23948sdkhjf

Lydiværksætter er blæst ind på markedet

USA er det vigtigste marked i fremtiden for højttalerfirma

For tre år siden byggede Hjalte Wieth, Christoffer Nyvold og Jesper Thomsens 400 batteridrevne højttalere, Soundboks, i en garage. I dag har salget rundet 25.000, og produktionen er flyttet fra København til Litauen. Det skriver finans.dk. 

Idéen til de kraftige, batteridrevne højttalere fik de tre efter en tur på Roskilde Festival. Højtalerne i lejrene spillede i de tre unges optik ikke højt nok. Derfor byggede de selv en kraftigere udgave, og resten er historie. 

USA er vigtigst af flere årsager
Soundboks har i dag 50 medarbejder på kontorer i København og Los Angeles. Tilstedeværelsen i USA er der flere forklaringer på: 

- Vi sælger allerede 25 procent af vores produkter i USA, og vi betragter det som vores vigtigste marked for fremtiden. Det er her, vi finder de fleste markedsmuligheder, og vi får også en betydelig finansiering fra amerikanske investorer, siger Hjalte Wieth til finans.dk. 

Sidste år havde Soundboks et underskud i underkanten af 200.000 kroner, en markant forbedring i forhold til 2016, hvor firmaets resultat var et minus på 18 millioner før skat.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.062