23948sdkhjf

Teknologi-startup har mange jern i ilden

Interessen for Sensohives sensor-løsning er ikke til at tage fejl af. Det hele startede med drivhuse
Boblende optimisme i det unge Odense-firma Sensohive.

Den første store opgave med firmaets multisensor-løsning er i hus, aftaler med forhandlere i udlandet er ved at falde på plads, og så lurer mulige investorer i kulissen.

Sensohives produkt, et sensornetværk, blev oprindeligt udviklet til at overvåge temperaturer i gartneribranchens drivhuse. Sidste år vandt firmaet så konkurrencen University StartUp World Cup for den gode ide. Drivhuse er stadig kernen, selvom der er også brancher i spil, fortæller CTO Tim Larsen til Electronic Supply. Fx kan firmaet levere dele til løsninger i fødevarebranchen.

Satser på forhandlernetværk
Investorerne står klar
Sensohive har ligesom så mange andre af de unge firmaer i rugekassen Odense Robotics Startup Hub fået henvendelser fra eksterne investorer. Og der har været megen interesse, oplyser Tim Larsen. Også fra store grupper.

Selvom kontakten med de potentielle investorer har affødt en længere dialog, er det indtil videre blevet ved snakken.

Produktionen af sensorløsningerne står Sensohive selv for i Odense, hvor firmaet har plads hos Robotics Startup Hub. Her planlægger man også, hvordan det hele skal bredes ud og tage fart. Her kan det tyske marked meget vel blive en løftestand.

Medstifterne, CEO Casper Harlev og COO Tobias Ejersbo, har netop været i Tyskland for at snakke med en forhandler til gartnerimarkedet. Samtidig er der interesse fra Storbritannien og USA, og det unge firma ser nu på, hvordan den rette løsning til de to store markeder skal se ud.

- Planen for salget er, at det skal ske via et netværk af forhandlere og partnere, så vi ikke binder os op på - og bliver låst fast af - ét specifikt marked, forklarer Tim Larsen.

Uden at afsløre detaljer kan han også oplyse, at Sensohive har fået den første store aftale i hus.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.109