23948sdkhjf

Analytikere uenige om nyt B&O-produkt

Godt eller skidt? Analytikere og eksperter kunne ikke komme med nogen entydig dom efter B&O’s lancering af et nyt fladskærms-tv.
Lanceringen af det nye Beo-Vision 10 var imødeset med spænding i og med, at der har været bred enighed om, at der skal nye produkter til for at bringe B&O ud af krisen. Derfor var analytikere og eksperter også hurtige til at fare i blækhuset og give deres mening om det nye tv.

- Nye produkter er traditionelt en meget vigtig salgsdriver for B&O, men vi vurderer, at en anseelig del af B&O-kunderne allerede har investeret i tv - og det gør det lidt sværere for Beovision 10 at blive en salgssucces. Desuden er der en risiko for, at Beovision 10 kannibaliserer salget af især Beovision 7-serien - og i nogen grad Beovision 8-serien. Selv om forbrugerne efterhånden begynder at få lidt mere mod på tilværelsen rundt om i verden, er de stadig væk meget tilbageholdende, og forudsætningerne for at gøre Beo-vision 10 til en salgssucces er svære, skriver Jacob Pedersen fra Sydbank ifølge Børsen og Nyhedsbureauet Direkt.

Mere optimistiske er man hos konkurrenten Jyske Bank:

- B&O er på rette vej, og virksomheden har derudover barberet ned i omkostningerne. På mange områder går det den rigtige vej for Bang & Olufsen, udtaler aktiechef i Jyske Bank Rune Møller til Børsen.

Brandingeksperten Anthony Aconis har dog også valgt at vende tommelfingeren nedad for det nye Beo-Vision 10:

- Det er lykkedes dem at lave et rigtig pænt og moderne fjernsyn. I en tid, hvor folk ikke bruger penge, hvor ting skal være billige, og du får kastet fladskærme i nakken til langt under 10.000 kroner i en kvalitet, der er overlegen, så ved jeg ikke, om en pæn fladskærm til mere end 40.000 kan redde B&O, hverken på den korte eller lange bane. For mig virker det her som for lidt og for sent, siger han til Berlingske Business.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.11