23948sdkhjf

Branding-ekspert: B&O er ikke ambitiøse nok

Ifølge den danske branding-ekspert Martin Roll er der langt højere potentiale i B&O, end det der bliver udnyttet i dag.
Martin Roll mener, at B&O har et af de stærkeste brands i Danmark, men at virksomheden ganske enkelt ikke har formået at udnytte potentialet. Blandt andet skal B&O i langt højere grad agere som en global virksomhed og satse på nye markeder, så man ikke er for afhængig af konjunkturerne på hovedmarkederne i fx Danmark, England og Tyskland. I den forbindelse peger Martin Roll på Fjernøsten som en oplagt satsning. Det skriver Berlingske Business.

- Der er så meget kraft på herude, at det er helt oplagt, at man fokuserer på de her markeder. Købekraften er til stede i de segmenter, hvor de opererer. Men som jeg ser det, er B&O ikke ambitiøs nok, udtaler Martin Roll til Berlingske Business.

Samtidig mener han, at B&O bør flytte fokus fra at være en blanding af en luksus-virksomhed og en teknologi-virksomhed til at være en ren luksus-virksomhed og i den forbindelse satse på de kompetencer, man har inden for mode og design. Derfor mener Martin Roll også, at man skal se på bestyrelsens sammensætning og i langt højere grad hente bestyrelsesmedlemmer med udenlandsk baggrund og med en baggrund fra fx modebranchen eller luksusindustrien.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.114