23948sdkhjf

Ny ejer åbner døre for Procom

Med Amphenol som ny ejer får Procom, der fremstiller udstyr til radiokommunikation, en langt større portefølje samt adgang til nye kundegrupper og afsætningsmuligheder.
Procom, der producerer udstyr som antenner og filtre til radiokommunikation, ser store muligheder i at være kommet under amerikanske Amphenols vinger .

Elektronikkoncernen med 55.000 medarbejdere giver både adgang til nye markeder og en anden teknologisk sparring, end Procom hidtil har haft adgang til. Det forklarer firmaets direktør, Peter Borregaard, til Electronic Supply.

- Jeg forventer, at vi kan søge kompetencer i koncernen, så vores produkter kommer endnu mere til deres ret. Samtidig kan vi bidrage til den videre udvikling af koncernen, siger Peter Borregaard.

Bedre løsninger og nye kundegrupper
Procom-direktøren opridser de to fronter, hvor
Gode resultater i sigte
Procom øgede i 2014 bruttoavancen med 10 mio. kr. og rundede 83 mio. kr. Samtidig landede overskuddet efter skat på 19 mio. kr. Ifølge Peter Borregaard fortsætter væksten.

- Vi er foran budgettet, så vi kommer til at præsentere pæn vækst både på top og bundlinje i år, siger Peter Borregaard.
firmaet primært får nye muligheder via Amphenols ejerskab.

På den ene side gider det adgang til en udvidet portefølje inden for de segmenter og på de markeder, firmaet allerede er på i dag, så det bliver muligt at lave bedre og mere komplette løsninger. Derudover får Procom adgang til nye afsætningspunkter og kundegrupper via de Amphenol-selskaber, der ikke har samme portefølje som Procom.

Og så åbner den amerikanske koncern døren for et marked, Procom længe har haft et godt øje til.

- USA har været et fokusområde i flere år, men vi har ikke haft kræfterne til at trænge ind på markedet. Så det er naturligt at tag fat på det nu, siger Peter Borregaard.

Holder fast i vækstplanerne
Selvom antennespecialisten har store vækstambitioner, både omsætning og medarbejderantallet skal fordobles, betyder det nye ejerskab ikke et skift i planerne.

- Der er ikke en forkromet plan om at der skal 20 nye mand ind her og der. I Procom har vi altid investeret i takt med behov. Den samme fornuft fortsætter vi med, så hvor det er nødvendigt at investere gør vi det, siger Peter Borregaard.

Firmaet kører videre med de vækstplaner, der allerede er. Direktøren medgiver dog, at man nu har fået bedre forudsætninger.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.094