23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Electronic Supply

Kundetvist tynger ikke længere Topsil

Topsil har løst en dyr reklamationssag og sat gang i leveringerne igen. Det kan mærkes i regnskabet.

- 2. kvartal 2015 viste som forventet

en positiv udvikling i både omsætning og driftsresultat. Kundereklamationen fra 2014 er løst, og leverancerne til kunden er genoptaget, skriver CEO Kalle Hvidt Nielsen i en kommentar til Topsil kvartalsregnskabet. Der fremgår det samtidig, at forhandlinger omkring kompensation fra underleverandør stadig var i gang, da regnskabet blev behandlet.

- Effektiviseringerne i produktionen samt det igangsatte besparelsesprogram viser sig ligeledes i tallene for 2. kvartal 2015, skriver Kalle Hvidt Nielsen.

En sammenlægning af produktionen i Danmark har været med til at give en besparelse på 1,8 mio. kr. på ekstern- og personaleomkostningerne, står der at læse i kvartalsregnskabet.

Forventer stadig fremgang

Topsils ledelse holder på baggrund af udviklingen i 2. kvartal fast i forventningerne til hele 2015. Forventningen er en omsætningsfremgang i niveauet 0-5 procent og et resultatet af primær drift før afskrivninger (EBITDA) i niveauet 10-20 mio. kr.

Forventningen om en omsætningsfremgang er baseret på de strategiske vækstinitiativer, den positive udvikling i markedet samt genoptagelse af leverancer til den kunde, der var berørt af reklamationen i 2014. Fremgangen forventes størst i Asien og særligt på siliciumprodukter til mellemspænding (FZ-PFZ).

BREAKING
{{ article.headline }}
0.074