23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Electronic Supply
Del siden
Annonce

Fremtidssikring af beredskabstjenester behøver ikke kræve store investeringer

Det er afgørende for redningstjenester at have pålideligt og robust udstyr. Men for at fungere effektivt skal der mere til end bare teknologi.

Af Stefan Lindau, Country Manager, Panasonic TOUGHBOOK

Redningstjenesterne er under stigende pres for at reducere responstiderne på trods af reducerede budgetter og forældede systemer. Mobile platforme bruges langt ud over deres forventede levetid, og usikker finansiering gør det vanskeligt at planlægge på lang sigt. IT-teams kæmper også med komplekse indkøbs- og administrationsprocesser, der forsinker indførelsen af ny teknologi.

Samtidig forventes det, at beredskabstjenesterne skal klare mere med færre ressourcer. Der er en stigende efterspørgsel efter øget samarbejde mellem myndighederne og offentlige forventninger til digital modstandsdygtighed. Derudover øger udfordringer som administration af softwareopdateringer, vedligeholdelse, utilsigtede skader og sikker forbindelse kompleksiteten for it-folkene.

Det er ikke overraskende, at mange beredskabstjenester revurderer, hvordan de anskaffer og administrerer deres teknologi. De har brug for fleksible og skalerbare løsninger, der er skræddersyet til deres mål.

Fra omkostning til kapacitet
Den traditionelle tilgang, hvor man køber robust mobilteknologi og bruger den så længe som muligt, kan være svær at retfærdiggøre. De lange indkøbscyklusser betyder, at enhederne bliver så gamle, og ikke længere kan følge med den moderne software. Reparationer bliver hyppigere og dyrere, og it-folkene bruger mere tid på at løse tekniske problemer end på at støtte medarbejderne i marken.

En agil, abonnementsbaseret »as-a-service«-model er et mere begavet alternativ for beredskabstjenester. Som med mange forbrugertjenester – såsom mobiltelefonabonnementer, streaming og leasing af køretøjer – giver dette den ønskede fleksibilitet til en fast månedlig pris.

Ved at indføre en abonnementsbaseret OPEX-model får beredskabstjenester adgang til support til hardware, software og konnektivitet. Dette ændrer måden, hvorpå missionskritisk teknologi bruges, og giver den skalerbarhed og sikkerhed, som beredskabstjenester skal have for at kunne fokusere på deres arbejde.

Fordelene ved MaaS for beredskabstjenester
MaaS-modellen er tilgængelig som en selvbetjeningsløsning, hybridløsning eller fuldt outsourcet løsning, der kombinerer elementer som robust hardware, installation i køretøjer, systemoptimering, idriftsættelse og enhedssikkerhed i et enkelt månedligt abonnement. Dette giver beredskabstjenester adgang til robust teknologi døgnet rundt – altid egnet til formålet, klar til brug, beskyttet og designet til operationelle behov – uanset budget og krav.

Med fuldt integreret, prækonfigureret teknologi, der altid er klar til brug, kan beredskabstjenester reagere hurtigere på hændelser, skalere operationer problemfrit og reagere hurtigt på forskellige operationelle krav.

Den fleksible MaaS-model giver beredskabstjenesterne en konkurrencemæssig fordel, moderniserer deres teknologistyring, forbedrer deres tilpasningsevne og strømliner budgetterne. Dette giver dem mulighed for at fokusere på det, der virkelig betyder noget – at redde liv.

digitalPR
Vejlsøvej 51
8600 Silkeborg
Silkeborg Kommune
Danmark
BREAKING
{{ article.headline }}
0.078|