Sony Ericsson øger markedsandelen
På det benhårde marked for mobiltelefoner hænger den svensk-japanske joint venture Sony Ericsson stadig på førerfeltet. Tredje kvartal bød på øget salg, men lavere overskud.
- I kvartalet har vi set, at Sony Ericsson fortsat har et markant stigende salg med en portfolio af produkter med den største prisvariation i virksomhedens historie. Lav- og midtprisprodukter, som fx W200 Walkman telefon samt almindelige telefoner, har været hoveddrivkraften i kvartalet, mens P1 smartphone og W580 slider Walkman er blevet godt modtaget og har styrket virksomhedens portfolio blandt high-end-produkter, siger Miles Flint, chef for Sony Ericsson
Han udtrykker tilfredshed med resultatet i et kvartal, hvor virksomheden har formået at styrke sin position i såvel Nordamerika som Vesteuropa og Latinamerika. Sony Ericsson har nu en markedsandel på mere end 9 % af verdensmarkedet for mobiltelefoner.
Kilde: Sony Ericsson - http://www.sonyericsson.com