23948sdkhjf

Ny B&O-satsning i Japan

Den danske elektronikvirksomhed B&O vil øge salget betragteligt i Japan i de kommende år.
Hidtil har Struer-virksomheden haft mere end svært ved at slå igennem i Japan, hvor man i seneste regnskabsår blot omsatte for 69 mio. kr. Det er ganske enkelt for lidt, hvis det står til vestjyderne. Det skriver EPN.

- Det skal gå meget bedre. For os udgør Japan 1-2 % af koncernens omsætning. Louis Vuitton henter halvdelen af sit salg på det marked, mens BMW og Mercedes har et tal omkring 20 %. Der niveau vil vi også gerne stile efter, forklarer Asien-direktør Lars Myrup til EPN.

Et af problemerne har hidtil været, at japanske elektronikprodukter opererer efter specielle standarder, og her har B&O kun haft et begrænset udvalg af specielt audioudstyr, men nu har man også lanceret video- og tv-produkter til det japanske marked.

Se B&O’s profil på Electronic Supply.
Kommenter artiklen
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.157