23948sdkhjf

LCD-skærme giver plasma-tv baghjul

Fladskærms-tv er et hit, og det er især LCD-skærmene, der langes over disken. Derfor går plasmaproducenterne nu i charmeoffensiv.
Salget af LCD-skærme er steget så markant, at plasmaproducenterne har indledt en charmeoffensiv. Panasonic, Hitachi og Pioneer har fået lavet en undersøgelse, der taler klare fordele for plasma-tv’et, skriver Berlingske Business.

En undersøgelse foretaget af DisplaySearch peger på, at det globale salg af plasmaskærme topper på 140 mia. kr. i 2008, hvorefter markedet vil svinde ind.

Ifølge samme analysebureau vil det globale salg af LCD-tv stige til 430 mia. kr. i 2008 og fortsætte til 530 mia. kr. i 2010.

Det er formentlig denne tendens, som plasmaproducenterne nu prøver at afværge.

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.111