23948sdkhjf

Nedtælling til robotbrag

Otte danske virksomheder er med, når robotindustrien samles i München til Automatica. Universal Robots vil markedsfære det samlede robotprogram

Der er fuld knald på den danske robotindustri, og det smitter også af på messen Automatica i München fra i dag d. 19. til d. 22. juni. Otte danske virksomheder er med på messen, som Universal Robots nordiske salgschef, Per Kloster Poulsen, betegner som samlingspunktet for den europæiske robotindustri.

Universal Robots er naturligvis også at finde på messen, hvor Universal Robots bemander standen med personale fra UR’s salgsafdelinger i stort set hele Europa.

- Automatica finder sted hvert andet år, og det er her, det sker for det europæiske robotmarked, og vi har vores samlede robotprogram med derned, siger Per Kloster Poulsen.

Samtidig vil UR bruge Automatica til at profilere UR+, der er universet for applikationer skabt til brug for UR’s robotter. Det er applikationer godkendt af UR, og i dag er der 69 godkendte produkter, mens 279 andre er på vej til at blive godkendt.

Og så skal der skabes blikfang med den robotarm i guld, som bliver tildelt den kunde, der køber robot nummer 25.000, hvilket ifølge Per Kloster Poulsen er tæt på.

Skarp konkurrence
I øjeblikket popper nye mindre robotarme frem fra stort set alle de store robotproducenter, og der er skarp konkurrence om kunderne.

Det har de naturligvis også opdaget i Odense hos Universal Robots, hvor strategien er at fastholde positionen som verdens førende producent af samarbejdende robotter.

- Der kommer andre aktører ind på markedet for samarbejdende robotter, det er rigtigt. Men vi kommer fra Universal Robot stadig med et helt andet udgangspunkt, vi kommer med tanken om en samarbejdende robot, som er meget nem at betjene, og vi ser robotten som den fleksible medarbejder, siger salgschefen.

Han henviser til, at robotmarkedet vokser med 62 procent årligt, og Universal Robots regnskab vokser 72 procent. Samtidig fastholder UR fokus på at levere robotter til de mindre og mellemstore virksomheder.

- Vi har fokus på salg og udbredelse i alle lande, men samtidig er vi meget bevidste om, at vi er en teknologivirksomhed. Vi skal hele tiden have det bedste produkt på markedet, hvis vi skal være markedsledende, siger Per Kloster Poulsen.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.11