23948sdkhjf

OJ vil øge omsætningen med 100 millioner

En ny digital strategi, der sætter fokus på klima, skal sikre OJ Electronics tocifrede vækstrater over de næste tre år. Det skriver JydskeVestkysten.

- Med den nye strategi har vi formuleret et klart formål for virksomheden, der handler om at forbedre klima og miljø, og så har vi lagt en plan for hvordan vi skal rulle de nye produkter ud i markedet, forklarer direktør Erik Damsgaard til avisen.

I regnskabsåret 2017/18 kunne OJ Electronics præsentere en omsætningsvækst på 20 procent svarende til godt 50 millioner kroner, og en stor del af væksten tilskrives satsningen på digitale og cloud-styrede produkter. Det er den del af forretningen, OJ nu styrker yderligere med den digitale strategi, der er udviklet i virksomheden gennem de sidste seks måneder.

Ifølge JydskeVestkysten adresserer strategien to tydelige tendenser i markedet, nemlig efterspørgslen på energirigtige løsninger samt kosteffektivitet hos slutbrugerne. Først og fremmest vil Sønderborg-virksomheden være styret af udviklingen mod mere energieffektiv optimering af indeklima, hvilket i høj grad handler om at få produktlinjen til at tale bedre sammen på tværs.

Erik Damsgaard forventer, at den nye strategi med skærpet forretningsfokus vil give en årlig vækst på 10 procent de kommende tre år.

OJ Electronics leverer ventilationsløsninger til virksomheder og gulvvarme til private. Den har 160 ansatte i Danmark og datterselskaber i Storbritannien, USA, Rusland og Polen.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.109