23948sdkhjf

Sony Ericsson øger markedsandelen

På det benhårde marked for mobiltelefoner hænger den svensk-japanske joint venture Sony Ericsson stadig på førerfeltet. Tredje kvartal bød på øget salg, men lavere overskud.
I alt solgte Sony Ericsson 25,9 mio. telefoner, hvilket er 6,1 mio. flere end samme periode sidste år. Omsætningen steg fra 2,9 mia. euro til 3,1 mia. euro, mens overskuddet før skat faldt med 34 mio. euro til 384 mio. euro.

- I kvartalet har vi set, at Sony Ericsson fortsat har et markant stigende salg med en portfolio af produkter med den største prisvariation i virksomhedens historie. Lav- og midtprisprodukter, som fx W200 Walkman telefon samt almindelige telefoner, har været hoveddrivkraften i kvartalet, mens P1 smartphone og W580 slider Walkman er blevet godt modtaget og har styrket virksomhedens portfolio blandt high-end-produkter, siger Miles Flint, chef for Sony Ericsson

Han udtrykker tilfredshed med resultatet i et kvartal, hvor virksomheden har formået at styrke sin position i såvel Nordamerika som Vesteuropa og Latinamerika. Sony Ericsson har nu en markedsandel på mere end 9 % af verdensmarkedet for mobiltelefoner.

Kilde: Sony Ericsson - http://www.sonyericsson.com

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.093