23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Electronic Supply

Ny strategi bærer frugt for Danware

Danware har gennemført en række ændringer på selskabets salgs- og marketingstrategi. Et arbejde, der tidligere har mærket regnskaberne med rødt, men nu ser ud til at bære frugt.

Danware har omlagt sin salgs- og distributionsstrategi, hvilket har kostet på både omsætning og resultat. Men ved udgangen af 3. kvartal er Danware atter på rette kurs.

I årets tredje kvartal endte omsætningen på 19,1 mio. kr. mod 21,7 mio. kr. for samme periode i 2005. sammenlagt har Danware i årets første 9 måneder øget omsætningen med 1,6 mio. kr. til 68,1 mio. kr. fra året før.

Faldet i omsætningen i 3. kvartal kan tilskrives et lavt aktivitetsniveau på hovedmarkerne i USA, Tyskland og England. Omsætningen via de hidtidige distributører har været lavere end forventet som følge af langvarige kontraktforhandlinger om nye vilkår, mens Danwares omsætning via egne datterselskaber er i en opbygningsfase.

Omsætningen i USA via Danwares eget datterselskab var ved kvartalets udgang inde i en positiv gænge. Derfor forventes omsætningen at stige i den kommende periode.

Omsætningen i USA er nu stigende, og der er indgået aftaler med 150 partnere. Dette får dog kun gradvist indflydelse på omsætningen i 4. kvartal, da aftalerne først slår fuldt igennem i 2007.

Overgangen fra salg via distributører til salg via egne datterselskaber i USA, Tyskland og England har været dyrere end forudset, idet faldet i omsætningen og væksten i omkostningerne i 3. kvartal har været større end forventet. Sådan lyder kommentaren i regnskabet.

På den baggrund reducerer ledelsen forventningerne til både omsætning og resultat for 2006.

Kilde: Kvartalsrapport 3. kvartal 2006

http://www.danware.dk

BREAKING
{{ article.headline }}
0.068