23948sdkhjf

Inddrag medarbejderne og skab værdi for kunderne

| Medlemsnyhed | Indrykket af Seritronic A/S

Vi stiller ofte spørgsmålet: Hvordan kan der skabes merværdi for vores kunder? Svaret er som oftest ikke entydigt, fordi hver enkelt virksomhed har dens egen ekspertise. Men hvordan kan vi så lærer af hinanden?

Merværdi kan tilføres indenfor en række områder. Snart vil Seritronic forhandle et nyt produkt, der kan skabe værdi til deres kunder, men inden da har de foretaget en lang række nye investeringer i virksomheden. De seneste år har de fokuseret på at optimere processer i virksomheden. Dette skulle ikke kun sikre de mest optimale rammer for at holde dem attraktive overfor potentielle, såvel som eksisterende kunder, men også at skabe et godt internt flow i virksomheden. 

Mange kendsgerninger ved procesoptimering er allerede kendte. Det er blandt andet mindre spild, større effektivitet, eller som det siges på nordjysk, så er det lig med mindre bøvl. Efter en periode med fokus på området stod det klart, at optimeringerne ikke kun var glædeligt for virksomheden, men også for deres kunder. Det betød nemlig, at de som følge kunne tilbyde yderligere præcision og kvalitet af kundens produkter. 

Anerkend medarbejdere som eksperter

At opbygge en flad og gennemsigtig organisation har været en afgørende faktor siden virksomhedens begyndelse. Det vil derfor forekomme dem fjernt ikke at skulle inddrage deres medarbejdere i overvejelserne. Dette skyldtes to ting. Som det første er medarbejderne eksperter i deres arbejdsgang, og ikke mindst i de produkter de arbejder med. Denne kendsgerning kan man lige så godt respektere og benytte sig af. For det andet så er Seritronic af den overbevisning, at tilfredse medarbejdere skaber tilfredse kunder. 

Trods deres ekspertise kan medarbejdere dog finde procesoptimering skræmmende. Nogle gange fordi optimeringer kan kræve en investering i produktionsudstyr, der får dem til at frygte for deres job. Hos Seritronic kunne dette ikke opfattes mere forkert. Procesoptimering sker fordi, at de ønsker at forbedre effektviseringen, så medarbejderne kan fokusere på andre eller flere ting, hvor der i højere grad er brug for deres faglighed og viden.

Det er Seritronics ønske med procesoptimering at skabe de bedste muligheder for at kunne gøre sig fleksible og sikre præcision i produkterne til deres kunder, og samtidig skabe de bedste arbejdsgange for vores medarbejdere. 


Skriv kommentar

Medlemsnyhed

Indrykket af
Seritronic A/S

Juelstrupparken 8
9530 Støvring
Danmark
Seritronic A/S

Send til en kollega

0.117