23948sdkhjf

GN Hearing vil opveje kontrakttab med egne produkter

Det danske høreapparatselskab genvandt ikke kontrakten på leverancer til den amerikanske butikskæde Costcos høreapparat-brand
GN Hearing får færre produkter over disken hos den amerikanske butikskæde Costco. Det danske høreapparatfirma genvandt ikke kontrakten på produkter til Costos eget brand af høreapparater, 'Kirkland Signature'. Det skriver Ritzau/Finans ifølge npinvestor.dk.

Kontrakttabet vil GN opveje med produkter, der har en højere avance. Derfor vil det danske firma sende sit eget brand 'Resound Cala' ind hos hos Costco. For selvom volumen bliver noget lavere, er prisen større pr solgt enhed. En vurdering lyder, at prisen for et sæt 'Kirkland Signature'-høreapparater er i underkanten af 2000 dollars, mens det er cirka 3000 dollars for et brandet produkt som 'Resound Cala'.

- Det er altid at have en lancering med en god start. Og vi har tidligere set, at det er muligt at skifte fra Kirkland til et brandet produkt og så få en lige så god eller måske endda bedre forretning med det. Det er også ambitionen denne gang, siger Anders Hedegaard, topchef hos GN Hearing, ifølge npinvestor.dk.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.093