23948sdkhjf

- Forretningslogikken i Bang & Olufsen kan ikke være anderledes end i Play

Siden Henrik Clausen overtog styringen i B&O i juli 2016 er industriklenodiet rykket tættere på kerne; design, akustik og den håndværksmæssige tradition. Det understreger B&O-topchefen i et interview med Berlingske Business. 

Frem for at bruge energi på egne, unikke løsninger er åbne systemer nu dagens orden. I 2016 indledte B&O et samarbejde med koreanske LG om udvikling og produktion af fremtidige TV. Det tjekkiske produktionsselskab Bang & Olufsen blev så solgt fra i marts 2017.

Seneste skud på stammen er integrationen af tjenesten Google Assistant i mange af selskabets kommende højttalere. Det offentliggjorde B&O Play ved den nyligt afholdte elektronikmesse CES i Las Vegas.

Ingen Bang & Olufsen uden B&O Play 
Netop forbindelsen mellem hastigt voksende B&O Play og det klassiske Bang & Olufsen er en central opgave i Henrik Clausens optik. For forretningsområdet med de relativt billige produkter er blevet et kerneområde, som koncernen er afhængig af.

- Forretningslogikken i Bang & Olufsen kan ikke være anderledes end i Play. Så vi kører nu med samme, åbne standarder i bunden af Bang & Olufsen-produkterne som i B&O Play. Så vi har to forretningsenheder, som filosofisk, men også praktisk, begynder at bevæge sig over på samme platform, siger Henrik Clausen til Berlingske Business. 

I det nyligt offentliggjorte regnskab for 2. kvartal af 2017/18 registrerede B&O Play en omsætningsfremgang på 30 procent. Luksussegmentet Bang & Olufsen voksede kun med fire procent, men står dog fortsat for den største omsætning af de to. Fortsætter B&O Play med at vokse i samme tempo, kan balancen tippe allerede i indeværende kvartal.

Økonomisk er der generelt fremgang at spore. I 2. kvartal var der således registreret et resultat efter skat på 53 mio. kr. Det var 34 mio. kr. mere end i samme periode året før.

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.125