23948sdkhjf

William Demant vil øge omsætningen i 2010

Efter et par halvsløje år skal der atter fokus på vækst hos høreapparatproducenten i det nye år.
Tidligere har William Demant været vant til tocifrede vækstrater, og det skal atter være tilfældet. Derfor øger man fra 2010 fokus på koncernens omsætning og sigter efter at tage markedsandele. Det skriver Berlingske Business.

Topchef Niels Jacobsen forventer, at der nu starter et udskilningsløb blandt høreapparatproducenterne, og kun to-fire store producenter vil kunne klare sig på markedet. Dem vil William Demant være blandt.

Et spil om markedsandele
Han mener derfor, at vækst bliver den afgørende faktor i de kommende år, og specielt i forhold til ærkerivalen Sonova er Niels Jacobsen opsat på at vokse.

- Det er et spil om markedsandele, for hvis du mister momentum, så mister du fundingen til dine udviklingsomkostninger. Du skal bruge udviklingsomkostninger for at få de bedste produkter, så du er i stand til at øge din markedsandel, og hvis du mister dén funding, fordi du mister andele, kan du meget let miste kritisk masse og stå af toget, udtaler Niels Jacobsen til Berlingske Business.

Han lover derfor også, at vi kommer til at se nye, banebrydende produktlanceringer fra William Demant i 2010, og han er heller ikke afvisende overfor opkøb af konkurrerende virksomheder.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.109