Det er nemlig ikke kun B&O, der har set sig varm på bilindustrien, men også konkurrenten Harman International. Og netop Harman gør det så godt, at den amerikanske kapitalfond Kohlberg Kravis Roberts er interesseret i et opkøb til en værdi af 27,8 mia. kr. Det skriver Børsen onsdag.
Analytikere vurderer derfor, at også B&O kan tjene rigtig mange penge inden for audio-udstyr til bilindustrien, og kontrakten med Audi kan vise blot at være den første i en række. I takt med, at B&O bliver udbredt i flere bilmærker og også i de lavere klasser, vil omsætningen stige markant.
- I de lavere segmenter er branding stadig et nøgleord, og forbrugerne er parate til at betale en præmie for dels selve bilen, men også for, at den bliver fyldt med ekstraudstyr. Og i takt med, at branding bliver vigtigere, er det også i stigende grad af betydning for bilindustrien, at de indgår alliancer med underleverandører, der har et godt navn, som dermed tilbyder endnu et værktøj i bestræbelserne på at differentiere sig, forklarer Marnie Cohen, analytiker i Standard & Poor's.
Et typisk B&O-stereoanlæg til montering i en Audi A8 vil koste omkring 45.000 kr.
