23948sdkhjf

Nye markeder skal brande Sonova

Schweiziske Sonova er gået ind på markedet for hovedtelefoner.
Det er dog ikke, fordi Sonova forventer at finde en guldgrube på markedet for hovedtelefoner til fx MP3-afspillere og mobiltelefoner. Til gengæld skal hovedtelefonerne bruges som et led i Sonovas branding-strategi. Det skriver EPN.
- Det er ikke fordi, vi nu er blevet helt skøre og har besluttet os for at lave hovedtelefoner i stedet for høreapparater. Men vi ser det som en mulighed for brande vores navn over for slutbrugeren - og dermed ligger det fint i tråd med vores strategi, sagde Sonovas topchef Valentin Chapero på et presse- og analytikermøde ved EUHA-messen i Leipzig.

Dermed adskiller Sonovas strategi sig kraftigt fra konkurrenterne, der udelukkende har valgt at markedsføre sine produkter over for forhandlerne. Blandt dem er danske William Demant, der efter eget udsagn ikke har fundet en model for markedsføring direkte til slutbrugerne.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.094