23948sdkhjf

Nilfisk gransker forbrugerprodukterne

Nilfisk har igangsat en strategisk gennemgang af forretningen for forbrugerprodukter, som dækker salg af støvsugere til privat, højtryksvaskemaskiner og relaterede eftermarked services.

Det oplyser Nilfisk onsdag i en meddelelse til børsen.

- I løbet af de seneste kvartaler har Nilfisk arbejdet på at stabilisere selskabets forretning for forbrugerprodukter med fokus på at opretholde toplinjen og sideløbende forbedre profitabiliteten. 

- Som led i denne proces analyserer Nilfisk en række muligheder med henblik på at fastlægge den bedst mulige fremtidige strategiske retning for selskabets forretning for forbrugerprodukter. 

Nilfisk oplyser endvidere, at gennemgangen stadig er i de tidlige faser, hvorfor udfaldet af den strategiske gennemgang, og hvornår det falder på plads, ikke er kendt endnu. 

Nilfisks forretningsområde forbrugerprodukter omsatte for 95,9 millioner euro i 2017, hvilket svarede til 8,8 procent af Nilfisks samlede omsætning. Områdets omsætning var i 2017 faldet på 8 procent i forhold til året før og blev samtidig betegnet som markant under det forventede i 2017-årsrapporten.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.063