23948sdkhjf

Partnere skal sparke gang i Bang & Olufsen-salget

Salget af de dyre Bang & Olufsen-produkter skal meget højere op

Fokus på kerneforretningen, produktionen af lyd- og billedelektronik, og farvel til butikker. Sådan er den klare strategi for B&O, lyder det fra Struer-virksomhedens bestyrelsesformand Ole Andersen til Børsen.

Vækst er der egentlig nok af i både Kina og Nordamerika, henholdsvis 40 og 71 procent. Men B&O Play driver værket, så nu skal der mere gang i Bang & Olufsen-segmentet med de dyre produkter.

Ny partnerskaber i Kina og USA skal skubbe til udviklingen. I den forbindelse skal det også blive et farvel til ejerskab af butikker, som B&O har 36 af i Kina og færre i Nordamerika. Dem kan partnere nemlig bedre drive med succes, lyder det:

- Der er ikke tale om et brandudsalg, men det er et spørgsmål om at finde nogle partnere, der kan tage det videre, siger Ole Andersen til Børsen.

I Kina er det storaktionæren Sparkle Roll, som har ansvaret for salget af B&O Play-produkterne. 

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.156