23948sdkhjf

B&O jagter kinesisk luksussegment

Bang & Olufsen satser på markant øget omsætning på luksusvarer i Storkina i løbet af få år.
B&O går målrettet efter at øge omsætningen på luksusmarkedet i Storkina, som af flere analytikere spås store vækstrater de kommende år.

I 2011 stod Kina og Hong Kong kun for tre procent af B&O's samlede omsætning, men i løbet af de kommende år spås den at vokse til 15-20 procent. Det skriver Berlingske Business.

Frem til 2011 solgte B&O udelukkende sine produkter til tre forhandlere i Singapore, men herefter ændrede Struer-koncernen strategi og etablerede selv et regionalt hovedsæde i Shanghai. Og det skifte er afgørende for vækstambitionerne fremadrettet, vurderer Lars Hardboe Galsgaard, der er Struer-firmaets chef for Storkina (Kina, Hong Kong, Macao og Taiwan) og Sydkorea.

- Vi byggede aktiviteten op fra bunden, og hen ad vejen købte vi to af de tre hovedforhandlere ud, og i dag driver vi selv 31 af de 36 butikker, hvor B&O-produkterne sælges. Desuden lagde vi stærk vægt på at profilere os som et luksusbrand. Vi vil sælge produkter til den øvre ende af middelklassen, f.eks. B&O Play til nogle tusinde kroner stykket, men har først og fremmest satset på at placere B&O som et brand i toppen i sammenligning med verdens førende luksusbrands, forklarer han over for avisen.

Der satses generelt på samme produkter som i resten af verden, men i flere andre farver.

Til at profilere B&O har koncernen fået den verdenskendte, unge kinesiske pianist Li Yundi som ansigt udadtil, ligesom det kinesiske badmintonlandshold er med til at synliggøre Play-produkterne.

Desuden skal det kinesiske selskab Sparkle Roll, der forhandler luksusbiler som Lamborghini, Bentley og Rolls-Royce, og private equity- selskabet A Capital, som blev medejere for halvandet år siden, også være med til at give B&O en bredere salgsprofil i Kina.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.094