23948sdkhjf

Sonova vil vokse på nye markeder

En række nye og billigere produkter skal sikre Sonova fremgang i lande som Kina og Indien.
Der findes millioner af potentielle kunder for Sonova i Kina og Indien, men hidtil har den schweiziske høreapparatproducent ikke været dygtig nok til at udnytte potentialet på de nye markeder. Det indrømmede Sonovas topchef Valentin Chapero på dette års europæiske kongres for høreapparatindustrien, EUHA. Det skriver RB-Børsen ifølge EPN.

- Indrømmet så har Sonova ikke været særligt succesfulde på de nye markeder. En af grundene er, at vores produkter er meget sofistikerede og kræver stor træning og mere erfarne audiologer, udtaler Valentin Chapero til RB-Børsen.

Derudover påpeger han, at det selvfølgelig også er et problem, at der i de seneste år er blevet lanceret mange høreapparater i den dyrere ende af skalaen – apparater som forbrugerne i lande som Kina og Indien ikke har råd til. Det rådes der imidlertid bod på nu med lanceringen af de to apparater; OK og OK+, der udover at være billige skal sælges uden om de autoriserede forhandlere for at gøre dem mere tilgængelig for forbrugerne på de nye markeder.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078