23948sdkhjf

Fynsk forstærkerproducent tager tilløb til internationalt sats

Godt hjulpet på vej af glade B&O-kunder

Den lille forstærkerproducent Hall Audio i Brylle centralt på Fyn har med held skiftet fokus fra B2C- til B2B-salg. Samarbejdspartnere som AV-distributøren Imago Sonos fra Herlev har hjulpet med at få B2B-relationer op og køre, forklarer Ulrik Tuemand, som sammen med ægtefællen Marie-Louise Larsen står bag forstærkerfirmaet, til Electronic Supply. 

Efter nogle år på det danske marked, hvor der er solgt en del, omkring 4.000 enheder er det blevet til, tager Hall Audio nu tilløb til et internationalt sats. Bestræbelserne er godt hjulpet af Imago Sonos. 

- De er i gang med at hjælpe os ind i Norge og Sverige via B&O-forhandlere, siger Ulrik Tuemand og uddyber, at B&O-forbindelse skyldes, at Hall Audios trådløse forstærker har en særlig kabelløsning, som passer til netop B&O-produkterne. Dermed kan det fynske firmas trådløse forstærkere give ældre højttalermodeller, som ellers var havnet på loftet og i kældre, nyt liv med trådløse styring via en smartphone eller tablet.

Mest til B&O-kunder
I dag går 65 procent af Hall Audios salg til ejere af B&O-produkter, vurderer Ulrik Tuemand. 

- Rent markedsføringsmæssigt giver det god mening at markedsføre os mod B&O-kunder. De har tilkendegivet en vis interesse for Hi-Fi og B&O, så vi rammer en bred målgruppe, forklarer han og tilføjer, at strategien har givet et godt udbytte. 

Hall Audios ambitioner stopper ikke med de skandinaviske markeder. 

Det unge ægtepar arbejder også stille og roligt på at udvide markedet til Tyskland. Processen indebærer, at der skal findes forhandlere og distributører til de europæiske markeder, firmaets hjemmeside skal sættes op til det med mere. Også der satser man på, at B&O-koblingen kan hjælpe indsatsen på vej. 

- I Tyskland er der mange B&O-produkter, vi genre vil ind omkring.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.486