GN Store Nord har netop præsenteret et meget skuffende resultat for sine headset-aktiviteter. Omsætningen blev i 2006 840 mio. kr. mod 946 mio. kr. i fjerde kvartal 2005.
Derfor iværksætter GN nu en ny strategi med det udgangspunkt, at de vil være verdens førende, uafhængige producent af headset med markedets bredeste produktportefølje. En strategi, der iværksættes straks, og som betyder en reduktion af selskabets samlede medarbejderstab.
I grove træk indeholder strategien følgende punkter:
1) Produktion; via outsourcing til en hovedpartner øges kvaliteten og produktiviteten i produktionsprocesserne.
2) Distribution; distributionsstrategien ændres således, at samlingen af produktet udsættes til det senest mulige tidspunkt,
før produktet leveres til kunden.
3) Leverandører; det samlede antal underleverandører reduceres markant.
Læs mere om GN’s nye startegi på selskabets hjemmeside
Kilde: GN Årsrapport 2006 /
http://www.gn.dk