23948sdkhjf

Analyse: Sony Ericsson risikerer nedtur

I en analyse advarer den ansete avis Financial Times om, at Sony Ericsson risikerer at ende som konkurrenten Motorola og dermed miste store markedsandele.
Så sent som i februar øjnede Sony Ericsson muligheden for at blive verdens tredjestørste mobiltelefonproducent, men siden har et par nedjusteringer og et stærkt faldende overskud i seneste kvartalsrapport taget luften af ballonen, og i en analyse i Financial Times stilles der spørgsmålstegn ved, om dette kun er begyndelsen på nedturen. Det skriver E24.se.

Ifølge avisen er problemet, at Sony Ericsson ikke har nok interessante produkter i pipelinen efter relanceringen af succesvaremærket Walkman, og dermed sammenlignes virksomheden med konkurrenten Motorola, der efter succestelefonen Razr ikke formåede at fastholde et højt innovations- og designniveau.

- De må begynde at eksperimentere med anderledes design. Sony Ericsson har for stor tiltro til sine Walkman- og Cybershot-modeller. Blot at lave mere af det, man tror, man er god til er en forkert strategi, siger analytiker Janardan Menon fra Dresdner Kleinwort til Financial Times.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.093