23948sdkhjf

Landede 30 millioner i tredje regnskabsår – nu er trafikalarm klar til udlandet

Den dansk-udviklede trafikalarm Saphe er blevet solgt i mere end 550.000 eksemplarer, og med lanceringen af en mere avanceret alarm er Aalborg-virksomheden, der bærer samme navn som sit produkt, nu klar til at kigge ud over Danmarks grænser.

- I Finland er vi godt i gang og har allerede solgt 15.000 eksemplarer af den første Saphe. I Sverige og Norge rulles salget i gang henover de næste måneder. Herefter kommer turen til Tyskland, fortæller stifter og CEO Freddy Sørensen, som forventer, at eksportsalget relativt hurtigt kommer til at udgøre den største del af forretningen.

Nu med bestyrelse

Da Saphe i november præsenterede sit tredje årsregnskab, var resultatet efter skat på 30,2 millioner kroner, mens det året forinden beløb sig til 19,1 millioner. I den forbindelse understregede Freddy Sørensen over for Børsen, at resultatet udelukkende var skabt via salg i Danmark.

For at realisere eksportpotentialet har virksomheden nu valgt at indsætte en bestyrelse bestående af Freddy Sørensen, ægtefællen Inger-Marie Sørensen, der er salgs- og HR-manager i virksomheden, samt tre professionelle bestyrelsesmedlemmer.

Formand Torben Simonsen er direktør og medejer i PlusPart, der beskæftiger sig med organisationsudvikling, og med ved bordet sidder desuden Anders Delcomyn Larsen, der har en baggrund som Senior Vice President i Falck, samt Thomas Øster, nuværende direktør i Nordjyllands Trafikselskab.

- Danmark udgør blot 1 procent af den samlede bilpark i Europa, og det er derfor naturligt at kigge mod udlandet for at tage det næste skridt. Det kan vores nye bestyrelse hjælpe os med, siger Freddy Sørensen.

Forventning om godt halvår

Saphe er en trafikalarm, der kan advare bilister om ulykker og fartkontroller, og i den nye version er tilføjet et display, der åbner for en række nye muligheder.

I løbet af kort tid forventer holdet bag at udvide med nye advarselsikoner for blandt andet skoleveje, vejarbejde og spøgelsesbilister, og Freddy Sørensen understreger, at selvom danskerne først og fremmest har investeret i Saphe for at undgå fartbøder, har han haft en anden intention med at udvikle produktet.  

- Bilister er grundlæggende ikke ret gode til at investere i trafiksikkerhed. Derfor hjælper vi dem til at undgå bøder, og forsyner dem så samtidig med en masse trafiksikkerhed. Med Saphe Drive skaber vi er en platform, der kan spare tid, penge og liv i trafikken, siger Freddy Sørensen, der forventer at sælge mindst 100.000 enheder af sin nye trafikalarm i indeværende regnskabsår, der afsluttes ved udgangen af juni.

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.093