Siemens leverer Danmarks største telefonisystem til Økonomistyrelsen
Økonomistyrelsen har indgået aftale med Siemens Enterprise Communications om levering af Danmarks største telefonisystem. Kontraktperioden løber i fire år, og den nye telefoniplatform skal betjene ca. 40.000 medarbejdere i Staten.
- Selvom implementeringen vil foregå over en længere periode, forventer vi hurtigt at opnå besparelser ved aftalen, samtidig med, at løsningen er meget fleksibel. Fx vurderer vi, at en medarbejder, der benytter en intuitiv PC/CTI funktion, i gennemsnit kan frigøre 15 minutter om ugen.
- Løsningen giver os også mulighed for at yde bedre borgerservice. Når en borger kontakter en medarbejder i staten, kan opkaldet via intelligent dirigering sikre, at borgeren stilles om til den bedste repræsentant. Dermed undgår man fx lange ventetider ved at ringe til hovednumre, siger Bo Skadkær.
- Derudover forventer vi os en lang række fordele med hensyn til arbejdsprocesserne. Den nye løsning giver blandt andet mulighed for integration til fx AD og telefonisystem, ligesom det også bliver muligt at koble mobiltelefoner på systemet således, at man kan besvare hinandens telefonopkald. Funktionen One-Number-service gør det desuden muligt at kontakte folk på ét nummer, uanset om de selv har viderestillet til mobil, fastnettelefon eller hjemmetelefon, og den funktion betyder store tidsmæssige besparelser i organisationen.
Staten tænker grønt
- Udover fordelene ved muligheden for at forbedre arbejdsprocesserne, vil løsningen give en reduktion af strømforbruget. Derved opnås en reduktion i CO2-udledningen. Et andet af Statens krav var, at sikkerheden omkring systemets oppetid skulle være så tæt på 100 % som muligt. Og her kan Siemens garantere 99,999 % oppetid takket være datacenter redundans, siger Palle Almar Knudsen, salgsdirektør hos Siemens Enterprise Communications.
Kilde: Siemens Enterprise Communications - http://enterprise.siemens.com/open/se/default.aspx