Det er in med virale reklamer på nettet, hvor brugerne selv sender produktomtalen på omgang, med den forudsætning, at de selvfølgelig appelleres af produktet. Denne reklamestrategi benytter Nokia nu i en verdensomspændende kampagne, skriver Berlingske Business.
Virksomheder har fået øjnene op for det at lade brugerne tage del i og gøre salgsarbejdet bliver en stadig mere vigtigt faktor for at nå ud med sine budskaber.
Det gælder også for Nokia, der i en ny kampagne vil have indbyggere i hele verden til at skyde billeder af sig selv. Nokia lokker til gengæld med en rejse til Rocky Mountains i Canada.
- Hvordan kan man vise kvaliteten på et mobilkamera bedre end at tage reklamebilleder med den. Det er præcis det, som tanken bag kampagnen, siger Nokias markedschef i Skandinavien, Patrik Söder til avisen.
I Danmark fandt skydningen med mobiltelefonerne sted i den forløbne weekend i Århus og København og nu er det op til brugerne at udpege de heldige vindere. Fra dansk side bliver der plads til to personer.