovedelementer.
Mødet afholdes på dansk, men kan eventuelt afholdes på engelsk, hvis der måtte være et ønske hertil fra en udbyder, der i øvrigt lever op til ovenfor beskrevne krav.
Tilmelding og yderligere information:
Tilmelding til arrangementet skal ske senest den 12. maj kl. 12:00 via mail til nemvirksomhed@skat.dk med angivelse af antal deltagere og kontaktoplysninger.
Yderligere information om NemVirksomhed kan findes på www.skat.dk/nemvirksomhed
Alt materiale fra informationsmødet vil blive offentliggjort på ovennævnte hjemmeside. SKAT vil løbende opdatere information om projektet på denne hjemmeside, og alle interesserede opfordres til at holde sig orienterede.

Delaftaler

Kontrakten er opdelt i delaftaler: nej
II.5) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

72000000, 79210000

II.6) Planlagt startdato for tildelingsprocedurerne
II.7) Oplysninger om WTO-aftalen om offentlige indkøb
Dette udbud er omfattet af WTO-aftalen om offentlige indkøb: nej
II.8) Yderligere oplysninger:

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Kontraktbetingelser
III.1.1) De vigtigste finansierings- og betalingsvilkår og/eller henvisning til relevante bestemmelser herom:
III.2) Betingelser for deltagelse
III.2.1) Oplysning om reserverede kontrakter

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om EU-midler
Kontrakten vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
VI.2) Yderligere oplysninger:
VI.3) Oplysninger om den generelle lovramme
Relevante statslige internetadresser, hvor der kan fås oplysninger

Skattelovgivning http://www.skat.dk

VI.4) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
29.4.2015

Send til en kollega

0.047